mpc007
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 sep 2008
Hey!
Ik heb een paar vragen over het installeren van een moederbord. Op een ander forumtopic ben ik qua hardware al geholpen, dus ik weet al of mijn huidige onderdelen op het nieuwe bord zouden passen. Het moederbord dat ik wil kopen is de Asus P5P41D van Alternate.
De vragen die ik heb gaan over de softwarekant van het installeren van een moederbord. Ik heb op dit forumonderdeel als eens wat rond gekeken, maar het is me nog niet zo duidelijk allemaal.
Mijn vragen zijn als volgt:
- Raak ik programma's/bestanden kwijt als ik een ander moederbord inbouw?
- Moet ik voor dat nieuwe bord echt een nieuwe harddisk kopen?
- Moet ik alle drivers opnieuw installeren? (bijvoorbeeld ook van videokaart)
- Moet Windows opnieuw geïnstalleerd worden?
- Zijn er nog andere belangrijke sofwarematige punten waar op gelet moet worden?
Mijn systeem is als volgt:
- Intel Core 2 Quad Q6600
- Hynix 2 x 1 GB DDR2 667 MHz
- Club3D Radeon HD4670 1 GB
- HL-DT-ST Super Multi Drive (DVD-/+R(W))
- Seagate 500 GB HDD
- Fujitsu Siemens MS7379 VP 4.0
- Intel G31 Chipset
- Windows Vista Home Basic SP2 32 Bit
Dat Fujitsu Siemens moederbord wil ik er dus uit hebben, het is officieel een MSI bord maar aangepast door Fujitsu Siemens > toen ik mijn pc kocht was het in zijn geheel een Fujitu Siemens, maar inmiddels zijn meerdere dingen veranderd.
Alvast heel erg bedankt! :thumb:
Ik heb een paar vragen over het installeren van een moederbord. Op een ander forumtopic ben ik qua hardware al geholpen, dus ik weet al of mijn huidige onderdelen op het nieuwe bord zouden passen. Het moederbord dat ik wil kopen is de Asus P5P41D van Alternate.
De vragen die ik heb gaan over de softwarekant van het installeren van een moederbord. Ik heb op dit forumonderdeel als eens wat rond gekeken, maar het is me nog niet zo duidelijk allemaal.
Mijn vragen zijn als volgt:
- Raak ik programma's/bestanden kwijt als ik een ander moederbord inbouw?
- Moet ik voor dat nieuwe bord echt een nieuwe harddisk kopen?
- Moet ik alle drivers opnieuw installeren? (bijvoorbeeld ook van videokaart)
- Moet Windows opnieuw geïnstalleerd worden?
- Zijn er nog andere belangrijke sofwarematige punten waar op gelet moet worden?
Mijn systeem is als volgt:
- Intel Core 2 Quad Q6600
- Hynix 2 x 1 GB DDR2 667 MHz
- Club3D Radeon HD4670 1 GB
- HL-DT-ST Super Multi Drive (DVD-/+R(W))
- Seagate 500 GB HDD
- Fujitsu Siemens MS7379 VP 4.0
- Intel G31 Chipset
- Windows Vista Home Basic SP2 32 Bit
Dat Fujitsu Siemens moederbord wil ik er dus uit hebben, het is officieel een MSI bord maar aangepast door Fujitsu Siemens > toen ik mijn pc kocht was het in zijn geheel een Fujitu Siemens, maar inmiddels zijn meerdere dingen veranderd.
Alvast heel erg bedankt! :thumb: