nieuw foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

total_recall

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
hoi .. ik heb over heel internet gezocht
voorzover ik kon zoeken heb ik
geen oplossing gevonden over mijn probleem
dat winXP geeft

bij microsoft is de foutmelding of foutcode
compleet onbekend en op engelse
duitse en zelfs italiaanse site's staat er
alleen dat meerdere mensen dit probleem
hebben het gaat om deze
foutcode / melding ::

Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 80536b6a, parameter3: fdf6a830, parameter4: 00000000.

Bron : System error
Categorie: (102)
Gebeurtenis-ID: 1003
Type: Fout

die laatste is een beetje van duhh maarja zelfde geld was het een andere type fout geweest :confused:
ikdacht dat dit hardware fouten zijn maar dat is het niet
ik heb gedaan ::
alles van de moederboard gerukt en 1 voor 1 weer terug geplaats geen foutmeldingen :8-0:
andere hdd geplaatst ook geen foutmeldingen
software matig is het ook niet denk ik want heb alles verwijderd gefomatteerd en ge-installeerd

ik krijg nu als ik 2x een reboot doe normaal op de 24 uur ::

windows is hersteld van een ernstige fout u kunt mogelijk gewoon doorgaan
of iets in die geest

weet iemand wat deze fout is
of dat er een duidelijke
betekenis erbij bestaat ? ..
want XP is wel lekker dom om alleen cijfers
en nummers te geven

ipv net als bij windows ME

letters en woorden

Wanneer krijg je de foutmelding of is dit willekeurig? Alle Windows updates gedaan?

Hardware is het niet zeg je, maar wat overblijft is een combinatie van je moederbord en iets van hardware wat erop zit.

Laatst bewerkt:
@casper

foutmelding komt meestal nadat windows volledig is opgestart

of wanneer iexplorer vastloopt

dat gebeurt wanneer er een popup komt of iets met de flashplayer reclame komt :rolleyes:

voor de rest heb ik alleen agp videokaart en een pci geluidskaart internet heb ik onboard :)
en de rest van de slot's dus ook vrij ;)

sorry :D

had ik over het hoofd gezien

ja ik heb cd1 met SP1 en andere updates voor andere OSjes
en cd 2 met SP2 en een paar kleine dingen extra's

en dan losse updates van internet gedownloaded

auto update is aan
maar ik controleer elke week handmatig

Misschien kan je iets in de logboeken van Win XP vinden, en zo een probleem achterhalen.
Rechtermuisklik op Deze Computer --> kies Beheren --> Logboeken --> kijk bij Systeem en/of Toepassing.

Heb je het probleem ook als je Windows helemaal "kaal" hebt geïnstalleerd zonder enige software?

Geplaatst door Caspar107
Misschien kan je iets in de logboeken van Win XP vinden, en zo een probleem achterhalen.
Rechtermuisklik op Deze Computer --> kies Beheren --> Logboeken --> kijk bij Systeem en/of Toepassing.

behalve dat iexplorer.exe vastloopt
geen zorgwekkende fouten

heb msn ge-installeerd installatie is mislukt maar hij werkt toch 100 % ...

-----------------

Heb je het probleem ook als je Windows helemaal "kaal" hebt geïnstalleerd zonder enige software?
-----------------
nee dan is alles nog goed

ook nadat ik de drivers ge-installeerd heb van de sweex en de ATI loopt hij netjes zonder fouten ..

pas wanneer ik die Blauwe E heb aangeklikt dan slaat hij gelijk die foutmelding weer om mn oren van iexplorer.exe fout :(

ps :

hij geeft ook deze fout :

Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 6.0.2600.0, vastgelopen module: mshtml.dll, versie: 6.0.2600.0, vastgelopen op: 0x00125f7b.

Niewste drivers van die hardware geïnstalleerd?

Voor de fout in Internet Explorer;
probeer je Internet Explorer installatie eens te repareren.

Ga naar Configuratie scherm --> Software verwijderen/toevoegen en klik bij Internet Explorer op verwijderen en kies vervolgens in het volgende venster op repareren.

Geplaatst door Caspar107
Niewste drivers van die hardware geïnstalleerd?

Voor de fout in Internet Explorer;
probeer je Internet Explorer installatie eens te repareren.

Ga naar Configuratie scherm --> Software verwijderen/toevoegen en klik bij Internet Explorer op verwijderen en kies vervolgens in het volgende venster op repareren.

ik doe de update van de videokaart niet of nooit bij mijn vorige update miste die update-setup 4 bestanden .. zelfs na 6 x opnieuw gedownload te hebben

na het eten :) ff opnieuw internet explorer herstellen
ik heb ook firefox gebruikt vandaag daarmee kreeg ik dezelfde problemen :rolleyes:

het is nu 17:10 <-- echt etens tijd

@elisa bedankt staan veel links heb er een paar gekeken maar kom niet tot een oplossing ermee :)
ik weet nu van casper dat het een incompatible hardware/drivers/software kan zijn alleen nog
ff vinden naar wat van de 3 het is

@casper

--------------

ik heb dit geprobeerd maar ik krijg geen keuze's hij verwijderd direct alle icoontjes :eek:
nou heb ik ze weer terug gekregen door internet explorer weer aan te vinken
heb toen weer die E aangeklikt en direct weer de fout
voor mn ogen gekregen
hij heeft dus blijkbaar niets veranderd

5. Bepaalde fouten kunnen worden veroorzaakt door software die gelijktijdig met Internet Explorer wordt uitgevoerd en die niet compatibel is met Internet Explorer of daarmee in conflict komt. U kunt vaststellen of het probleem daardoor wordt veroorzaakt door Windows 'schoon' op te starten. Schoon opstarten helpt u het probleem te isoleren door het tijdelijk uitsluiten van items in de computerconfiguratie die niet helpen bij het opstarten van Windows en Internet Explorer.

Als u een schone start wilt uitvoeren, raadpleegt u de volgende artikelen in de Microsoft Knowledge Base:
Microsoft Windows XP
310353 Windows XP schoon opstarten

------------------
heb gedaan wat microsoft zei
dat van : schone opstart . ik kreeg toen idd geen foutmeldingen meer nadat ik de E van internet explorer aanklikte
ik heb toen via msconfig bepaalde dingen weer 1 voor 1
ingeschakeld :

probleem is terug als
video-drivers mee opstart :(

maar dat is een nieuwe update van mn ATI
zou ik nu alles moeten uninstallen en
alleen de cdrom drivers moeten gebruiken en dan
de fabriekant inlichten ? :confused:

of een andere video-kaart gebruiken :rolleyes:

alleen heb ik een video-kaart van
diamond stealth S220
lekker antiek ding :cool:

Wat als je de standaard drivers van Windows XP gewoon gebruikt? Krijg je dan ook de foutmelding?

windows ziet niet standaarddrivers van mn
videokaart hij ziet hem dan als standaard beeldschermkaart en flikkerd als een gek :(

ik ben dus wel verbonden aan mn cd van de videokaart
maar toen ondervond ik geen problemen
pas na de update van de drivers begon het :)

die update was niet mijn bedoeling maar ik dacht :
nieuwe drivers en andere dingen zijn misschien wel beter
:rolleyes: ik ga nooit meer op mijn gedachte's af :(

Welke DirectX versie gebruik je? Misschien dat je niet de nieuwste hebt, en dat een update daarvan ook wel kan helpen.

mijn DirectX versie is :

DirectX 9.0B (4.09.0000.0902)

weet niet of dit De nieuwste is
ik kijk daar niet of nooit naar ik installeer alleen
de directX dat met de games zijn meegeleverd
in dit geval stond deze versie op de 1e update cd
van MS :)

ik zal even op internet zoeken naar een update ervan
ik laat het je weten of het opgelost is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan