Nieuw game systeem - 1050 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien kan ik wel aan een illegale versie komen. En ik heb nog een systeem samengesteld. Met 2x 4890.


Grafische kaarten ATI Radeon HD4000
Club 3D CGAX-48924DD
ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0
2
€ 169,-
€ 338,-

CPUs Socket AM3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
4x 3200 MHz, 4x 512 kB, 4000 MT/s, Deneb
1
€ 219,-
€ 219,-


Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)
1

Voedingen meer dan 600 Watt
Antec TruePower New Series TP-750
750 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 9 x, 9 x
1
€ 119,-
€ 119,-

Behuizingen Midi Tower
Cooler Master CM 690
5 x, 5 x, ATX, µATX
1
€ 69,-
€ 69,-


fan 120mm
120 mm
3

DVD-reWriters IDE
LG GH-22LP20
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 16 speed, Ultra DMA/33, 16 / 48 speed
1
€ 25,-
€ 25,-

Moederborden Socket AM3
MSI 790FX-GD70
AMD 790FX (RD790), 5.200 MT/s, 4x PCIe x16 v2.0, CrossFire, Socket AM3
1
€ 159,-
€ 159,-


Ultra DMA/133 Controller
maximaal 2 apparaten, 133 MB/s
1

ATI SB750 Southbridge
maximaal 6 apparaten, RAID 0, 1, 0+1, 300 MB/s
1

JMicron JMB322
maximaal 2 apparaten, RAID 0, 1, JBOD, 300 MB/s
1

JMicron JMB362
maximaal 2 apparaten, RAID 0, 1, JBOD, 300 MB/s
1

USB 2.0 Controller
60 MB/s, USB 2.0, maximaal 127 apparaten
1

FireWire Controller
50 MB/s, FireWire, maximaal 63 apparaten
1

Realtek ALC889
4 x Line-out, 1 x Optisch-Uit, Realtek ALC889
1

Realtek RTL8111DL
2 x RJ-45, 10/100/1000 Mbps
1

Harddisks 3,5 inch SATA
Western Digital WD6401AALS
640 GB, 8,9 / 32 / 7200, € 0,11*, Serial ATA/300
1
€ 69,-
€ 69,-

Geheugen DDR3-1333
GeiL 4 GB DDR3-1333 Kit
4096 MB, CL7 7-7, 2 stuk(s), PC3 10600
1
€ 65,-
€ 65,-

Subtotaal:
€ 1.063,-
 
ik bedoelde meer dit moederbord:
http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM3
of
http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM3

edit:
verder geen IDE-dvdbrander nemen

qua voeding niet duurder gaan dan deze:
http://www.alternate.nl/html/produc...Behuizingen&l2=Voedingen&l3=meer+dan+600+Watt

Deze is zwaar zat. Je hebt voor de videokaarten met de bij videokaarten bijgeleverde verloopstukjes van molex naar pcie nodig, maar verder is de voeding meeeeer dan zwaar genoeg. 600W zou ook kunnen, maar dat wordt een beetje krapper.

En waarom eigenlijk perse alternate?
 
Laatst bewerkt:
omdat ide een oude standaard is. De opvolger is sata. Net zo duur, maar de verbinding is veel kleiner. Dit is dan weer beter voor de luchtcirculatie in de kast.
 
Waarom zou je een rond ide-kabeltje kopen, als je ook gewoon voor een sata-schijf kan kiezen? :confused:
 
Ik heb nu op advies van marsmannetje een minder duur moederbord gekozen en heb dat geld in 2 super goede ati Radeon HD4890 kaarten van Sapphire. Namelijk de : Sapphire VAPOR-X HD 4890. Heb dit model gekozen , omdat er nu een betere fan op zit + de uitstraling van de kaart is beter. Alleen ik heb nu geen dvd brander. Deze haal ik wel uit de oude pc waar ik nu achter zit.

Dit is het systeem wat het het uiteindelijk word:

Bestandnieuwegamepc3.jpg
 
In mijn vorige post heb ik mijn systeem gepost. Deze is toch helemaal perfect?
En zijn 2 x 4890 echt veel beter als de 4870x2? Want anders kan ik daar weer op besparen en een mooie muis kopen.
 
In mijn vorige post heb ik mijn systeem gepost. Deze is toch helemaal perfect?
En zijn 2 x 4890 echt veel beter als de 4870x2? Want anders kan ik daar weer op besparen en een mooie muis kopen.

Och... wat is veel beter? Het is beter.
Maar het punt is dat jij nu voor 2 vrij dure hd4890's kiest.
Goede koelers is nog wel een argument. Maar uitstraling begrijp ik echt niet. Wat denk je wat je in de praktijk ziet van de videokaart?

Je hebt ook wel duur geheugen zeg...
 
Deze kaarten die ik nu heb gekozen hebben een veel betere lucht circulatie. Wat heel belangerijk is. En dat vind ik een groot plusplunt. En ik bedoel dat het ook leuk is dat de kaart er gelijk mooier uitziet dat zijn 2 + punten in 1. Ik kies heus geen kaart ,omdat hij mooier is. En de prijs van het geheugen valt toch wel mee? Zou jij dan nog een samenstelling willen maken?(marsmannetje) Maar dan wel met de scout case, want die vind ik mega mooi en heeft veel handige dingen + hij is helemaal zwart afgewerkt.
 
Van welk merk raden jullie de HD4890 aan? Is club 3d ook een goed merk? Ken namelijk niemand die een vid kaart van club 3d heeft.
 
Wil je gaan overklokken?
Want dat is waar het moederbord en geheugen voor geschikt is.
 
In het begin nog niet. Maar ik wil het later wel gaan doen. Vooral bij deze AMD is het lekker makkelijk te doen met hun daar speciaal voor gemaakte software. Maar eerst ga ik veel info over overclocke verzamelen. Is het moeilijk om de vid kaarten te overclocke?

Het moederbord vind ik prijzig. Maar je krijgt er een goede geluidskaart bij. Alleen er is ook een moederbord van gigabyte die toch weer ietsie goedkoper is. Namelijk de : Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P. Ik weet alleen niet welke beter is.
 
Ik wil alles graag bij alternate kopen, omdat ik er vlakbij woon dus als er wat aan de is hand kan ik zo teruggaan. Ook als er iets stuk is binnen de garantie periode krijg je er gelijk een nieuwe voor terug. Alleen (bijna) alles is duurder dan bij azerty. Ik wil wel graag bij azerty bestellen. Alleen hoe zit het dan bijv als het moederbord kappot word geleverd. Geven hun dan ook zonder moeite een nieuwe terug of niet. Is de service goed. Leveren ze snel. Zijn ze eerlijk. Dit wil ik graag weten voor dat ik er iets ga bestellen. Want het is voor mij erg verweg. Ik ben 15 dus afhankelijk van iemand die mij even naar eindhoven zou willlen brengen. Zelf woon ik in dordrecht. Dus als iemand mij info kan geven over de genoemde punten van azerty hoor ik het graag !
 
Ik heb 1x te maken gehad met een retour. Dat was omdat ik zelf zo dom was geweest om de verkeerde harde schijf te bestellen. Mocht het zo terug sturen en kreeg de dagkoers terug. Die was een paar euro lagerr, dus dat vond ik niet eerlijk. Uiteindelijk wel alles terug gekregen.
Maar an sich is azerty snel, vrij eerlijk en duidelijk. Zij zijn de enige webshop die bij hun zending papieren met je consumentenrechten toe sturen. Bijv dat je recht hebt om binnen 8 dagen je aankoop ongedaan mag maken. En hoe dit moet.
Ze zitten trouwens nog verder weg : in Raalte.

Alternate heb ik weleens (eigenlijk best vaak) van slechte garantieafhandeling gehoord. Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met alternate. Ondanks dat ik er dichtbij woon.
Anderzijds kunnen bedrijven je makkelijker ongelijk geven via de mail, dan face to face.

eventueel kan je nog eeens kijken naar http://www.cdromland.nl/
Die kan de concurrentie niet aan met azerty, maar misschien wel met alternate. Breda is nog wel aan te rijden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan