Nieuw game/grafische bewerkingen pc rond 750 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hallo Allemaal,

Ik wil binnekort een nieuw systeem aanschaffen, dit wil ik dan ook zelf gaan bouwen.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik een pc ga bouwen dus zou ik graag wat tips willen krijgen voor onderdelen en waarop ik moet letten tijdens het bouwen.
Hoofddoel van de pc is photoshop en ook videobewerking denk ik (dat kan ik namelijk op mijn huidige pc niet) en misschien een beetje gamen, maar ik ben niet een hard-core gamer ofzo die alle settings op ultra wilt, ik ben zeer tevreden met medium op de nieuwste spellen (als dit haalbaar is).
Ik speel sowieso niet hele nieuwe zware games (eigenlijk vooral age of empires en skyrim :p:p:p) maar dit lijkt me wel leuk om wat meer te gaan doen met een wat krachtigere pc.
Het budget is rond de 750 euro.
Zelf dacht ik aan zoiets: klik hier maar even rondkijken op dit forum leerde mij al dat je voor foto en videobewerking juist een goede cpu nodig hebt. :P
Ook is de case volgens mij veel te duur, maar deze heeft wel veel functie's zoals stof filter etc. ook gebruikte de pc bouw tutorial die ik keek deze ook dus daarom heb ik deze case gekozen, maar als jullie een andere kunnen aanbevelen waarin het nog steeds makkelijk is om een pc in te bouwen, graag!
Sowieso zou ik graag aanbevelingen willen voor de onderdelen omdat ik nogal een leek ben op dit gebied.
dus... kort:

Budget:
Rond de 750 euro.

Doel van de pc:
Voornamelijk video/foto bewerking en beetje gaming.

Extra informatie:
Met windows. Makkelijk te doen voor iemand die voor de eerste keer een pc gaat bouwen.
Randapparatuur (muis, beeldschermen, toetsenbord en speakers heb ik al)

Oja, ook vroeg ik me af of ik die Azerty bios update moet doen of niet?

Alvast bedankt en mvg, Caspar

Laatst bewerkt:
Ik heb je lijstje iets aangepast, om de verhoudingen wat beter krijgen.

De kast heb ik vervangen, want die was om te beginnen duurder dan je CPU en dat is voor videobewerking nooit goed ;)
Ik heb een goedkoper moederbord (maar nog steeds voldoende) gekozen, en heb door die bezuinigingen een Intel Core i5 4670k erbij kunnen plaatsen en een beter voeding.

De kast wordt geleverd met 2 casefans, een stoffilter en USB 3.0.
Het moederbord heeft dezelfde chipset als het door jouw gekozen moederbord, maar heeft maar 1 PCI-E slot in tegenover 2. Dat maakt niet uit omdat een 750ti niet in SLI kan.
Over de 750ti gesproken, die draait Skyrim in Full HD op ultra met een gemiddelde van 59 FPS. Dat moet dus ook geen problemen opleveren.
En de 4670k is gewoon een véél beter CPU dan de i3 4150. Voor alles.

De BIOS update is niet nodig, maar je zou hem eventueel zelf kunnen doen als het een keer wel moet.

Je zou verder kunnen overwegen om er een SSD bij in te doen voor €70 euro extra, en je pc een stukje sneller te maken.
Links:
Zonder SSD
Met SSD

Groeten,
Diderik

Laatst bewerkt:
Hey Diderik,

Bedankt voor je reactie,
Ik heb nog wel een vraag,
Momenteel heb ik een geluidskaart in mijn pc (een asus xonar d2/pm) die in een gewoon oud pci slot zit, kan deze ook in deze pc (is ie compatibel met voeding/moederbord etc.)?
Verder ben ik onzeker over de dvd writer, kan ik hiermee windows installeren en andere dvdtjes mee lezen en branden?
Ook vroeg ik me af of je misschien nog tips hebt of dingen waar ik op moet letten als ik deze pc ga bouwen?

Groetjes Caspar

-Update-:
Moeten er ook nog extra kabels bij gekocht worden of zit dit er allemaal bij?

Laatst bewerkt:
Het moederbord heeft 2 PCI sloten (de onderste 2 op het plaatje), en hij is gewoon compatibel als je de correcte drivers installeert.
Met de DVD writer kan je ook aflezen. Het is dus een reader en writer. Windows installeren zal dus ook geen problemen opleveren.
Over de tips, als je deze video's bekijkt zal het allemaal wel goed komen, ik heb aan de hand van deze video's ook mijn eerste pc gebouwd en die werkt nog steeds naar behoren ;)
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Hiervan zijn vooral Deel 2 en 3 belangrijk omdat deel 1 over het kiezen van je componenten gaat, maar dat is al gebeurd.
Alle kabels zijn gewoon meegeleverd bij je moederbord voor de harde schijf, dvd writer etc. De stroom kabels zitten aan je voeding vast dus dat komt ook wel goed.

Dit bord is een goede, heeft een Hardware.info gold award, vervanger.
Koop er een paar groene LED fans bij en je PC ziet er 'ballin' uit.

Hey,
zat me nog even af te vragen welk moederbord ik zou moeten kopen als ik zou willen overclocken want ik las dat deze k processors daar heel geschikt voor zijn.
Ik snap dat ik dan een betere voeding, koeling nodig heb maar die koop ik er dan later bij. Ook een kleine verhoging van het budget is mogelijk als dit nodig is.
groetjes Caspar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan