Nieuw moederbord, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

edje84

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
7
Goedemorgen,

Ik weet dat dit vaker voorkomt, maar heb al diverse onderwerpen bekeken en het werkt nog steeds niet.

Ik heb de volgende componenten in mijn pc geplaatst:

Processsor
AMD FX-8320 (Boxed, "Vishera")

Moederbord
MSI 760GA-P43 (FX) (On Board ATI Radeon HD3000)

Voeding
Corsair CX750

Intern geheugen
GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit

Na het plaatsen van de producten heb ik het probleem dat ik geen beeld krijg op de monitor. Na het aansluiten van de kabel verdwijnt in het scherm de melding: "No cable", maar blijft het scherm in slaapstand. Ik heb het scherm met dezelfde kabel getest op een ander systeem en hier werkt het prima.

Daarnaast heb ik al diverse forums geraadpleegd en vind ik daar vaak de opmerking om de voeding van de CPU (ATX 8-pin) goed te controleren, dit dan ook gedaan en deze zit goed. Ook de grote voedingsaansluiting gecontroleerd (24-polig) en deze werkt prima, pc lijkt gewoon op te starten na het indrukken van de aan-knop.

Ook gelezen om op te starten met maar één van de geheugenkaarten, geprobeerd ook zonder succes.

Zelfs een tip gelezen om op te starten zonder geheugenkaarten en kijken hoe het moederbord hierop reageert, als het goed is begint hij te piepen. Dit geprobeerd, maar zonder dat het moederbord begint te piepen. De kleine speaker van de behuizing zit aangesloten op pin 2-4-6-8 van de JFP2, waarbij 2 en 8 voor de speaker zijn en 4 en 6 voor de buzzer, echter zit er alleen bedrading op 2 en 8 (speaker) en weet ik niet welke aansluiting het moederbord gebruikt voor deze piepjes en kan het dus goed zijn dat het niet goed werkt.

Ik heb de BIOS ook een keer gereset, helaas ook zonder succes.

De computer lijkt na inschakeling wel op te starten als ik kijk hoe hij reageert, maar ik heb geen idee hoever en of dit wel echt zo is. Ik heb geen apparatuur om de status van de BIOS te controleren en heb helaas ook geen andere grafische kaart liggen om uit te proberen.

Wie heeft de oplossing voor mij?

Groet,

Edwin
 
Tsja het enige wat ik kan bedenken is om de integrated graphics van het moederbord te proberen, maar dan heb je een andere processor nodig, want de fx8320 heeft geen integrated graphics.
De computer sluit niet af na een tijdje?
Probeer eens alle harde schijven, en stekkertjes die je niet meteen nodig hebt (usb, firewire, enz.) uit je mobo te halen.
Dus gpu, cpu, 1 strip ram, 1hdd en power buttons stekkertje. De rest niet. Ik heb ooit mijn firewire aansluiting op een usb header gedaan (idd, stom) en toen starte mijn pc niet op.
Hopen dat dit werkt, anders moet je misschien je moederbord terugbrengen.
 
2-8 is voor de speaker idd.

Speacers onder het bord gebruikt?
In de chipset zit een grafische kaart, probleem is geen biosbeeps als er niets aan en inzit behalve de CPU, speaker en voeding, de laatste is ook nieuw? en zit daar een power on achterop?
 
Hoi,

Als ik het goed begrijp heb je nu een systeem zonder een aparte grafische kaart, dan is het niet vreemd dat je geen beeld krijgt...net wat STRATOER zegt.
Dus inderdaad een andere processor die wél Integrated Graphics ondersteunt, of een losse grafische kaart erbij aanschaffen.
Dat is waarschijnlijk dé oplossing.
 
Alvast bedankt voor de reacties!

@stratoer
- De computer sluit niet af na een tijdje, blijft aan.
- Alle stekkertjes los halen heb ik nog niet geprobeerd, (wel een deel hdd's en geheugen etc, maar niet de usb) Ga ik proberen!
- Integrated graphics van de processor heb ik geen verstand van (en zijn jullie het ook niet helemaal eens ;) ), maar kan ik niet testen want heb geen andere processor liggen

@lange pier
- speakers onder het bord heb ik niet gebruikt, de laatste is inderdaad ook nieuw, alle onderdelen die ik in mijn probleem heb beschreven heb ik nieuw aangeschaft. Er zit een inderdaad power-on achterop de voeding.

@Rickvi68
- Begrijp wat je bedoelt, maar heb geen mogelijkheden om dit te testen



Gr,
 
Topic opgeschoond, tegenstrijdige discussies onder gebruikers onderling is de TSser niet bij gebaat.

Topic overigens ook verplaatst naar de moederbord sectie
 
Laatst bewerkt:
Tot op heden niemand gehoord vanuit de hoek van het geheugen.
Hoeveel bankjes had je geinstalleerd?
Als die er niet goed inzitten of in de verkeerde slot zal je ook geen beeld krijgen.
Ingeval van verkeerde slot heb je ook geen biosbeep.
Maw dimm slot 1 moet altijd gevuld zijn!!
 
Tot op heden niemand gehoord vanuit de hoek van het geheugen.
Hoeveel bankjes had je geinstalleerd?
Als die er niet goed inzitten of in de verkeerde slot zal je ook geen beeld krijgen.
Ingeval van verkeerde slot heb je ook geen biosbeep.
Maw dimm slot 1 moet altijd gevuld zijn!!


GeIL 2x4 GB DDR3-1333 Kit, had ze eerst allebei (in DIMM 1 en 2), maar later ook alleen met ééntje in DIMM1 geprobeerd, geen succes.
 
probeer eens een andere videokaart van iemand te lenen?
of al geprobeert?
 
Helaas, net een videokaart aangesloten op het PCIe slot, nog steeds geen beeld.
 
Ach ja, geen bios beeps met alleen de CPU erin, aangenomen dat die goed zit, zo ook de ventilator ervoor op de CPU fan aansluiting, systeemspeaker eraan en de voeding en dan geen biosbeeps, kun je allehande andere zaken uitvoeren en over discussieren maar werkt het bord zelf toch niet indien er wel spacers zijn gebruikt.

Zou het bord demonteren en op een houten ondergrond met alleen bovenstaande dingen testen of je biosbeeps krijgt, die 2 pinnen waar de powerswich op zit even kortsluiten om de voeding te laten werken.
 
VGA aansluiting zonder dat ik aparte voeding op mn kaart aan moet sluiten.
Heb hem op een houten ondergrond gelegd, en nog steeds geen biosbeeps.
Alternate geeft aan dat een Bios-update mijn probleem zou moeten verhelpen.
 
Dan zou je hem terug dienen te sturen, als je niets ziet kan dat link zijn.
Overigens staat hij gewoon in de CPU list, vreemd.
 
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik heb de hele set retour gestuurd en het bleek dat het moederbord defect was, nu een nieuwe set ontvangen en geen problemen.

Nogmaals bedankt!
 
Hoi Edje,

Nou, mooi man!!!
Rest mij mn excuses voor mijn eigenwijsheid wat betreft de onboard video, ik had me niet goed ingelezen!!
 
@lange pier
- speakers(spacers) onder het bord heb ik niet gebruikt,
denk dat het hier mis is gegaan en uit eindelijk kortsluiting in moederbord heeft veroorzaakt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan