Nieuw moederbord aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
220
Hallo,

Mijn PC heb ik maandag binnen gedaan bij de PC boer omdat ik problemen had met me moederbord. Hij heeft mijn moederbord verzonden naar Gigabyte, de leverancier van Gigabyte. Mijn moederbord is maandag aangekomen in Duitsland bij de leverancier van Gigabyte. Ik woon in België ... De pc-maker zei dat ze het pakket nog niet hebben geopend, dus nog niet aan begonnen. De kans dat ik mijn moederbord deze week krijg word kleiner en kleiner. Ik heb echt geen zin om 2-3 weken te wachten voordat het nieuw moederbord hier in België bij de pc boer is, ALS ik garantie krijg... En dan moet hij de PC nog in mekaar steken aangezien hij dat wou doen. Ook, is 16 GB (4x4GB) 1600 MHz genoeg? Een vriend van mij vertelde me dat ik minimaal 2133MHz moet hebben om mijn i7 4790K optimaal te laten draaien. Is dit correct of niet? Is er een moederbord dat jullie mij aanraden? Liefst geen Gigabyte, heb er al paar problemen mee gehad en ben er nu klaar mee... Heb gehoord dat ASUS een zéér goed merk is. Dus kunnen jullie mij een moederbord aanraden rond de € 150-170? Ik ben zeer ongeduldig dus wachten op mijn moederbord is geen optie.

Met Vriendelijke groeten,
Tony
 
Ja ik ga overclocken. Heb niet voor niets de K versie :p, wil het meeste uit me geld halen :D
 
Ik zou voor de asus z97 pro gamer gaan die heb ik ook en is een geweldige moederbord check mn system in helpmij.nl de naam is cooler mas
 
I7 4790k ondersteunt Geheugentypes DDR3-1333/1600, DDR3L-1333/1600 @ 1.5V ( Bron ) dus dat 2133 geheugen is onzin zoals al door L.P. opgemerkt..
Het Asus Z97 Pro Gamer bord wat pcfreak hierboven noemt is een uitstekende keus, solide, goed presterend bord met veel features :thumb:
Als je met dit systeem wilt gaan gamen heb je aan 8 Gb geheugen genoeg, de rest wordt bij gamen toch niet of maar zeer zelden gebruikt.
Bij renderen van video of 3D CAD toepassingen is 16 Gb wel lekker...
 
Oke dan zal ik die halen. Uhm... zou ik dat mobo via azerty.nl kopen dan? Hier in België op coolblue is hij stukken duurder... €169 terwijl hij op azerty mastercard + verzending naar België €157.71 kost. Bij coolblue heb ik hem de volgende dag is dat ook bij azerty dan naar buitenland?
 
Ach, over een jaar weet je echt niet meer dat je er €12,= meer er voor hebt uitgegeven........
 
En anders toch even op de oude wachten is de goedkoopste oplossing;)
 
Inderdaad.. Maarja ik ben niet echt een type dat langdurig kan wachten.. heb in het verleden al maanden moeten wachten voor me processor... dusja.. Dus, de ASUS Z97 Pro Gamer zal de beste keuze zijn? Zeker? Dan bestel ik het zo. Zat al te denken aan MSI Z97 Gaming 5
 
Laatst bewerkt:
Zeker geen slecht moederbord dus is een goede optie:thumb:
 
Hier een msi en een asus draaien maar voorkeur gaat toch even naar de asus uit aangezien de msi al eens defect geweest is, dus op ervaring beoordeeld maar zeker geen slecht merk hoor msi dit kan ook met asus gebeuren.
 
Ik ga met Modag mee, zou zelf altijd Asus verkiezen boven MSI als het om moederborden gaat.
MSI heeft overigens wel uitstekende videokaarten maar hun moederborden moet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan