Nieuw hotmail adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickie19

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
20
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw hotmail account aangemaakt. Omdat ik de oude hotmail account al heel lang had wil ik dat e-mails naar die account automatisch doorgestuurd worden naar mijn nieuwe account. Ik heb dit ingesteld en dit werkt goed.

Echter, om ervoor te zorgen dat mensen mij niet langer op dat oude e-mail adres mailen wil ik ook een automatisch antwoord waarin wordt gewezen op mijn nieuwe e-mail adres. Dit heb ik ook ingesteld, maar dit werkt niet. Zou het kunnen dat automatisch doorsturen en automatisch antwoorden niet parallel kunnen lopen? Is er een andere manier om dit op te lossen?

Ik heb nog een vraagje omtrent bovenstaand probleem. Ik heb een enorme database aan oude emails in mijn oude mailbox, die ik misschien ooit nog nodig kan hebben (wachtwoorden en gebruikersnamen van websites etc.) Kan ik al deze mail overzetten naar mijn nieuwe hotmail account?

gr. nick
 
Laatst bewerkt:
email misschien doorsturen?
Of downen in Outlook, en dan exporteren?
 
Hoi,

Dat klopt inderdaad: als je je mail doorstuurt, dan krijgen mensen geen afwezigheidsbericht.
Mijn advies is dan ook het volgende, wat zowel van invloed is op dat doorzenden i.c.m. afwezigheidsbericht, áls je z.g. 'database'.

Omdat je een nieuw hotmailadres gaat gebruiken, ga ik ervan uit dat je het 'oude' op een gegeven moment op wilt heffen ....

1. Verwijder het doorzendadres uit je oude hotmail-account
2. Download en installeer Windows Live Mail en breng daar je oude en je nieuwe account in onder.
3. Al je mails van je oude account worden nu in WLM gedownload naar je computer (je kunt na verloop van tijd dus 'veilig' je oude account opheffen, maar hebt nog alle mails die daarin voorkwamen)

Naderhand: je kunt in WLM je oude mails openen. Het zijn ook z.g. eml-bestandjes geworden, die je terug kunt vinden op je computer
De map waarin deze mails staan: C:\Users\[Gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail.
en dan een van de submappen hieronder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan