nieuw geheugen kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jk300793

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
hallo mensen

ik wil nieuw geheugen kopen voor m'n pc. ik heb nu 2gb ddr2 667 geheugen op een msi p43 neo moederbord. mijn eerste vraag is eigenlijk of het veel uitmaakt of ik nieuw geheugen koop of wat er dan beter wordt. ik game veel dus ik wil ook weten of het daarvoor veel uitmaakt en natuurlijk welk geheugen ik dan het beste kan kopen. mijn moederbord ondersteunt geen ddr3 dus daar hoeven jullie niet naar te kijken.

ok,Dan zou je dus 4gb "kunnen" zetten(waar die maar 3.2gb van gebruikt/ziet)

Meerdere opties die je kunt doen.
- van het huidige geheugen wat je nu hebt nog een reepje(s) bijzetten...
- het huidige geheugen er helemaal uithalen en geheugen plaatsen van hetgeen wat maximaal aan snelheid op je bord kan.(wat als ik jou verhaal lees dan mijn keuze zou zijn)

ok,Dan zou je dus 4gb "kunnen" zetten(waar die maar 3.2gb van gebruikt/ziet)

Meerdere opties die je kunt doen.
- van het huidige geheugen wat je nu hebt nog een reepje(s) bijzetten...
- het huidige geheugen er helemaal uithalen en geheugen plaatsen van hetgeen wat maximaal aan snelheid op je bord kan.(wat als ik jou verhaal lees dan mijn keuze zou zijn)

maar wordt m'n pc er echt veel sneller door of ga ik er niet heel veel van merken want dan kan ik net zo goed nog 2gb 667 erbij doen

Hij zal wel wat sneller worden maar of echt "meetbaar" is voor je betwijfel ik....

Voor je gevoel zou optie 2 van me beter kunnen zijn.Dan heb je er ook alles aan gedaan wat mogelijk is qua geheugen...:)

Je oude geheugen zou je dan kunnen verkopen en lijkt me dan dat je een niet al te grote investering hoeft te doen dan.

Hij zal wel wat sneller worden maar of echt "meetbaar" is voor je betwijfel ik....

Voor je gevoel zou optie 2 van me beter kunnen zijn.Dan heb je er ook alles aan gedaan wat mogelijk is qua geheugen...:)

Je oude geheugen zou je dan kunnen verkopen en lijkt me dan dat je een niet al te grote investering hoeft te doen dan.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/1970679/art/ocz/platinum-edition-dual-cha.html
is dit goed geheugen om dan te kopen wat dan ook op m'n moederbord past

in m'n boekje van m'n moederbord staat ddr2 667/800/1066/ 1.8 volt
en bij deze geheugens is het 2.2 dus kan ik dat dan op m'n moederbord of moet ik dan met 1.8 volt nemen

Ik zou zelf gewoon 2GB DDR2-667 erbij zetten.
De snelheid die je wint met sneller geheugen is nihil maar kost je wel een extra geld... zonde dus...

Maarja, wie ben ik ;)

Als je Vista hebt, dan merk je het wel als je meer dan 2 GB erin zet.

Bij XP niet, sowieso al omdat die niet meer dan 2 GB kan lezen.:)

Hoeveel geheugen windows xp of vista (32bit) gebruikt hangt af wat voor andere hardware je gebruikt.

32 bit kan 4 Gb indelen en gebruiken maar in een computer zit ook nog ander geheugen in. van je videokaart bijvoorbeeld maar dat ziet windows niet los het wordt bij elkaar opgeteld dus het verschilt per computer.

als ik bijvoorbeeld 4 Gb heb met een videokaart van met 512 Mb wordt er onder de 3,5 Gb herkent voor mijn geheugen, heb ik bijvoorbeel een sli opstelling van 2X 512 Mb zal mijn ram geheugen onder de 3 GB vallen.

Ikzelf heb nu windows vista 64Bit met 4Gb geheugen en merk het verschil egt alles loopt gewoon smooth. ik had ergens gehoord dat je met de key die je bij een 32bit versie krijgt de zelfde versie in 64 bit kan installeren weet niet of dit waar. anders zou ik je aan raden om 4 gb te nemen met vista 64bit, kan ook gewoon 32bit nemen maar ervalt alleen wat af hoeveel ligt aan de andere componenten.

Gr. Maikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan