Nieuw moederbord en geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisFr

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken om een nieuwe moederbord te kopen plus nieuw geheugen. De reden dat ik geen nieuwe Videokaart en Processor ga kopen is omdat ik denk dat die er nog wel even mee door kunnen.

Mijn computer op dit moment:

P5K-VM
Intel Q6600
ATI Radeon 4890 1.5GB
2GB geheugen

nu wil ik het moederbord en geheugen vervangen door dit:

http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775

http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

Is dit een goede keuze (past dit allemaal opelkaar) of heeft iemand hier nog zijn mening over.

Groeten,

Dennis

whoops las net de sticky topic. deze kan op slot/verwijderd ik zet hem wel de goede forum!

Laatst bewerkt:
DDR2 of DDR3 merk je weinig van in het gebruik van je pc.
2GB stickies kosten geen drol meer

Steek er 2GB bij, en geeft dat overig geld uit aan een eventuele toekomstige upgrade.
(cpu/mobo)

Zonde van je geld, alleen maar om DDR3 te kunnen gaan gebruiken.

beter even doorsparen en dan een moederbordje kopen voor een Core i5 of Core i7 processor, doe je veel beter aan.

Nu ga je een nieuw moederbord kopen met een inmiddels verouderde Socket waarmee je niet meer kunt upgraden.

inderdaad of als je niet compleet wilt overstappen: een Q9500/Q9550 daar kun je ook nog een tijd mee vooruit.
(Die zou ik dan proberen 2de hands op de kop te tikken, nieuw kosten deze jaapies ook nog aardig veel)

DDR2 of DDR3 merk je weinig van in het gebruik van je pc.
2GB stickies kosten geen drol meer

Steek er 2GB bij, en geeft dat overig geld uit aan een eventuele toekomstige upgrade.
(cpu/mobo)

zitten twee sloten op mijn moederbord dus dat zou betekenen dat ik 2x 2gb moet kopen want er zit nu 2x 1gb in. Maar aan jullie reactie's te horen is het slimmer om gewoon 2x 2gb los te kopen?

Dat zou ik tenminste doen. Scheelt al veel.

Het is gewoon zonde van het geld om een ander mobo te gaan halen alleen voor het ddr3 geheugen.

Verplaatst Hardware overige ---->>> aankoop nieuw systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan