nieuw moederbord en imagefile

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Ik zou graag een nieuw moederbord installeren met dezelfde internal hardware (hd,gk,floppy;;;)

kan ik na het plaatsen van mijn MB gewoon mijn image van mijn HD terugplaatsen of moet ik al mijn programmas terug installeren?

Thanks
 
Met een nieuw moederbord is het zéér aan te raden om ook een nieuwe installatie te doen.
Windows XP zal overigens niet opstarten met een nieuw mobo en dwingt je een "fresh instal" te doen.
 
Je hoeft je besturingssoftware niet te verwijderen als je je moederbord vervangt. Ik had het moederbord kapot en heb het vervangen door een nieuwe met dezelfde shipset en dezelfde processorsocket, zodat ik geen nieuwe processor nodig had. Ik moest alleen windowsXP pro opnieuw activeren (binnen 3 dagen).
Dus alle software bleef en blijft werken.
Dus de opmerking van mijn voorganger is niet juist.

suk6
Ton
 
@Ton,
als je een nieuw mobo koopt met dezelfde chipset hoef je inderdaad niet opnieuw te installeren.

Of mijn opmerking juist is, zal de tijd wel leren.
In ieder geval zou ik altijd zorgen voor een goede backup van documenten en instellingen (denk aan wachtwoord etc van e-mail)
 
Bij het vervangen van het moederbord is het aan te raden Windows opnieuw te installeren, tenzij je exact hetzelfde moederbord erin zet. Met Win98(se) kon je het nog wel zonder her-installatie doen.
Het vervangen van het moederbord is een zeer grote hardware verandering, ondanks dat je dezelfde HD, videokaart, floppy blijft gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan