nieuw mobo start xp niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi ik heb een nieuwe mobo in me comp gezet een:

een Asrock K7VM2 R3.0 bios

nu geeft hij als hij opstart wel gewoon bij ide aan detected hdd maar als ik in bios kijk en bij ide geeft hij allemaal cijfers en letters weer maar niet de naam maxtor maakt dit wat uit?
maar dat is het ergste nog niet.
ik heb dus het mobo verwisselt ivm geen uitbereiding intern geheugen dus nieuw mobo +intern geheugen 512DDR maar hij wil win xp niet meer opstarten klopt dat als je een nieuw mobo er in zet dat windows niet meer opstart?? of heb ik wat fout gedaan
processor en alles is over gezet dus.

wie kan me helpen alvast bedankt groetjes mike

Als je alles goed hebt aangesloten dan moet je Windows wel opnieuw installeren. Veel drivers (moederbord/IDE/USB/AUDIO enz) zullen anders zijn.

bedankt

Hoi dus als ik winxp er weer opnieuw opzet ja eerst formateren moet het goedwezen?

maar misschien een gekke vraag maar in bios geeft hij bij ide master in plaats van het merk hd allemaal cijfers en letters maakt dit wat uit?
hij detecteerd wel gewoon de hd.

alvast bedankt groetjes mike

bios upgrade

Hoi ik heb iemand gesproken die zegt dat ik bios moet updaten maar er zit al de nieuwste versie in

dat lijk me dan dat dat niet hoeft toch?

Ik heb zelf ook wel eens gehad dat het BIOS een paar rare tekens enzo weergaf bij het detecteren van m'n harde schijf. Dit bleek toen aan een niet goed vastzittende IDE kabel te liggen. (Waren wat pennetjes krom).

Dat is misschien de oplossing voor dat probleem.

En wat Windows betreft moet je het zeker formatteren en opnieuw installeren om de reden die Tiborv al aangeeft.. nieuwe chipset e.d.

Succes!

Geplaatst door mike16
Hoi ik heb iemand gesproken die zegt dat ik bios moet updaten maar er zit al de nieuwste versie in

dat lijk me dan dat dat niet hoeft toch?

Waarom zou je je BIOS moeten updaten? Hij moet het zo ook gewoon doen.

bedankt

Hoi ik ga even kijken of er pinnetjes krom zijn.

het leek mij ook al niet aan de bios te liggen maar goed ik zal kijken of de ide goed zit en dan haal ik windows er af en zet het er opnieuw op.

bedankt groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan