Nieuw laptopje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mephistocles

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Lieve mensen,

Ik zoek een goede laptop. Ik heb niet veel ervaring met laptops. Ik heb er ook nog nooit naar gekeken. Tot vier jaar terug was ik meer van de pc's, maar afgelopen jaren heb ik mij er niet meer in geïnteresseert, ivm dat het sparen me te langzaam ging. Dus miss moet er ook ff uitgelegd worden wat er in die jaren veranderd is.

Ik wil er ongeveer 700 euro aan uitgeven, dat was ongeveer het bedrag dat ik vanaf het begin al in gedachten had. Maximaal wil ik er ongeveer 850-900 euro aan uitgeven, maar ik ben ook aan het sparen voor een mooie nieuwe gitaarversterker, dus het moet niet te duur worden.

Ik gebruik mijn laptop in de eerste plaats voor mijn studie, dus hij moet wel lang meegaan. Ook houd ik wel van een leuke game op z'n tijd. Vooral langdradige spellen, zoals the sims en civilization speel ik graag, en 1st person shooters ben ik helemaal gek op. Geen die-hard gamer, maar mn laptop zal het wat games betreft zwaar te verduren krijgen op lanparty's. Verder is multimedia erg belangrijk, maar geen films, daar doe ik niet aan, dan alleen alle afleveringen van SpongeBob nog eens te downloaden. Vooral veel muziek ben ik mee bezig. Dus moeten er voldoende usb poorten beschikbaar zijn (maar dat was toch ook op te lossen met een hub oid?) en de hardware moet aanwezig zijn om de nieuwe finales te draaien en de nieuwere cubases e.d.

Mijn oog viel op de Asus F7SE-7S059C, gezien de prestaties. Er stond max. 4096mb ram, standaard 2048. Uiteraard breid ik het dan uit, als het kan. De 2,4GHz processor leek me ook wel wat. Videokaarten ben ik niet zo in thuis.

Is deze laptop wat voor mij, en zijn er mooie alternatieven?

Een Asus:D, dat zijn echte goede laptops(heb er zelf ook een)

En volgens mij is de videokaart ook best redelijk (maar dat weet ik niet zeker;))

Een Asus:D, dat zijn echte goede laptops(heb er zelf ook een)

En volgens mij is de videokaart ook best redelijk (maar dat weet ik niet zeker;))

Sorry, daar heb ik niet veel aan. Elk merk heeft echt goede laptops.

Zo iemand mij informatie willen geven waar ik iets aan heb?

Ik heb voor een aantal mensen al een frieslandcomputers zelfbouw machines gesugereerd, dat doe ik nu weer, neem zelf een kijkje. Als je zelf onderzoek onderneemt kom je meer te weten over laptops en computers.

1e person shooters(ala battlefield2142, cod4, crysis) wordt moeilijk voor jouw budget +- 800 euro. De wat langdradige spelen en rpg's gaan wel werken.

Ik snap niet waarvoor je meer dan 3 usb poorten nodig zou hebben, of meer dan 2? Ik zou wel gaan voor USB 2.0 en niet 1, dan gaat het muziek verzetten wel ff wat sneller.

Deze
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1812&c=6

2,4 ghz
3gb
320 gb 7200 rpm voor al je muziek
DVD lightscribe brander wil je het op dvd zetten
Windows Vista

784 euro

Ik heb mijn laptop nu binnen, alle bijgevoegde cdtjes geïnstalleerd, en de videokaart werkt niet zoals 'ie hoort. Tis een nVidia GeForce 8600M GT 256MB, van deze laptop: http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1812&c=6
Internet heb ik voorlopig niet op die laptop, dus moet ik heen en weer sjouwen van pc naar laptop en terug. Ik heb de driver gedownload, maar die beweerd dat ie helemaal geen drivers compatibel met de hardware kan vinden. De geavanceerde beeldinstellingen geven ik geloof 4 mb grafisch geheugen weer, en zegt wel dat het nvidia chipset is.

Wie kan me op weg helpen?

Ik heb mijn laptop nu binnen, alle bijgevoegde cdtjes geïnstalleerd, en de videokaart werkt niet zoals 'ie hoort. Tis een nVidia GeForce 8600M GT 256MB, van deze laptop: http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1812&c=6
Internet heb ik voorlopig niet op die laptop, dus moet ik heen en weer sjouwen van pc naar laptop en terug. Ik heb de driver gedownload, maar die beweerd dat ie helemaal geen drivers compatibel met de hardware kan vinden. De geavanceerde beeldinstellingen geven ik geloof 4 mb grafisch geheugen weer, en zegt wel dat het nvidia chipset is.

Heb je de laptop hier gekocht ? http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1812&c=6

Zo ja, dan kun je toch je vragen daar eerst kwijt ?!

Download de drivers eens van de Nvidia site www.nvidia.nl

al geprobeerd. hij zegt geen compatibele driver te vinden. :(

wacht eens... ik heb een driver voor de 8600 en voor de 8600m gedownload. Maar er bestaat er geen voor de 8600m, wel voor de 7600m...

Argh!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
dan zoekt die automatisch de juiste drivers...
als dat niet werkt dan zou ik contact opnemen met Friesland computers

Bijlagen

• nvidia drivers.jpg
    nvidia drivers.jpg
    38,8 KB · Weergaven: 121

Hoi, zo te zien heb jij ervaring met Friesland Computers.

Omdat ik in deze weken een laptop bij hun wil bestellen zou ik graag willen weten hoe je ervaring met hun was :) Heb namelijk zelf slechte ervaring met duurdere dingen die ik bestel via het internet...

Hoi, zo te zien heb jij ervaring met Friesland Computers.

Omdat ik in deze weken een laptop bij hun wil bestellen zou ik graag willen weten hoe je ervaring met hun was :) Heb namelijk zelf slechte ervaring met duurdere dingen die ik bestel via het internet...

Nou, ze zijn redelijk goedkoop... En ondanks de slechte reviews op internet heb ik er toch eentje besteld. Een nadeel vond ik dat het eerste emailtje kwam toen de laptop verstuurd werd. Ik had liever meteen al een mailtje nadat mijn betaling binnen was. Ook vond ik he4t verzenden duur. Volgens mij is tnt veel goedkoper. De DHL zeker, en dan hoef je niet per see thuis te blijven. Maar qua technische ondersteuning, het heeft niet zo heel lang geduurt voor ik een antwoord op mij vraag kreeg. De laptop is geweldig, geen overbodige extra's zoals "coole" stikkers van het merk hardware... Gewoon een snelle laptop geschikt voor gaming. Ik heb wel de zelf samenstellen optie gedaan. Maar ik kan het je aanraden, tenzij je elders goedkoper vind.

laptop :)

Hey

Ik wil ook een laptop kopen, voornamelijk voor school. Maar wil er ook op kunnen gamen, zoals Oblivion. Nou had ik

http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=284&a=1

gezien, en dat leek me (vooralsnog) wel een geschikte qua videokaart enzo, maar wil er nog wel een betere processor op laten zetten.

Heeft 1 van jullie misschien ervaring met xxodd of misschien tips voor een beter model?;) Budget ligt ongeveer wel bij 800 euro, mag dan wel zonder besturingsysteem zijn.

Bedankt :cool:

Edit: games hoeven niet altijd op hoogste visuele stand gespeeld te worden, gaat mij om Gameplay ;)

Laatst bewerkt:
Hey

Ik wil ook een laptop kopen, voornamelijk voor school. Maar wil er ook op kunnen gamen, zoals Oblivion. Nou had ik

http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=284&a=1

gezien, en dat leek me (vooralsnog) wel een geschikte qua videokaart enzo, maar wil er nog wel een betere processor op laten zetten.

Heeft 1 van jullie misschien ervaring met xxodd of misschien tips voor een beter model?;) Budget ligt ongeveer wel bij 800 euro, mag dan wel zonder besturingsysteem zijn.

Bedankt :cool:

Edit: games hoeven niet altijd op hoogste visuele stand gespeeld te worden, gaat mij om Gameplay ;)
Toen ik de prijzen bij xxodd zag, was ik daar ook weer van genezen. De pc waar ik ruim 700 aan betaalde moest ik daar 906 voor neerleggen, maar dan zat er wel een fingerprintscanner (wtf? mijn wachtwoord is waterdicht!) en een sterke behuizing in. Als dat 200 euri kost ga ik wel naar frieslandcomputers. Goedkoper heb ik nog niet gevonden dan daar. Maar veel gezocht heb ik ook niet echt.

Toen ik de prijzen bij xxodd zag, was ik daar ook weer van genezen. De pc waar ik ruim 700 aan betaalde moest ik daar 906 voor neerleggen,

Bedoel je een pc of een laptop?
Want ik moet wel een laptop :rolleyes:

Maar die bij Friesland computers lijken mij wel goed, maar is de service ook een beetje te verdragen? Heb nl. vrij weinig zin om een halfjaar op een laptop te wachten en dat ie dan nog incompleet of stuk is ofzo ook. :confused:

Bedoel je een pc of een laptop?
Want ik moet wel een laptop :rolleyes:

Maar die bij Friesland computers lijken mij wel goed, maar is de service ook een beetje te verdragen? Heb nl. vrij weinig zin om een halfjaar op een laptop te wachten en dat ie dan nog incompleet of stuk is ofzo ook. :confused:
Laptop, excuseer. Maar om mezelf goed te praten: een laptop is ook een personal computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan