nieuw ip adres voor server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet12345678

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Hoi mede gebruikers,

ik heb een goed draaiende server welke op windows 2003 draaide.
Nu heeft mijn provider mijn een nieuwe modem gegeven, zodat alles sneller en met wifi kan draaien.
Nu blijk k daarna niet meer op, buiten mijn netwerk om, op mijn server komen.
Ik ben al olop aan het zoeken geweest en kom tot de conclusie, dat ik een nieuw ip adres heb gekregen.
Ik ben al op zoek geweest waar ik mijn nieuw ip adres kan gaan invullen en heb ook al diverse handleidingen geprobeerd, alle zonder resultaat.

Ik hoop hier het juiste en eenvoudigste antwoord te vinden, zodat ik mijn server weer kan gebruiken.

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele antwoorden.

Groetjes Piet

-1- Heb je een modem van je provider en daarachter een router van jezelf ?
Als het antwoord JA is dan zul je in je router het nieuwe IP adres op moeten geven wat je van je provider hebt gekregen.

-2- Heb je een vast IP adres gekregen ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
ja, dat klopt helemaal, maar het tweede modem gebruik ik nu omdat ik anders geen netwerk heb thuis.

groetjes Piet

Wat heb je voor modem gekregen van je provider ? (merk+type)
Wat voor router heb je achter je modem staan ?

Groeten Marcel

Ik ben op het ogenblik niet thuis en werk op afstand via logmein,

morgen ben ik wel thuis en zal dan de gegevens doorgeven.
Ik ben al heel blij dat ik geholpen wordt.

groetjes piet

Goede middag Marcel

mijn router van mijn provider (ziggo) is de Ubee EVW3200.

de router die ik er nog achter hebt staan, maar eigenlijk niet noodzakkelijk is, is een Links de2,4 GHz wireless-6, type, WRT54G.

Ik hoop dat jij er iets mee kan.

groetjes Piet

Niet noodzakelijk ?
Wat bedoel eigenlijk dat je niet op je server kan, bedoel je RDP of....

Groeten Marcel

De router die achter het modem staat, zou er tussen uit kunnen, het modem heeft ook wireless.
Als het mogelijk is, om alle instellingen zo te laten staan en het modem toegang te geven tot mijn router is mij dat ook oke.

groetjes Piet

Ik heb een aantal maanden geleden eeen nieuw modem van mijn provider gekregen, daardoor heb ik nu een ander ip adres voor dat modem en kom ik niet meer op afstand op mijn server.
Thuis kom ik er nog wel in, omdat ik via mijn router werkt en via de router toegang heb.
Ik wil op afstand in mijn server kunnen komen en dat lukt dus niet meer, ik heb al de overweging overwogen, om de oude modem weer terug te plaatsen, maar deze is trager en heeft geen wifi.
Ik hoop een beetje dat jij mij begrijpt, ik ben geen leek op de computer, maar van een server en instellingen heb ik geen verstand, deze heb ik ooit door iemand laten instellen.

Ik denk mogelijk heel simpel en ik denk ik pas het ip adres aan en ik kan weer op de server, maar zo werkt het denk ik niet, ik kan ook mijn instelling voor het ip adres niet vinden.

groetjes Piet

Thuis kom ik er nog wel in, omdat ik via mijn router werkt en via de router toegang heb
Waarin bedoel je ?
En hoe kwam je erin, moest je iets intypen of....
De informatie die je geeft is iets te vaag om echt een goed antwoord te kunnen geven.
Ik vermoed dat je je nieuwe router wat poorten moet forwarden (NAT heet dat).
poort 3389 moet je forwarden naar je IP adres van je server (meestal iets van 192.168.......).

192.168.178.1 intypen in je browser en je kunt je Ziggo modem/router configureren als het goed is.
Mits je pc/server in dezelfde ip-range valt (192.168.178...)
Dit zul je bij de netwerkinstellingen op je server moeten doen (TCP/IPv4)

Groeten Marcel

Ik kwam in mij server door mijn ip door ftp:// mijn ip adres in te vullen, na dat ik verbinding kreeg, vulde ik mijn acoountnaam en wachtwoord in en kwam in mijn server.
Ik kon ook andere in een bepaalde map bepaalde toegang en rechten geven.

groetjes Piet

In dat geval zal je poorten 20 en 21 moeten forwarden in je Ziggo modem/router naar je (interne) IP adres van je server.
Poort 3389 is voor remote desktop, 20 en 21 zijn voor FTP.
Onderin een voorbeeldje van mijn router.

Groeten Marcel
portforwardd.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan