Nieuw geheugen geeft problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Hallo,

Ik heb een P4 (Asus P4R800VM) met 2x 256Mb (Corsair DDR1 400MHz PC3200)
Daar heb ik 2x 512Mb (Corsair DDR1 400MHz PC3200) bij gezet.
Alles werkt sneller. Echter als er iest aan staat wat veel beeld bewerking vergt loopt de computer vast, of gaat op zwart en start opnieuw op.
Ik ben terug gegaan met het geheugen en heb 2 nieuwe meegekregen. Maar het probleem blijft. Ook als ik ze in andere slots steek.
Als ik bv TV kijk op de computer en ik ga met een of ander menu over het beeld schuiven dan geeft het menu een wit of grijs echo beeld. Daarna lopt de computer vast. (binnen 2 minuten). Als ik TV kijk en verder niets doe, loopt ie vast na een +/- 30 minuten.
Als ik alleen de 2x 512 in heb lootp ie niet vast maar heb ik wel die echo beelden en bouwen andere beelden langzaam op.
Computer is tip top met alleen het oude geheugen, alleen langzaam.
Wat is er aan de hand? Moet ik soms op nieuw installeren? Moet ik iets in de BIOS doen?

Ik hoor het graag.
 
Als ik het goed begrijp dan doet de pc ook raar als je alleen het nieuwe geheugen erin zet?
Maakt het dan ook uit in welk slot je m steekt?
 
Nee, het maakt niet uit in welke slot ik ze stop.
Ik heb alle variaties geprobeerd. Hij blijft raar doen.
Volgens de gegevens van mijn moederbord zou er tot 4Gb in moeten kunnen.
 
Heel vreemd maar ik zou toch eens terug gaan met het stripje dat het niet doet, of zelf testen met bv http://hcidesign.com/memtest/ (deze draait gewoon in windows)
Foute strip erin en dan maar testen
 
Maakt helemaal niks uit wat voor een merk pc het is, de moederborden en geheugen komen bijna allemaal van de zelfde fabrikanten zoals nl cosair voor geheugen en asus moederborden zoals hier het geval is
 
Maakt helemaal niks uit wat voor een merk pc het is, de moederborden en geheugen komen bijna allemaal van de zelfde fabrikanten zoals nl cosair voor geheugen en asus moederborden zoals hier het geval is

Voor moederborden maakt het wel degelijk uit!:cool:
Inderdaad maken fabrikanten zoals b.v. Asus ook moederborden voor andere computerproducenten, maar dan wel vaak in een aangepaste versie!! Zodat bijvoorbeeld niet alle onderdelen compatible zijn. Daarom is het ook vaak wat minder eenvoudig om onderdelen te vervangen of te upgraden bij systemen zoals Packard Bell, HP en Compaq.
 
Ja in de tijd van rambus geheugen nog wel ja, maar nu al lang niet meer ik plaats regelmatig nieuw geheugen bij in packard bell en hp (is m'n werk)
 
Ik zei ook niet dat het onmogelijk is, ik zei alleen dat de moederborden die b.v. Asus produceert voor, in dit geval denk ik, Packard Bell, een aantal specifieke aanpassingen hebben. Vaak ook zul je zien dat ondersteuning en driver-download niet te vinden is bij de mobobakker, maar bij de leverancier van het totaal-product.
En het blijft echt een feit dat er minder (merken) hardware met dit soort borden compatible zijn...
 
Het geheugen in de computer is van Corsair. Wat ik er bij gekocht heb ook.
Alles is van de serie Value Select.

Op internet staat dat geheugen van Corsair in mijn Asus moederbord kan.
Volgens Mycom kan het oude geheugen en het nieuwe gewoon samen.
Waarom het niet werkt weten zij ook niet.

Ik heb een test programma gedraaid, wat draaid vóór de computer start.
Dan zijn er geen problemen.

Nu zit alleen nieuwe geheugen in de computer en heb ik dus van die echo's als ik iets versleep. Bij tv kijken en vb Google earth loopt de computer op een gegeven moment vast.

Los van alle merken, wat is het probleem met mijn computer?
 
Probeer eens je videokaart drivers te updaten en scan ook eens naar virussen e.d
 
Probeer eerst eens een BSOD te krijgen, hopelijk op onderstaande manier.

In de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten uitzetten, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".
 
De pc loopt alleen maar vast en daarmee dus geen blauwe schermen of uitval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan