Nieuw geheugen-> beeldscherm niet aan+fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunttiger2

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik heb dus nieuw geheugen gekocht (1gb ddr2-pc5300 677mhz) in mijn Windows vista pc en toen ik de kaart inbouwde ging mijn monitor niet aan. Dus ik haal dat kaartje weer eruit ging hij wel weer aan met de melding dat ''opstartherstel'' word uitgevoerd. Ik bellen naar die winkel zegtie stuur maar op we kijken wel. Kan ik dit probleem zelf oplossen of...?

Geef eens wat meer informatie over je moederbord (merk en type) en het gekochte geheugen

Volgens de manual van je mobo moet geheugen aan onderstaande voldoen:

Single Channel DDR2 667/533 SDRAM, unbuffered, no ECC

Even kijken of dit klopt, maar ook, helaas, of het merk wel ondersteund wordt en of dit geheugen werkt in combinatie met het reeds aanwezige geheugen, vaak is dat NIET zo, zeker niet bij Value mobo's zoals deze ATI in een Packard Bell

Wanneer het inderdaad niet werkt moet je dat aan Alternate vragen...

Nog even iets: heb je het nieuwe geheugen bijgeplaatst bij het oude of het oude vervangen door het nieuwe.

Wat je nog zou kunnen proberen is de oude vervangen door de nieuwe en kijken of dat werkt, dus alleen met het nieuwe geheugen.
Werkt dat niet, dan weet je in ieder geval dat het aan het geheuegen ligt dat je bijgekocht hebt. Werkt het wel, dan ligt het dus aan de combinatie van het oude en het nieuwe geheugen, dan zou je nog kunnen proberen deze van plaats te verwisselen.

Plaats verwisselen werkt niet, heb nieuwe geheugen gekocht omdat ik EXTRA wou niet omdat ik de oude verwisselen. Plus ben ik erchter gekomen dat het oude kaartje op 333 mHz loopt en het nieuwe op 667 mHz. Maakt dat wat uit? Welke type zou ik dan moeten kopen wilt het werken?

Laatst bewerkt:
Heb je het nu ook al geprobeerd met ALLEEN het nieuwe kaartje?

Dat werkt dan weer wel. Volgens mij ligt het aan het feit dat de oude op 333 mhz loopt en het nieuwe op 667
Maar nou zie ik op de sticker van het oude kaartje: DDR2-667 1GB terwijl cpu-z 333 aangeeft. Bij het nieuwe geeft hij dat ook aan O.o

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zoals mrmusic al aangaf: Bij veel OEM's zoals Packard-Hell kun je NIET ieder merk geheugen bijplaatsen !

Je zult in principe twee modules van hetzelfde merk/type nodig hebben.

In elk geval zelfde opbouw en latency.

Soms heb je geluk met twee verschillende modules, maar meestal niet.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zoals mrmusic al aangaf: Bij veel OEM's zoals Packard-Hell kun je NIET ieder merk geheugen bijplaatsen !

Je zult in principe twee modules van hetzelfde merk/type nodig hebben.

In elk geval zelfde opbouw en latency.

Soms heb je geluk met twee verschillende modules, maar meestal niet.

Greetz,

Harry.

Helaas, zo is het maar net! Opgelost denk ik!

Klinkt een beetje vervelend, maar zou kunnen van wel, maar ook niet. Niet duidelijk of het hetzelfde merk is en de tRas is sowieso niet gelijk...

Misschien is het een optie om je bestaande geheugen te verkopen en dan twee dezelfde terug te kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan