Nieuw mobo, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Allo,

Na een week heb ik eindelijk alle nieuwe onderdelen binnen: geheugen, harde schijf, moederboard. Ben vanavond dus ook begonnen met het ombouwen van m'n systeem (voor 't eerst :8-0: ).
Na een paar uur ben ik dus eindelijk klaar, wel wat onzekerheden magoed, ik sluit de pc aan, druk op die mooie grote aanknop en ... geen beeld.
Ik hoor geen piepjes, de fan van de cpu draait, het beeldscherm geeft niet aan dat ik de signal cable moet checken, maar toch, geen beeld whatsoever.
De videokaart werkte op 't oude moederboard prima.

Enkele gegevens over wat ik aangeschaft heb:
- Harde schijf: Western Digital, 7200 rpm, 120 GB, Interface: Serial-ata
- Moederboard: Asus A7NBX-E Deluxe
- Geheugen: PC3200, 400 MHz, 2 reepjes: 1 van 256 en 1 van 512 mb. Het moederboard hoort dit geheugen aan te kunnen.

Waar ik onzeker over ben:
- Of ik de harde schijf met serial ata wel goed heb aangesloten: Ik heb nu 2 stekkertjes achterin de schijf zitten: 1 van ongeveer 1 cm breed, rode kleur, soort hard plastic materiaal en 1 die uit 4 draadjes bestaat: zwart, rood, zwart en geel. Deze draadjes zijn verbonden met een snoertje die uit de voeding komt.
- Een aantal draadjes dat verbonden is met de ledjes aan de voorkant van de pc moeten ook op het moederboard worden aangesloten. Ook 2 draadjes, een zwarte en een rode die uit een rond iets onder de harde schijf komen, moeten op hetzelfde stukje van het moederboard aangesloten worden. Dit 'stukje' zijn 12 of 16 pinnetjes met verschillende kleuren, genaamd (volgens 't boekje) CONTRL_PANEL.

Hopen dat ik op deze manier voldoende informatie heb gegeven :).
Alvast bedankt :thumb:

// Edit: de fan in de videokaart draait niet, dat kan natuurlijk niet ...

Laatst bewerkt:
Dit is een beetje hetzelfde als een vraag stellen over een fout in de source code en de source er niet bijzetten:D

Dus om welke grafischekaart gaat het?:p

GeForce Ti 4200, 128 mb DDR RAM
Ik zit te zoeken op hoeveel Volt dit ding draait, aangezien mijn mobo kennelijk alleen 1,5 Volt ondersteunt, niet 3,3 V...

Haal alle hardware los, behalve de videokaart, en kijk of hij vanuit het bios opstart.

Greetz Patrick

Werkt de kaart nog wel in de oude computer?

BTW welk merk is het?

Staat alles in je bios wel goed?

Geplaatst door KaWouter

Hij heeft geen beeld, dus kan ook niets zien in zijn BIOS.;)

Probeer het mobo zo kaal mogelijk op te starten, zijn alle aanslyuitingen goed, en doet hij het dan nog niet, zal er toch iets mis zijn met je mobo.(aangezien je videokaart wel werkt op je oud moederbord.

Greetz Patrick

Geplaatst door KaWouter
Werkt de kaart nog wel in de oude computer?
Kep weinig zin om weer zoveel uur te besteden aan schroeven om alleen ff te testen of hij het op het oude moederboard wel doet.
BTW welk merk is het?
nVidia ?
Zodra ik beeld heb laat ik het je weten :rolleyes:.
Geplaatst door patrickt
Probeer het mobo zo kaal mogelijk op te starten, zijn alle aanslyuitingen goed, en doet hij het dan nog niet, zal er toch iets mis zijn met je mobo.(aangezien je videokaart wel werkt op je oud moederbord.
Werkte ... ik weet niet of hij er nog steeds op werkt ...

Kom trouwens net tot de ontdekking dat het fangedeelte van de videokaart lichtelijk gescheurd zit ... ik kan er een openingetje maken :(
Kga nu ff videokaart bij m'n zus d'r uit plukken, kijken of die op m'n mobo werkt.

Mja een uur geleden kwam ze thuis en ontdekte dat er enkele kabeltjes niet in de gaatjes zaten waar ze hoorden...Conclusie: iemand heeft lopen prutsen. Na wat schelden en zeuren enzo was ze klaar (naja, ik deed m'n deur dicht :p).
Magoed, haar videokaart had weinig effect, nog steeds pikzwart beeld. Heb de helpdesk van leverancier gebeld, mocht 'm inruilen, heb 'm dus daarstraks ingeruild en ben nu bezig met het inbouwen van 't dingetje :).
Maar ik denk dat ik 't voor vanavond gezien hou en morgen wel verder ga. Als ik problemen heb, laat ik 't wel ff weten ;).

Het probleem is gevonden :cool:.
Kennelijk, wat ik zelf ook wel had kunnen bedenken :rolleyes:, moet je het moederboard van de kast scheiden, zodat er geen kortsluiting ontstaat. Dit was ik een beetje ... ja ... vergeten :o.
Toen ik het oude moederboard eruit haalde zag ik echt niets speciaals over de manier waarop het in de kast zat, maar kennelijk was het op de 1 of andere manier wel geisoleerd :confused:. Magoed, ff naar computerwinkeltje geweest, schroefjes gehaald, moederboard op schroefjes gelegt, moederboard kwam te hoog te liggen waardoor hij anders geïsoleerd moest worden ... Dus maar een groot stuk plastic papier-achtig iets gepakt, achter mobo gelegt, gaatjes gemaakt waar schroefjes komen, alles weer aangesloten, pc aan en voila ! Beeld :thumb:
En sindsdien lekker aan 't pc-eren geweest :).
Iederereen bedankt voor de moeite :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan