Nieuw geheugen en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mingus14

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
hallo,

ik heb nu nog soms problemen met mijn pc, ik heb op dit moment 4GB kingstone 1330 Mhz en wil http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1066

er bij kopen (4Gb 1066Mhz OCZ)! doe ik hier goed aan? merk ik het verschil? of kan ik voor rond de 30 euro op een andere manier beter mijn pc laten runnen? ik vond dit het zwakste punt aangezien ik een AMD phenom II x4 black editon (3.4Ghz) heb en een HD5770 overlocked heb. is een betere CPU cooler kopen en dan overlocken effectiever?

graag hier advies over

M.V.G. Mingus

EDIT: op http://www.icer.nl/tutorials/hardware/computer_upgraden.php gelezen dat geheugen uitbreiden de best werkende manier van upgrade is.. bevestegingen?
het enige waar ik problemen me heb is dat windows mediaplayer vaak heel erg sloom doet, black ops freezed en dergelijke

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Meer geheugen zou kunnen maar dan zou ik wel dus 1333 geheugen nemen nu haalt het nieuwe het oude naar benden qua snelheid.
En welke os draai je want 32 bits ziet toch niet meer als 3 gig ongeveer

Laatst bewerkt:
Nee je merk geen verschil, je gebruik geen 8GB en die van ocz zijn trager dan de kingston.

Ik zou zelf even windows (7) opnieuw installeren dit geeft een groot prestatie verschil. Je kan natuurlijk je processor overklokken (dan vervalt je garantie wel) misschien een waterkoelkitje kopen ? en dooroverklokken naar 4GHz want die processor is best snel.

Laatst bewerkt:
Maar welke windows draai je nu?

Edit:lord4163 mis ik iets Ik zou zelf even windows (7) opnieuw installeren

Laatst bewerkt:
Gezien het topic van 2 jan heeft de ts w7.

Maar waarom een nieuwe install ontgaat mij ook even.

(dan vervalt je garantie wel)
Onzin, met overklokken ben je helemaal niet je garantie kwijt, wel als je gaat lappen. AMD ontwerpt niet voor niets een black edition:evil:.

Ruim eerst je computer maar eens op, laat daarna CCleaner los en defragmenteer je computer, als dat niet helpt heb je waarschijnlijk virussen en kun je daarover een topic openen.

Bij videokaarten is dit in ieder geval en volgens mij met CPU's ook, niet?

Ook de waarde van het computeronderdeel wordt minder waard en je garantie vervalt na het overklokken.

Bron:

http://www.scholieren.com/werkstukken/28307

@Modag:

Het was gewoon een gok, en met die hardware zal windows 7 toch wel het beste draaien denk ik (al praten we over windows).

Laatst bewerkt:
Zo'n onzinnig werkstuk moet je niet serieus nemen, je moet de garantievoorschriften van een fabrikant lezen. En overklokken van een videokaart is ook niet garantieverlies alleen als je een voltmod toepast.

Zo'n onzinnig werkstuk moet je niet serieus nemen, je moet de garantievoorschriften van een fabrikant lezen. En overklokken van een videokaart is ook niet garantieverlies alleen als je een voltmod toepast.

En hoe ver zou je kunnen overklokken zonder dat je dat doe?

Paar 100 Mhz en veel fabrikanten hebben al een soort voltmod gedaan dat je een aardig eindje kan overklokken en fabrikanten overklokken zelf ook nog wel eens.

zou 2GB 1333 van kingstone kopen dan wel helpen? het enige
probleem wat ik heb is een iets te lang durende opstart en vastlopende progamma`s

m`n ram upgrade lijkt me dan het beste, of in combinatie met cpu overlocken
ik gebruik nu een stockcooler en overlocken gaat daar niet mee lukken denk ik.
over het algemeen is mijn Pc trouwens wel heel cool (van koud enzo :P)(haf 922)

al het ge*** samengevat:

zal 2gb 1333 kingstone helpen
al overlocken helpen en waar mee doe ik dat en hoe doe ik dat :confused:

ooh en (een stuk duurdere) zou mijn win opnieuw instaleren op een ssd helpen?

bedankt voor al jullie hulp:thumb:

EDIT: 64 bit hoor ;)

Een SSD is een echte versneller echter zijn deze duur en gaat maar tot een paar 100 GB.

Kan je windows opnieuw installeren dit geeft echt een boost en volgens mij is je OS niet helemaal meer schoon(malware) meer als hij aldoor vast loopt...

dat black ops freezed light (ook) aan het spel zelf;)

mijn pc heeft soms gewoon moeite met zwaardere progamma`s en meerdere
tegelijk

bijv: firefox (5tab)
word, mediaplayer
(met achtergrond progamma`s aan zoals: AMBX sidebar catalyst enz.'

dus ik wil mijn pc eigelijk gewoon een stukje sneller maken :d

Die programma's moet je tegelijk makkelijk zonder problemen kunnen draaien. Jouw pc is gewoon besmet. Open daar eerst maar eens een topic over op helpmij of nucia en dan moet je pas over upgraden gaan nadenken.

okee, heel erg bedankt!

maar voor later (dan hoef ik geen nieuw topic te openen) nog steeds dezelfde vraag:
zou RAM upgrade mijn pc sneller maken of moet ik overlocken met bijv de coolermaster hyper?

Nope, je gebruikt waarschijnlijk niet meer dan 4GB. Formateer gewoon je hele schijf eens eerst en installeer windows,linux of wat dan ook opnieuw voordat je allemaal dingen koop waar je helemaal geen verschil mee maak

ok... maar.. hoe upgrade je je pc dan....

Al het oude er uit "schroeven" en al lukt dat niet pak je de koevoet :D en dan schroef je de nieuwe dingen er in er zijn veel filmpjes op youtube. En het geheugen hoef je alleen maar de twee te openen.

Of bedoel je soms windows opnieuw installeren?

Laatst bewerkt:
haha, ik heb hem zelf gebouwd dus dat snapte ik:P
ik bedoel hoe maak ik mijn pc sneller? nieuw mobo, nieuwe CPU, overlocken CPU, meer RAM toevoegen enz. ?

nieuw cpu of overclocken en extra ram erbij steken... maar aan 4gb heb je al meer dan genoeg
ps zet inderdaad even een hijackthis logje op nucia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan