Nieuw modem kopen zonder abbonement te wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
509
Hey,

Ik heb een ISDN verbinding met een Alcatel SpeedTouch Pro ISDN. Ik wil graag de Alcatel SpeedTouch 510 4-port kopen, omdat ISDN weggehaald word en ik heb dus een nieuwe modem nodig. Mijn SpeedTouch Pro vormt samen met een hub een soort router waar de computer's op aangesloten zijn. Ik heb ooit een ADSL abbonement bij Tiscali afgesloten, waar ik destijds mijn SpeedTouch Pro bij kreeg. Is het mogelijk om die nieuwe modem te kopen zonder mijn abbonement en verbinding te hoeven wijzigen?
 
Ik ben toch ff benieuwd waarom je ISDN hebt aangesloten terwijl je ADSL hebt??

En het lijkt me echt een vraagje voor Tiscali zelf, aangezien zij goed weten welke modems geschikt zijn voor hun netwerk. Probleempje is de lange wachttijd op hun helpdesk. Maar, niet getreurd, ik heb nog een appeltje te schillen met die mannen :mad: en dus geef ik je een tip: bel 030-2149700, dat is de helpdesk voor Mac gebruikers. Kies voor optie 3 en je hebt gelijk iemand aan de lijn, omdat er natuurlijk niemand is met een macintosch. Doe net alsof je het verkeerde nummer hebt gedraaid en je wordt gewoon geholpen. ;)
 
@Verhoog,

Ik denk dat MikeB al ISDN had, en daarom heb je voor ADSL een ADSL ISDN modem nodig. Nu wil MikeB van ISDN af (ook hoge abonnementskosten aan KPN) en heeft dus een analoog ADSL modem nodig.

Wel leuke tip van die Mac gebruikers:D Je moet wat tegenwoordig met die wachttijden.
 
Helaas, dit is niet mogelijk. Je moet je adsl opzeggen wachten tot de pstn ligt wachten tot je de eerste telefoon rekening hebt gekregen. Dan pas Raadt kpn aan om adsl OPNIEUW aan te vragen.......

lang leve de burocratie....

toelichting: Als je van isdn naar pstn en andersom wil. Dan moet de aansluiting fysiek veranderd worden. Dus het adsl signaal moet er eerst af. (dit gebeurd handmatig door een monteur in de centrale)

De reden dat ze aanraden om te wachten op de eerste tel rek is omdat je dan zeker weet dat in ALLE systemen staat dat je een analoog lijn hebt.

Je kan adsl eerder aanvragen, de kans dat het misloopt is groot en je als het misloopt ben je nog veel meer tijd kwijt
 
Oke bedankt voor de reactie ik zal het nog wel even vragen bij tiscali voor de zekerheid. En ik had ISDN omdat ik vroeger nog 56k internet had, en dan was de lijn steeds bezet als er werd geinternet. Nu heb ik het niet meer nodig en de kosten zijn best hoog dus zeg ik het af.
 
Geplaatst door Tanja1968
....en daarom heb je voor ADSL een ADSL ISDN modem nodig. ...

Ah kijk eens aan, wist niet dat dat ook kon, weer wat geleerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan