Nieuw hd plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miem

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Berichten
797
Ik heb nu in mijn pc één harde schijf, verdeeld in een C(fat32) en een D(NTFS) schijf. Op de C schijf staat win2k en programma's, op de D schijf staan mijn documenten en veel foto's.
Gisteren heb ik een Western Digital HD van 200 gieg gekocht met een extern casing en die via usb aangesloten op mijn pc.
Via schijfbeheer heb ik die externe schijf gepartitioneerd en geformateerd en daarna wat data opgezet. Maar nu wil ik eigenlijk die nieuwe schijf in mijn pc zetten en die oude van 40 gieg in de externe casing doen. Hoe kan ik dat doen zonder data verlies?
Als ik een ghost image maak van mijn C schijf nu, hoe kan ik die dan overzetten op die nieuwe schijf en kan ik de gegevens van die oude schijf als ik die in de externe ombouw doe ook weer gewoon uitlezen??
Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken??
 
Oude harddisk er uit.
Nieuwe harddisk er in en formatteren en installeren.
Oude disk na installatie van nieuwe disk aansluiten en gaan kopieren met de bestanden. Win2k staat zo op de nieuwe schijf. safe en veilig?
 
Dus die oude scijf kan ik nadat die nieuwe is geïnstalleerd gewoon lezen en kopiëren?? Dat is handig.
En hoe zit dat met win2k, herkend hij die schijf van 200 Gieg wel?
 
De oude schijf wel in de externe behuizing doen.
De nieuwe schijf is toch al geformatteerd en wordt nu toch ook al gezien of lees ik dat verkeerd?
Ik zou zelf die 200 verdelen in minimaal 2 partities.
 
Bedankt Puppie, ik wilde er eerst zeker van zijn dat het zo gaat lukken. Die nieuwe schijf ga ik zeker in meerdere partities verdelen. Bedankt voor je meedenken.
 
Het was me een waar genoegen om aan dit getyp mee te mogen doen. :D
 
Helaas is het niet gelukt om die Ghost image op de nieuwe schijf te zetten, dus maar een schone installatie gedaan.
Zo heb ik weer een nette HD;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan