nieuw geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

archi026

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2001
hoi

Ik heb een amd 3500+ met 2 gig geheugen
Toen ik 1 gig geheugen had en ik had wat dingen openstaan en lopen dan zag ik met zo'n geheugen manager progje dat et geheugen op was en hij traag werd.
Nu heb ik dus 2 gig en zie ik dat ie 1200mb ongebruikt laat en als ik dan veel open heb staan en draaien zoals branden en met qpar repareren wordt ie nog steeds traag terwijl ik veel geheugen over heb.
moet ik soms ergens iets instellen ofzo?

Da's best wel lastig, maar wat je zou kunnen overwegen is om het wisselbestand op 0 te zetten, zodat Windows geforceerd wordt om alles in het RAM te gooien en niet te swappen van en naar hdd.

Er schuilt ook een klein risico in: sommige software (met name games) EISEN een wisselbestand om te kunnen draaien. Een echt "risico" is het eigenlijk toch ook weer niet, want programma's die altijd goed werkten en nu raar gaan doen hebben kennelijk een wisselbestand nodig -> dan stel je gewoon weer een aantal giga's in voor het wisselbestand.

maar wordt ie daar ook sneller en stabieler van of gebruik ik dat stukje geheugen dan alleen beter
En waar kan ik et wissel bestand veranderen:o

Dat kan, (zie opmerking over sommige progjes die WEL gebruik maken van het wisselbestand). De pc zal in ieder geval sneller worden omdat het echte fysiek aanwezige geheugen (bij jou 2 giga) altijd sneller is dan het wisselbestand op harddisk waarnaar heen en weer "geswapt" wordt.

Deze computer, configuratiescherm, prestaties en onderhoud, systeem, geavanceerd, kies onder "prestaties" voor "instellingen" en dan "geavanceerd" en tot slot "wijzigen" bij virtueel geheugen. (zet het op minimaal en maximaal 0)

heb et gedaan en nu maar afwachten
tot nu toe blijft het aantal vrije mb tjes hoger dan voor de verandering

nou et helpt geen ****:mad:
hij blijft nog steeds maar minder dan de helft gebruiken en als ik dan winrar 2 mmal tegelijk open is ie niet meer vooruit te branden:mad:

paulusje zei:
nou et helpt geen ****:mad:
hij blijft nog steeds maar minder dan de helft gebruiken en als ik dan winrar 2 mmal tegelijk open is ie niet meer vooruit te branden:mad:

Staat deze regsleutel op 1 of 0 bij jou?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\\DisablePagingExecutive

Je kunt ook in de boot.ini je mem eventueel aangeven door dit aan de opstartregel toe te voegen, /2GB.

Het is wel bekend dat XP max. 1,5 gig. gebruikt, al heb je 2gig. erin hangen, die heb ik ook en heb mijn swap uitgeschakeld.

Lange Pier zei:
Staat deze regsleutel op 1 of 0 bij jou?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\\DisablePagingExecutive

Je kunt ook in de boot.ini je mem eventueel aangeven door dit aan de opstartregel toe te voegen, /2GB.

Het is wel bekend dat XP max. 1,5 gig. gebruikt, al heb je 2gig. erin hangen, die heb ik ook en heb mijn swap uitgeschakeld.
die staat op 0
als ik dat in mijn boot.ini verander heeft dat dan effect en hoe doe ik dat want ik zie geen opstart regel waar ik iets aan toe kan voegen

Laatst bewerkt:
paulusje zei:
die staat op 0
als ik dat in mijn boot.ini verander heeft dat dan effect en hoe doe ik dat want ik zie geen opstart regel waar ik iets aan toe kan voegen

Deze regel bedoel ik, b.v.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot /2GB

http://www.microsoft.com/resources/...Windows/XP/all/reskit/en-us/prmc_str_masc.asp

En als je wel een swap gebruikt kun je die register regel op 1 zetten.

noguiboot staat erbij mij niet achter
maar hoe kan ik dat/2gb erachter zetten en hoe weet ik of ik een swap gebruik???

paulusje zei:
noguiboot staat erbij mij niet achter
maar hoe kan ik dat/2gb erachter zetten en hoe weet ik of ik een swap gebruik???

:confused: noguiboot is niet belangrijk, krijg je geen opstartscherm te zien.

In systeembeheer, geavanceerd, instellingen, geavanceerd, wijzigen en daar je swapfile aanpassen, wel instellen gebruiken, anders gebeurd er niets.

Maare, als je 2 gig. geheugen in je comp drukt, verwacht ik toch wel hoe en wat je ermee kunt.:p

Lange Pier zei:
:confused: noguiboot is niet belangrijk, krijg je geen opstartscherm te zien.

In systeembeheer, geavanceerd, instellingen, geavanceerd, wijzigen en daar je swapfile aanpassen, wel instellen gebruiken, anders gebeurd er niets.

Maare, als je 2 gig. geheugen in je comp drukt, verwacht ik toch wel hoe en wat je ermee kunt.:p
???

heb geen wisselbestand in gebruik dus ik heb de sleutel niet veranders.
voorals nog geen veranderingen:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan