Nieuw CPU kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prosperos

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2005
Berichten
66
Mijn computer is toe aan een upgrade.

Ik heb een Dell 5100 dimension gekocht. En daar heb ik wat geheugen, een nieuwe harde schijf en een nieuwe grafische kaart bijgedaan. Nu is het tijd voor een nieuw CPU.

http://www.mycom.nl/Products/View/Intel Core 2 Quad Q9550/171248.aspx

Nu is een grafische kaart vervangen of een nieuw stukje geheugen erbij zetten wat makkelijker dan dit.

Ik heb er geen verstand van, dus zou deze überhaupt wel passen?
En hebben jullie misschien een goede tip?

P.S. De reden voor deze nieuwe aankoop is natuurlijk het hebben een snellere computer, maar ook het spelen van GTA:IV, want die heb ik een tijd geleden gekocht, alleen loopt het spel tot mijn ergernis niet vloeiend.

Bedankt
 

Bijlagen

  • Systeem.txt
    34,3 KB · Weergaven: 31
Oh kijk, bedankt! Maar dat houdt in dat ik de processor die ik op het oog had niet gaat werken..


Iemand een idee welke dan wel zou werken?
 
2.00 GB Geheugen

de specificatie. Dus hoe snel.
Je hebt DDR, of DDR2 (ddr3 heb je niet)
Je hebt DDR2-400, ddr2-533, ddr2-800 etc...

Hoeveel geld heb je te besteden?

Jouw 1e stripje is bijv DDR2-400. Veel te traag.
Dus die zou vervangen moeten worden. Hopelijk is de rest sneller.
 
Laatst bewerkt:
DDR2-400 (200Mhz)
DDR2-533(266Mhz)
DDR2-400 (200Mhz)

Ik heb er ongeveer 300/400 euro voor over
 
Hee bedankt marsmannetje!

Moet ik bij die configuratie nog voor extra koeling zorgen?
En waarom heb ik die nieuwe voeding nodig?
Sneller? Beter?


(en bedankt voor het abn)
 
Laatst bewerkt:
nieuwe videokaart is zwaar.
Ik vrees dat jij geen zware voeding hebt.

Je zou even naar de specs kunnen kijken op jouw voeding.

(zie link in mijn handtekening voor meer info over voedingen)
 
Poeh!
Dat wil ik niet zien gebeuren in mijn computer (filmpje in de link).

Bedankt voor alle hulp :thumb:
 
Het ergste is gebeurd.
Ik had mijn mobiele telefoon aangesloten op mijn computer zodat ik mijn muziek van een afstand kon beheren en poef!

Nu heb ik ook een nieuwe harde schijf nodig, gelieve met besturingssysteem. Al heb ik mijn xp-code nog.

Even zonder te hoge bedragen.

Ik heb dus die voeding, grafische kaart, nieuw geheugen, processor en een nieuw moederbord.

Met de harde schijf en besturingssysteem heb ik geheel nieuwe computer.
Kan iemand een mooi lijstje maken en mij uitleggen wat het verschil is tussen bepaalde harde schijven. Is er een verschil in snelheid bij een externe harde schijf bijvoorbeeld?
 
Echt alles kapot, of denk je dat alles kapot is?

Maaruh. Wat wil je nu besteden? Wat moet er allemaal bij zitten etc?
 
Nee niet echt kapot.

Mijn harde schijf heeft windows xp en een handig reboot-systeem. Ctrl F11 drukken bij opstarten en hij gaat als een herstelpunt alles wissen en de computer begint met een schone lei.

Geen probleem, dat heb ik al vaker gedaan.
Maar deze keer kreeg ik een BSOD (lees: Blue screen of death) tijdens het rebooten. Dat zorgde ervoor dat ik helemaal niets meer kan met deze harde schijf dan formatteren. (een ingewikkelde reddingsoperatie heb ik geen animo voor, omdat ik toch al een upgrade nodig had van deze kleine 80GB harde schijf.)

Dus ik wil een grotere schijf, 500 GB? 1 TB?
En ik zou windows xp kunnen verkrijgen via TPB, en dan mijn verificatiecode gebruiken die ik al heb. Of xp opnieuw kopen is ook een optie.

Budget?
Tussen de vijf- en zevenhonderd euro is te overzien.

Als ik een externe harde schijf koop, scheelt dat dan in snelheid?
Het zou natuurlijk extreem handig zijn als ik mijn desktop thuis heb staan, dat ik dan de harde schijf kan meenemen met de laptop. Dan heb ik altijd mijn bestanden bij de hand.


Alvast bedankt.
 
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[47465]=1&product[190417]=1&product[63315]=1

Externe harde schij: als je een esata-schijf neemt, dan valt het snelheidsverschil mee.
Wat je kan doen is je oude harde schijf gebruiken als externe schijf. Hoef je alleen een omhulsel te kopen
Ik zou het hoe dan ook voor erbij doen, niet in plaats van een normale. Dat gaat ook heel lastig werken.

http://azerty.nl/producten/product_detail/183/35279/ac-ryan-aluboxtfx-3-5.html
Als deze tenminste leverbaar is: hier kunnen ata en sata-schijven in.
Dus mocht je een grotere schijf willen, dan kan dat ook.


http://azerty.nl/producten/product_...nclosure-sata-300-hi-speed-usb-esata-300.html
Hier kan alleen een sata-schijf in.
 
Hoe zit het met het in elkaar zetten?

Koelpasta voor de cpu.. zit dat erbij?
 
Hoe zit het met het in elkaar zetten?
Dat zit er niet bij. Kost 60 euro.
Ik ging er een beetje vanuit dat als je een processor zou durven te vervangen, dat je dan ook wel de pc zelf in elkaar durft te zetten.

Koelpasta voor de cpu.. zit dat erbij?
Jep. Zit al op de koeler.
Je zou natuurlijk pasta mee kunnen bestellen, maar dat is dus niet perse nodig.
 
Ja, ik durf ´m ook zelf in elkaar te zetten. Ik heb voor de zekerheid gekeken naar die video van BouwEenPc.

Ik wilde alleen weten hoe het zat met die koelingspasta.

Trouwens kan de videokaart twee beeldschermen aan?

Ik twijfel toch nog. Marsmannetje, wat raad jij aan? Meer geld uitgeven aan een hele goede computer? of over een jaar upgraden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan