Nieuw CPU kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prosperos

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2005
Berichten
66
Mijn computer is toe aan een upgrade.

Ik heb een Dell 5100 dimension gekocht. En daar heb ik wat geheugen, een nieuwe harde schijf en een nieuwe grafische kaart bijgedaan. Nu is het tijd voor een nieuw CPU.

http://www.mycom.nl/Products/View/Intel Core 2 Quad Q9550/171248.aspx

Nu is een grafische kaart vervangen of een nieuw stukje geheugen erbij zetten wat makkelijker dan dit.

Ik heb er geen verstand van, dus zou deze überhaupt wel passen?
En hebben jullie misschien een goede tip?

P.S. De reden voor deze nieuwe aankoop is natuurlijk het hebben een snellere computer, maar ook het spelen van GTA:IV, want die heb ik een tijd geleden gekocht, alleen loopt het spel tot mijn ergernis niet vloeiend.

Bedankt
 

Bijlagen

  • Systeem.txt
    34,3 KB · Weergaven: 31
Oh kijk, bedankt! Maar dat houdt in dat ik de processor die ik op het oog had niet gaat werken..


Iemand een idee welke dan wel zou werken?
 
2.00 GB Geheugen

de specificatie. Dus hoe snel.
Je hebt DDR, of DDR2 (ddr3 heb je niet)
Je hebt DDR2-400, ddr2-533, ddr2-800 etc...

Hoeveel geld heb je te besteden?

Jouw 1e stripje is bijv DDR2-400. Veel te traag.
Dus die zou vervangen moeten worden. Hopelijk is de rest sneller.
 
Laatst bewerkt:
DDR2-400 (200Mhz)
DDR2-533(266Mhz)
DDR2-400 (200Mhz)

Ik heb er ongeveer 300/400 euro voor over
 
Hee bedankt marsmannetje!

Moet ik bij die configuratie nog voor extra koeling zorgen?
En waarom heb ik die nieuwe voeding nodig?
Sneller? Beter?


(en bedankt voor het abn)
 
Laatst bewerkt:
nieuwe videokaart is zwaar.
Ik vrees dat jij geen zware voeding hebt.

Je zou even naar de specs kunnen kijken op jouw voeding.

(zie link in mijn handtekening voor meer info over voedingen)
 
Poeh!
Dat wil ik niet zien gebeuren in mijn computer (filmpje in de link).

Bedankt voor alle hulp :thumb:
 
Het ergste is gebeurd.