Nieuw gebouwde pc start niet op (denk een cpu probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.
kan ook dat er een stekker niet goed zat of ergens sluiting maakte op je werkblad / kast. Kan goed dat als je hem nog eens aansluit dat het dan wel werkt. eerlijk gezegd nogal vreemd dat je dit soort oude meuk nog gewoon kunt kopen. meeste van die onderdelen worden al jaren niet meer normaal verkocht.

Toen kwam het volgende...
Eindelijk deed hij het. Ik zou er een usb stick in doen aan de achterkant maar had mijn mobo nog niet weer vast geschroefd.
Ja je raad het al hij schoof door. Ik raakte met mijn vinger een fan en het mobo schoof iets over de grond van de kast.
Toen dit gebeurd was wou ik hem weer aan doen. Maar alle fans draaien nu weer voor 1 seconde en dan stopt het ermee.
Dus ben ik bang dat hij beschadigd is geraakt. Na alles te hebben bekeken en open gemaakt te hebben lijkt er niks geks aan te zien geen enkel krasje of dingentje.
Iets wat ik nog kan proberen.. Ben er een beetje klaar mee haha

Hoi,

Hoe kan dat normaal schroef je eerst moederbord vast en ja zo krijg je vage klachten hier kan moederbord weinig aan doen;) terug uit de kast en buiten opbouwen wat dan.

Lol, van je fouten leer je het meest, zeer leerzaam dagje........

Wel een grappige webshop met die ouwe meuk.

Hoi,

Bij begin beginnen 1 reepje geheugen en monitor zie je dan in de biosscherm ?

Laatst bewerkt:
Nee want de fans draaien nu 1 seconde en heel zwak. Het mobo lampje brand amper en als hij even aangaat dan brand die wel goed

Hoi,

Tja wat heb je nu gesloopt moederbord of voeding weet je zeker dat de andere voeding defect is?

Die metalen spacers kunnen makkelijk een kortsluiting hebben veroorzaakt en aan de smd onderdelen zie dat niet aan de buitenkant.

Met alleen de CPU erin en de systeemspeaker opstarten, geen biosbeeps, helaas p.....

Aangezien hij met al mijn voedingen hetzelfde doet... ben ik bang dat het moederbord echt defect is nu..
Dan maar opzoek naar een andere helaas

Hoi,

Ik hoop dat die winkel er nog 1 heeft anders wordt het marktplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan