Nieuw Moederbord en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akuist1865

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo, ik was van plan een nieuwe processor aan te schaffen (Intel Q9300), maar omdat mijn Asus P5L-MX de nieuwste processoren niet aan kan ben ik genoodzaakt een nieuwe aan te schaffen. Ik kwam uit op de Asus P5Q, alleen loop ik tegen een paar problemen aan. Het zou fijn zijn als iemand antwoord zou kunnen geven op deze vragen.

1. Ik las op internet dat je windows niet meer kunt activeren als je een nieuw moederbord koopt (hier). Klopt dit?
2. Op deze fora is al veel verteld over het wel of niet opnieuw installeren van windows na je installatie van het moederbord. Maar moet het nou wel of niet? Ik heb Windows Vista.

Alvast bedankt.

Schijnt meestal toch geen probleem te zijn.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1314032

Op zich kan het wel en Vista zal waarschijnlijk alles goed installeren maar Ik zou zeker een herinstallatie doen van Vista na plaatsen van het nieuwe moederbord. De hardware is totaal anders en de kans dat je problemen krijgt is groot.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Nieuwe installatie gaat zonder problemen lukken, tenzij: je een Dell, HP (de z.g. OEM-PC's) o.i.d. hebt,in dat geval zou ik eerst contact met de fabrikant opnemen !

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de reacties!

Als ik het goed begrijp gaat het opnieuw activeren zonder problemen. Ik heb geen PC van een bepaald merk dus het zou goed moeten gaan.

Dan heb ik toch nog een vraag, windows opnieuw installeren zal ik dan moeten doen, maar moet ik hiervoor de hele harde schijf formatteren?
Ik heb twee partities van mijn harde schijf, C en D. De Windows-installatie staat op C. Moet de C-partitie dan geformatteerd worden en blijft dan de D-partitie vol staan met bestanden zodat ik dan de overige bestanden (de belangrijke bestanden die ik wil bewaren) die op C staan op D kan zetten?

Hoi !

Alleen de C-partitie wordt geformatteerd als je daar uitdrukkelijk voor kiest.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor alle informatie, ik had het topic opengehouden voor evt. verdere problemen. Maar omdat ik ondertussen het nieuwe moederbord er in heb gestopten alles is gelukt, is de vraag nu ''opgelost''. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan