Nieuw ddr2 geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hauub

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo,

ik ben van plan mijn computer een upgrade te geven dmv extra geheugen. ik heb een p5q-e mobo met op dit moment 2x 2GB ocz reaper hpc ddr2 pc2-6400. Nu wil ik dus op 8 gb gaan zitten. Waar moet ik nu op letten. Moeten de latencies hetzelfde zijn? Wat is dus een goede keus?

mvg,

https://www.asus.com/Motherboards/P5QE/#support_Qvl

Even de QVL nazien of het geheugen erbij staat, dan is het zeker dat het werkt.
Snelheid en latencies zijn op zich niet zo belangrijk alhoewel sneller wel fijner is, de controller bepaald het eigenlijk.

Vraag mij alleen af wat het doel is, sneller wordt het er niet van en je hebt een 64 bit OS nodig om het te kunnen benutten, alleen bij renderen van foto's en films zul je er iets van merken.

ik werk op een 64bit os inderdaad. Ik wil uitbreiden omdat ik naast games ook vaak achtergrond zaken draai zoals skype firefox en nog een aantal dingen tegelijk. Is het dan de moeite waard?

Wat voor een harde schijf heb je... klassiek of SSD?
De performance zou met een SSD wel eens meer kunnen stijgen dan van 4 naar 8 GB.... niet zo'n grote sprong..
Van 2 naar 8 GB was wel een grote(re) sprong met meer merkbaar effect geweest zijn..
Ben het verder met Lange Pier eens waar je voordeel alleen maar zit.

Indien je niet van plan bent om binnenkort een algehele upgrade uit te voeren en je merkt nu dat er veel wordt geswapt naar het wisselbestand kun je er nu wel wat voordeel uithalen maar verwacht er niet te veel van.
Miss een optie om een SSD aan te schaffen i.p.v. meer intern geheugen?

Al 2 voorstanders voor een SSD... (mijn oude laptop dual core T9300) loopt daardoor weer als een zonnetje...

DDR2 gaat zeldzaam worden. DDR 1 kan je per kilo kopen, ddr2 nog niet.

Als je gewoon deze computer wilt gaan oppompen, om er nog een hele poos mee te werken, dan zou ik voor de 8 GB RAM gaan. Deze latjes zijn natuurlijk allemaal van hetzelfde soort. (Je latancy etc.) Je zult er nu nog geen echt profijt van hebben, maar je hebt wel acceptabel veel geheugen.

Wat later kan je een SSD nemen. Deze zijn er ook nog over 3 jaar ofzo. Daar merk je natuurlijk wel gelijk wat van.

Als je direct effect wilt, dan is SSD denk ik de beste keuze.

Laatst bewerkt:
oke duidelijk ssd is betere optie dus! Maar nu de vraag ik heb drie hdd's van elk 500gb in me computer. Moet ik dan een ssd erbij kopen en daar me os op zetten? want op dit moment gebruik ik één hdd voor me os, en dan de andere voor games en films etc..

Hoi,

Ja dat is de beste optie os op de ssd meeste baat bij , en dan heb je ook weer 500 gb vrij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan