Nieuw moederbord doet niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene210879

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb vanmiddag een nieuw moederbord moeten kopen omdat ik kortsluiting erin heb gehad.

Mijn nieuw moederbord is een asrock P4I65G.
Ik heb alles netjes aangesloten alle pci kaartjes er goed ingedaan maar als ik de knop voor op mijn pc indruk voor hem aan te zetten draait te ventilator een seconden en gaat hij weer uit ik hoor ook niks piepen wie kan mij helpen wat er fout zit of ik fout gedaan heb.

Groetjes Rene

Hoi....;)

Dat is wel heel summiere info om ook maar enigszins een diagnose te stellen..:o

Wie weet wat die kortsluiting allemaal nog meer teweeg heeft gebracht..:(

ED

Weet je wel zeker dat je oude moederbord kapot was en niet je voeding toevallig....

Ik heb ook nieuwe voeding erbij als die kapot was zou het niet 1 seconden draaien

Ook de extra 4-pins stroomaansluiting op het moederbord aangesloten??

ja op de voeding zitten twee kabels met 4 pins aansluiting en bijde maakt geen verschil ik weet welke ik er op moet hebben van die 2 het led lampje van de schijf brand ook niet

Dus, nog even voor alle zekerheid: je hebt zowel e 20/24 pins als de 4-pins aangesloten??

Welk merk voeding is het en hoeveel Watt??

Welke processor, videokaart en geheugen gebruik je?

voeding is van het merk huntkey gisterenen gekocht.

geheugen ddr 1 2x 2 gb pc3200 kingston gisteren ook gekocht

video kaart geforce 2600 256 mb AGP 8 die had ik nog.

procescor pentium 4 2,4 gh zou moeten werken volgens de winkel
ik heb geheugen en video kaart er uitgehaald geen resultaat

Laatst bewerkt:
Afstandsbusjes correct geplaatst en geen verkeerde laten zitten?

nee zit allemaal op de juiste plaats ik heb nu alleen het moeder en voeding aangesloten en de rest allemaal er uit blijft het zelfde naar mijn mening deugt dat moederbord niet

Hoi,

Je hebt het over kortsluiting in de pc maar wat was de oorzaak hiervan was je aan het schoonmaken of zo?

Modag

ik had een nieuwe tv kaart gekocht computer via windows laten afsluiten stroom stekker en uit het stopcontact gehaald 5 minuten gewacht kaart er ingezet en weer in gestoken.

Maar mijn probleem is opgelost ik heb de processor opnieuw geplaats en nu blijft hij wel aan alleen doet het speakertje het niet daarvan de kabels omgedraaid en doet het nog niet of moet ik die in de bios aanzetten

Hoi,

Fijn dat hij het weer doet en voor dat speakertje zou je even in de bios kunnen kijken.
Modag

nu heb ik dit weer ondekt, zodra ik de stroomkabel op mijn sata harde schijf interne aansluiten en zet hem aan dan is weer 1 seconden en hij gaat weer uit haal die stroomkabel van de stata weg springt hij gewoon aan

Hoi,

Dan ben ik bang dat je hd het begeven heeft het heeft nogal wat aangericht de tv kaart inbouwen.

Modag

die sata schijf heeft het vanmorgen nog prima gedaan op mijn oud moederbord plus nieuwe voeding omdat ik alles heb moeten omzetten.

Hoi,

Wanneer heb je die kortsluiting nu gehad voordat je de nieuw voeding of na en waarom een nieuw moederbord het wordt me een beetje wazig zo.

Modag

ik heb dat voor de nieuwe voeding gehad, ik heb gisteren dus een nieuwe voeding gekocht aangelosten mijn oud moederbord wat blijkt dat geen enkele usb aansluiting van het moederbord het niet doet vandaar ik een nieuwe heb gekocht

Hoi,

Dan zou je hem nog even op het oude moederbord kunnen proberen de hd.
Doet hij het daar dan ook niet dan kan je wel een conclusie trekken.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan