Nieuw mobo geen beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hakar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
"DVD writer staat op Master.

Met deze instelling zal ik het eens proberen.
Het is een gewone Windows CD

En ook nu geen resultaat.

Melding:

Searching for oot Record from CD/DVD-0 ... Not found
Searching for boot from Floppy.....not found

Boot Failure
Insert boot diskette in A
Press ay key when ready:(

DVD op slave gezet, opgestart met cd er in , krijg ik een giga foutmelding in het rood.
IDE DRIVES INSTALLATION ERROR
For best reliability & perfomance please change the stans alone slave drive to master. System Halt:o

Kweet het niet meer, heb dan ook de computerdokter gebeld, die komt straks.

Hopelijk kan ik nadien beschrijven wat het is geweest.

Dokter is geweest.

Conclusie, harde schijf aan vervanging toe, draait nog wel maar hoe lang nog.
Daar was het dus mee begonnen, ik wilde de HD vervangen.
Mobo is dusdanig kapot geweest, dat het waarschijnlijk de CD en DVD speler/writer ook heeft vernield.:evil:

Een oude opgeborgen trage CD brander er op aangesloten en de hele zwik draait weer.

Geen verkeerde instellingen op nieuwe mobo, geen nieuwe installatie van windows nodig.

Nah ja voor bijna € 120,-- een zo goed als nieuwe PC:)

mrmusic zei:
Voor cd en dvd spelers hoef je geen aparte drivers te installeren

Goed, ik zie dat ik me verkeerd heb uitgedrukt. Ik bedoelde uiteraard de drivers van het nieuwe moederbord! Oftewel: van de chipset. Pas daarna kan je verdere problemen gaan aanpakken.

Soms kan het zijn zoals mrmusic aangeeft dat je inderdaad windows opnieuw moet installeren. Maar je geeft aan dat je windows kan bereiken, dus dat wil zeggen dat het niet onmogelijk is hier omheen te gaan. Maar windows opnieuw installeren kan steeds de makkelijkste oplossing zijn. Tenzij het natuurlijk een hardwarematig probleem is. Wat je uiteraard wel moet doen is de chipsetdrivers opnieuw installeren! Zoals ik al eerder had gezegd.

Maar ik zie dat het grootste probleem nu is opgelost, dus zorg voor die chipsetdrivers en als alles naar behoren werkt, wens ik je veel succces ;)

Ik vond het toch maar een vreemd gedoe rond die optische drive en in jou plaats had ik 'm waarschijnlijk al lang een keer getest in een andere pc.

Doe dat voortaan eerst eens en reset het bios dan ook eens. Dan had je het probleem misschien wel gevonden en weer wat uitgespaard op de pcdokter ;-)

Kosten van de pcdokter waren de ergste niet.
Twee uurtjes sleutelen en testen op wat ik zelf nog niet had getest, analyseren van het systeem, en het weer aan de praat krijgen van de pc en het aansluiten op het netwerk, voor € 20,-- black is black, kan ik nog mee leven.

Edit.
De chipsetdrivers had ik ook wel, kon ze alleen door het niet meer werken van de cd/dvd niet installeren.
En helaas testen van de componenten is/was voor mij niet mogelijk.
Een ieder die ik ken werkt met laptop, en daar kun je simpelweg geen interne cd of dvd aan hangen

Laatst bewerkt:
Dat klopt helaas. Nadeel van laptops :P

Had je de drivers voor de chipset niet op een ander opslagmedium kunnen zetten via een andere pc en zo installeren?

anyway, het is opgelost en da's het voornaamste.

Doet zich nog wel een ander probleem(pje) voor.

In de nieuwe configuratie is de werkende cd writer aangewezen als station D.
Verder heb ik op de HD nog de mappen E,F, en G.

Eigenlijk wil ik die D voor de cd wel kwijt en toewijzen aan de HD partities.

Ben nu bezig om de hele handel van de oude HD naar de nieuwe HD over te zetten.

Kan ik die stationtoewijzing naderhand nog wijzigen?

Je kan dit veranderen via schijfbeheer.

Er zijn 2 stationsletters die je niet kan veranderen:

1. die van het station waar windows is op geïnstalleerd.
2. Die van het station waar het MBR zich bevind.

Meestal is dit echter dezelfde partitie en de C:-schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan