• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuw ingevuld rapportage bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewalt

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Niels, jij hebt mij eens geweldig geholpen met het aanpassen van mijn rapportage excel file.

Nu is het zo dat we er wat complexen in de twee wijken bij hebben gekregen.
Ik kan die wijzigingen gewoon invoeren zoals je me hebt voorgedaan.
Ik neem aan dat je de excel sheet nog hebt.

Nu komt het probleem als ik van een nieuw ingevuld rapportage bestand (rapportage 1-2013) de gegevens over kopieer en in jouw voorbeeld bestand plak dan gaat alles goed op rij 37 Totaal aantal mutaties na , in zowel wijk Oost als West bij bije files komt er in de cellen waarde te staan.
Wat doe ik fout

Dit is de oorspronkelijke celinvoer

=SOMPRODUCT(('Rapportage op woningniveau'!$C$12:$C$2528="Oost")*('Rapportage op woningniveau'!$D$12:$D$2528='complexniveau Oost'!B$9)*('Rapportage op woningniveau'!$I$12:$I$2528))/20

Als ik bijvoorbeeld het getal 2528 wijzig in 630 dan werkt het wel maar ik kan hem niet hoger zetten en dat wil zeggen dat ik een hoop gegeven in deze rij niet goed krijg .

Bij alle andere rijen kan in de getallen gewoon naar bijvoorbeeld 2528 zetten zijn het aantal rijen in de hoofd sheet van de rapportage op dit moment

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven, en ik hoop dat je me nogmaals kan helpen

Gr,
Marcel

Laatst bewerkt:
Helaas is ie dat niet, ik zal er even naar kijken.
Als ik jouw was zou ik de vraag volgende keer in het algemeen stellen , er zijn hier meer mensen die je kunnen helpen.
Ik zal de bijlage uit je vorige post gebruiken want ik bewaar niet alle bestanden van deze site.

Niels

@dewalt Zou je even die belachelijke topictitel willen aanpassen in een titel die betrekking heeft op je vraag.

Sorry maar ik begrijp je vraag niet, kun je een voorbeeldbestandje plaatsen met daarin aangegeven wat er fout gaat.
Die formule die je noemt staat niet het bestand waaraan ik heb gewerkt.

Niels

Sorry, dat ik de (belachelijke) topictitel zo heb neergezet, ik weet trouwens niet hoe ik die titel moet aanpassen.
Niels was toevallig wel degene die me de vorige keer echt supper heeft geholpen.

Oke is me gelukt om de titel aan te passen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook die titel zei niets over je probleem. Topictitel nu aangepast.

In cel i639 op het eerste tabblad staan een spatie, haal deze weg en het werkt weer.

Niels

Geweldig, hoe is het mogelijk dat daar zomaar een spatie staat?
En dan nog de vraag hoe heb je dat zo snel gevonden, je ziet het tenslotte niet staan?

Bedankt,
Marcel

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe het mogelijk is dat daar "zomaar" een spatie staat is voor mij niet duidelijk,
wat ik wel weet dat veel gebruikers een cel "leeg" maken met de spatie balk .("want dan staat er toch niks meer"???)

Zo snel gevonden omdat het duidelijk was dat het de formule niet kon zijn, getest door overal een 1 in te zetten.
De formule werkte toen weer en dan is het zoeken waar de fout zit. Voor 630 kon hij niet zitten want dat had je al ondekt, dus vanaf 630 met blokken
van 100 een 1 ingevuld toen met blokken van 50-10-1 tot de fout zichtbaar werd.

Als je vraag opgelost is, zet je de status dan op opgelost.

Niels

Niels, gewoon simpel lijkt het, maar dat is voor jou zo.

Ik heb er echt lang naar zitten zoeken en kwam er maar niet achter.
Daarna naar jouw gevraagd (wat me blijkbaar niet in dank werd afgenomen) en in een avond was het weer goed.

Gewoon toppie :):thumb:

Bedankt,
Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan