Nieuw harde schijf nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de pc alleen IDE aansluitingen heeft kun je alleen maar IDE disks aansluiten.
Je kunt wel een SATA aansluiten via een USB kastje, maar als je geen USB3 hebt dan is dat met USB2 niet zo snel.
Welk moederbord heb je. Post een link van de support site van het moederbord of lees zelf daar wat er exact in zit....

En... grote IDE schijven zijn er amper meer..:
http://tweakers.net/categorie/50/in...oUuLi9crxqeLfMP2hsIdLKt6q1laO8QqoA3_6Pxim2tHw

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien even je moederbord melden of je moet weten of hij sata hd's ondersteund want dat is de genoemde hd

Hoi,

Zit een sata 150 aansluiting op dus volgens mij kan je de hd kwijt weliswaar niet helemaal benut qua snelheid maar het gaat.

Hoi,

Inderdaad met de juiste bekabeling gaat dat lukken let ook even op het voedingskabeltje is ook anders.

Ik moet wel opletten dat ik de nieuwe schijf op slave zet omdat het een extra schijf word, of hoeft dat niet als er een ide schijf in zit

Hoi,

Zal denk ik niet nodig zijn alleen aangeven in de bios van welke hd hij moet opstarten

ik heb de schijf aangesloten op de voeding en op moederbord, maar zowel de bios als disk management herkennen de schijf niet.

Hoi,

Wordt niet gezien bij het zwarte scherm bij het opstarten? en met in de bios heb je ook gekeken bij de opstart volgorde doe eventueel de ide hd even los dan zou hij hem zeker moeten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan