nieuw mobo beter als oude?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Wie o wie kan mij helpen?
Vorige week ging mijn oude processor kapot,op zich geen probleem woon vlakbij alternate en dacht ff nieuwe halen.
Dat kon ook alleen zei de verkoper dast ik op mijn oude mobo niet een processor met am3 socket erop kon zetten en am 2 socket hadden ze niet meer .
Nou is eigenlijk mijn vraag had hij gelijk?
Ik heb zelf al verschillende sites bekeken maar ik kom er maar niet achter dus hierbij mijn vraag aan jullie.
Mijn oude mobo is de ASUS M2N-CM DVI die vrij uitgebreid is en op he plaatje van de processor staat ook socket am2.

Het nieuwe mobo is de ASUS M2A74-AM SE waar dus deze processor nu op zit nl. de amd athlon x2 240 2.8ghz dual core 2.0 mb cache socket am3
maar ook daar staat op het witte plaatje waar je de processor in klemt am2 op alleen zonder socket ervoor.

Nu is mijn vraag klopt het wat de verkoper verteld heeft en welk mobo is beter/sneller/effectiever.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.:thumb::thumb:

Goedemorgen,

Ik begrijp je verhaal niet helemaal je zal toch een moederbord moeten hebben die de processor ondersteund en als de processor die je meld de oude is moet je dus een amd 3 moederbord hebben.
De processor heeft deze op het oude moederbord gezeten?

Laatst bewerkt:
hallo de processor waar ik het over heb is de nieuwe.
de ode waren zoveel pinnen van afgebroken dat ze hem bij alternat gelijk hebben weggegooid.
dus ik weet niet meer precies wat voor socket de oude processor was .
het gaat er eigenlijk meer om of dast die nieuwe processor op het oude mobo zou passen want volgens mij is die uitgebreider qua mogelijkheden als die nieuwe
als voorbeeld 2x ide aansluting (oude)
i.p.v. 1 ide aansluiting(nieuwe)
4x s-ata aansluitng(oude)
i.p.v. 2x s-ata aansluitng(nieuwe)
:thumb::thumb:

Hoi,

Oke duidelijk, nee dat gaat niet lukken de processor op het oude moederbord zie hier
dus dan is het ook niet van belang dat er meer aansluitingen of beter zou zijn

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor je snelle reactie en nou wet ik dat ik weer kan gaan sparen voor een nieuw mobo dat waT UITGEBREIDER is :p:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan