Nieuw computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bestel maar, die 19 reviews op Alternate over die voeding zeggen al genoeg ;)
Ik laat je desondanks weten hoe ie bevalt :p

Edit, om even te reageren: mijn vorige voeding (tagan tg600, ook goed merk) begaf het opeens, dus ik moest wel. En aangezien OCZ helemaal opgehemeld wordt op het forum en op alternate heb ik die maar besteld.

Laatst bewerkt:
ooh je bedoelde de voeding. OCZ is gewoon kwaliteitwerk. Mooie setup waar jij gelukkig van wordt!

Laatst bewerkt:
videokaart had ik er gewoon staan, omdat ik nog niet weet welke van de 2. Miss kwa grote beter de HD4850 omdat de 9800 ontzettend groot en dik is neemt hij waarschijnlijk aan de achterkant van me mobo 2 van die 4 sloten in, weet niet wat er in moet maar je hoort er veel gezeur oveer, de HD4850 heeft alleen in het midden dik en zal daar dus minder last van hebben

Laatst bewerkt:
9800gtx heeft 2 sloten nodig. dus misschien dat je je x1 slot niet meer kan gebruiken. maar die heb je denkt och niet nodig.
Gewoon dobbelen joh welke je neemt:P

nee dat wist ik maar ik bedoelde dat hij dan over 2 van de 4 sata-connectors zou komen, en ik er dan maar 2 zou kunnen gebruiken.

Ja hij is volgens mij echt helemaal goed voor mijn budget, ga zo mijn vader er is bij halen:p

Toch nog een vraagje over de koeling, je leest veel verhalen over koeling probleem. Krijg ik hier ook mee te maken?

-Is mijn processor koeler goed genoeg of kan ik voor een tientje een veel beter krijgen
-Over de videokaart zijn veel reacties over warmte en lawaaierig, kan ik dit ook goedkoop oplossen of is het prima.
-En is mijn behuizing al goed genoeg gekoeld of moet ik daar ook nog iets aan doen?

(hij is al bestelt, maar dit zijn dingen die ik altijd nog kan bestellen:)

Toch nog een vraagje over de koeling, je leest veel verhalen over koeling probleem. Krijg ik hier ook mee te maken?

-Is mijn processor koeler goed genoeg of kan ik voor een tientje een veel beter krijgen
-Over de videokaart zijn veel reacties over warmte en lawaaierig, kan ik dit ook goedkoop oplossen of is het prima.
-En is mijn behuizing al goed genoeg gekoeld of moet ik daar ook nog iets aan doen?

(hij is al bestelt, maar dit zijn dingen die ik altijd nog kan bestellen:)

1. Je processorkoeler is voor zover ik weet gewoon je standaard boxed ventilator, die zijn voldoende om je processor koel te houden, mits je niet gaat overclocken.
2. Elke videokaart wordt warm en maakt lawaai (fans draaien gemiddeld 2 x zo snel als normale casefans), maar dit heeft ook te maken met punt 3.
3. De behuizing beschikt standaard over 3 ventilatoren met ruimte voor 3 extra, maar standaard is ie goed genoeg. Voorin zit een ventilator met blauwe led, op het zijpaneel zit er ééntje en aan de achterkant zit er één. Allen 120 mm fans.
Daarnaast is er nog plaats voor 2 x 120 mm fans aan de bovenkant, 1 x 120 mm op het zijpaneel en nog 1 x 80 mm op het paneel waar je het moederbord aan vast maakt.
Voldoende mogelijkheden dus :p

Om even terug te komen op punt 2: er is voldoende koeling aanwezig in de kast dus ik zou daar niet zo bang voor zijn. Daarnaast maakt het niet uit of je grafische kaart rond de 50/60 graden wordt als je een game speelt, dit is volkomen normaal en gebeurt bij elke kaart.
Wat je anders kunt doen als je een beetje technisch bent: http://www.alternate.nl/html/produc...895/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Grafischekaart

Een ding als deze er op zetten, daar zijn er echter nog veel meer van.
Wel even opletten dat ie op je HD4850 past :p

Laatst bewerkt:
Ja nou dat moet ik dan maar effe kijken als ik alles heb. Maar wanneer merk je dat het handig is om er miss. wat meer koelers in/ op te zetten?

En wat raad jij mij aan, om het zo te laat of om toch echt wat koelers te kopen?

Ja nou dat moet ik dan maar effe kijken als ik alles heb. Maar wanneer merk je dat het handig is om er miss. wat meer koelers in/ op te zetten?

En wat raad jij mij aan, om het zo te laat of om toch echt wat koelers te kopen?

precies eerst wachten tot je je spullen binnen hebt.
een andere koeler zou je om mogelijke 2 redenen er op willen zetten.

1 je videokaart of processor wordt te heet
2 je huidige koeler maakt te veel lawaai

je kan 1 en 2 pas beoordelen als je de spullen binnenhebt.
en dan is het nog subjectief, want wat jij als lawaai versta vind ik geen lawaai of andersom.
en de processorkoeler die wordt meegeleverd voldoet ook als je niet gaat overclocken anders zouden ze hem niet meeleveren

en 3 casefans is meer dan zat, eigenlijk een beetje overdreven. dus die koeling zit wel snor.

Okee, bedankt dan gaan we hem eerst zaterdag maar is in elkaar zette:p En aangezien dit me eerste echte goed computer wordt denk ik niet dat ik veel van dat geluid en warmte zal merken.

Nou jongens hij is bestelt en dit is hem geworden:

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1006484304

2 dingentjes veranderd i.v.m. lange levertijd.

De harddisk veranderd van 750GB naar 1000GB.

En het moederbord naar een andere, alhoewel ik hier nog wel over twijfel.

Kan iemand zeggen of dit verstandig is, want anders kan ik nog bellen en het veranderen?

Is best hoor. Zolang je processor en alle randapparatuur er op past (grafische kaarten en de hele zooi) is alles best.

Volgens mij wel:D en anders moet ik hem omruilen, in vele reacties staat dat alternate.nl hier absoluut niet moeilijk over doet.

Maar ik heb nog de volgende vraag, ik ga de logitech EX110 kopen als toetsenbord en muis maar die moet je installeren omdat ze draadloos zijn, maar hoe kan ik het installeren als ik nog geen software heb (vista). en hoe kan ik vista installeren zonder muis en toetsenbord?

Niet.
Heb je geen toetsenbord + muis met een usb of ps/2 aansluiting liggen?

jawel maar der is maar 1 aansluiting voor toetsenbord en niet voor muis:(

Maar wel een muis met USB kan je dan ook 2 verschillende dingen kiezen 1 in die ps/2 en 1 in de USB?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan