• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw cvs bestand maken van worksheet met een datumbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobwol

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Berichten
24
Helaas heeft een zoektocht door het forum niet opgeleverd wat ik graag zou willen. Voor het verzenden van een SMS herinnering voor afspraken heb ik bijgaande excelsheet gebouwd. Hij bestaat uit twee sheets:
- Invoer: waarin de medewerker de afspraak in kan voeren
- SMS: voegt velden samen uit Invoer zodat er een kant en klaar bestand is wat ge-importeerd kan worden in de SMS verzendmodule.

Nu wil ik eigenlijk een macro die het volgende kan:
  • In de sheet SMS moeten de regels uit Invoer samengevoegd worden a.d.h.v. de formule die in bijvoorbeeld B3 staat. Dus steeds als in Invoer een nieuwe rij wordt gevuld, moet hij de formule kopiëren naar een nieuwe rij in sheet SMS. Het doortrekken van de huidige formule uit B3 naar bijvoorbeeld regel 100 is volgens mij namelijk niet handig.
  • Vervolgens moet van de sheet SMS (alleen de kolommen A, B en C) een nieuw cvs bestand gemaakt worden op een vastgestelde locatie (zeg c:\test). Hij mag bij het aanmaken van dat csv bestand alleen die SMSjes meenemen waarvan de datum van de afspraak 2 werkdagen in de toekomst liggen. Het weekend moet dus overgeslagen worden.
  • Een melding als het bestand succesvol is aangemaakt.
Bekijk bijlage SMS test.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Is een CVS bestand iets speciaals voor de SMS verzend module of bedoel je een CSV bestand?
 
Uh ja, dat gaat we vaker verkeerd bij mij. Het gaat inderdaad om het gewone csv bestand :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan