Nieuw Moederbord + i7 Processor ( Rond de € 550 ) Upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.

aloew

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Hoi

ik wil een nieuw moederbord + processor bestellen
Wat ik nu al heb

Computer kast : Nzxt h2 classic series
Beeldscherm : 2 samsung syncmaster 23 inch
Voeding : A-data hm series 850 watt
Videokaart : Evga Geforce Gtx560 ti 2gb ddr5
Moederbord : Asus m3a32 mvp-deluxe am2+ |Deze wil ik vervangen
Processor : Amd phenom x4 9950 black edition 2,6 GHz |Deze wil ik vervangen
Ram geheugen : 6gb 2xkingston |Deze wil ik vervangen... maar die zoek ik zelf uit
Cdrom/Dvd : LG

Me budget is rond de 550 euro voor moederbord en processor.
Wil graag een i7 processor met een goed moederbord.

Wat ik nodig heb minimaal:

Atx moederbord

4 X usb 2.0 poorten
2 X usb 3.0 poorten
1 x Pci slot
2 x Pci express slot 2.0 x16
1 x Ethernet aansluiting
Uitbreidbaar tot 32gb meer altijd welkom

waarvoor ik deze pc ga gebruiken:

Gamen

- Batman Arkham city
- MW3
- Battlefield 3
- Diablo 3

> Bezit niet alle spellen. Maar zet het er even neer om duidelijk te maken wat voor soort spellen ik zou willen kunnen draaien.

Muziek Produceren

- Reason
- Ableton live
- Cubase
- Fruityloops
- Komplete 8
- En nog meer vst plugins

Adobe

- Adobe Photoshop
- Adobe After effects
- Adobe Premiere

Ik heb al wat rondgekeken op internet op verschillende sites | Alternate - Azerty |
Maar kom er toch nog niet helemaal uit.. dus vandaar dat ik jullie hulp even vraag.
Wil graag een i7 processor het liefst een van de K series.. zodat ik kan overklokken
Plus daarbij een goed moederbord

Nou heb je zoveel verschillende i7/i5 processors maar de prijzen liggen zo dicht bij elkaar dat ik geen idee heb welke een betere aankoop zou zijn...

Intel® Core™ i7-2600K sandy bridge --- € 304,-
Intel® Core™ i7-3770K ivy bridge --- € 319,-
Intel® Core™ i7-3770 ivy bridge --- € 289,-
Intel® Core™ i7-2700K sandy bridge --- € 329,-
Intel® Core™ i5-3570K ivy bridge --- € 227,90

Prijzen van sommige processors zullen waarschijnlijk nog wel goedkoper kunnen

En dan nog het volgende welk moederbord koop ik erbij?

Ben al jaren tevreden met me Asus moederbord.. maar het mag van mij ook een ander merk zijn zoals ,Msi,Asrock,Gigabyte enz.

heb daar ook al een beetje rond gezocht maar dat word ook niet makkelijker gemaakt aangezien veel moederborden van de normale pci slot afstappen

en ik heb een normaal pci slot nodig in verband met ombouwen van me xbox

deze moederborden heb ik dan wel gevonden:

Asus P8Z77-V PRO
GigaByte GA-Z77X-UD3H-WB WIFI
ASRock Z77 Extreme6

andere moederborden ook welkom...

Wat ik wel mooi aan Asus vind is dat je niet hoeft over te klokken om snel geheugen erin te zetten.
De meeste moederborden gaan maar tot DDR3 1600 Mhz zonder OC en asus tot DDR# 2400 Mhz zonder OC.
Als ik de informatie op die bestel site moet vertrouwen natuurlijk...

Denk dat het waarschijnlijk hetzelfde werkt als dat xmp geheugen.. dus dat de informatie op de site niet correct is.

Of kan ik dit alles ook met een snelle I5 aan of misschien wel de Amd fx 8150?
Zo kan ik uiteraard wel geld besparen en meer ram geheugen in me computer stoppen.

dus waar me vraag op neer komt wat is een goede combinatie moederbord + processor ?

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest...als je vragen hebt.. laat me het dan even weten!

Heb je tips of andere opties die ik kan overwegen... die zijn ook altijd welkom!

In ieder geval bedankt voor het lezen en hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...245968]=1&product[496883]=1&product[425856]=1

Een i5-3570k gaat het bijna even goed doen als een i7-3770k. Een goede moederbord die over alles beschikt die jij wilt, je kan later eventueel een 2e gtx 560 ti zetten. De moederbord heeft SLI ondersteuning. Een (zeer) goede luchtkoeler die stil is en je processor zeer goed zal koelen (ik heb die koeler), en tenslotte 8gb low profile RAM (moet wel met zo'n grote koeler :p).

Dank je voor je reactie

Ik denk dan toch dat ik dan voor de de volgende combinatie moederbord en processor kies

Intel® Core™ i5-3570K ivy bridge
Asus P8Z77-V PRO

Over een cpu koeler had ik nog niet nagedacht, aangezien me Amd met standaard koeler ook niet echt warm word.
Voor als ik ga overklokken is de koeling inderdaad wel belangrijk.
Alleen vind ik jou koeler net iets te duur worden voor een koeler.
Ik ga nog even kijken of ik iets goedkopers kan vinden...

Maar in ieder geval bedankt voor je hulp.

Neem aan dat er ook een standaard koeler bij de i5 meegeleverd word?
Waar ik dan tijdelijk mee kan werken als ik hem nog niet overklok

Laatst bewerkt:
Misschien is de koeler duur, maat het is zijn geld zeker waard. Als je toch goedkoper wilt gaan zou ik de Gelid Tranquillo nemen, ook een goede luchtkoeler die relatief goedkoop is. Verder wordt er niet altijd een koeler meegeleverd, als de de boxed edition neemt wel (heb je bijna altijd). De boxed koeler zal het wel goed kunnen doen als je het niet overklokt.

scythe mugen 3 is wat dat betreft ook goed om mee te kunnen overklokken
de boxed koeler van intel is voor overklokken te zwak en dat zeker voor ivy bridge cpu's die worden nogal heet...
dus het is wel een must

ja dat had ik al een beetje door dat ik met overklokken een goeie koeler erop moet zetten...
Die koeler had ik ook al gezien, die leek me ook nog wel goed en kwam ook wel goed uit in reviews.
Firestorm ben jij het er ook over eens dat ik beter voor de i5 kan kiezen dan een uit de i7 serie?
Wil dat me pc ook minimaal nog 4 tot 5 jaar mee kan gaan...
En niet dat ik over 2 jaar alweer nieuw spul moet gaan kopen
Dus met de gedachten me pc futureproof te maken... is dan de i5 nog steeds een goeie keus?
Ik had al door het forum heen gebladerd en kon wel aan je antwoorden zien dat je veel verstand van computers hebt.
Dus dacht ik, ik vraag het ook nog even aan jou.

Laatst bewerkt:
licht er aan wat je er mee gaat doen
qua gaming is de i7 net zo goed als de i5 het enige verschil tussen die twee processors is hyperthreading support daar maken games geen gebruik van.
maar als je Adobe Premier Pro gaat gebruiken en veel gaat renderen dan kan Hyperthreading support wel weer goed uitkomen

maar ga er maar van uit dat de levens span van de i7 en i5 voor gaming even lang is, zo rond de 4/5 jaar

Gebruik me pc meestal voor muziek productie beats maken en zang opnemen.
Heb even nagecheckt en de meeste DAW (Digital Audio Workstations) programma,s draaien niet op meer dan 4 cores.
Dus denk dat ik het in principe wel goed af ben met de i5 3570k... het zal in ieder geval een vooruitgang zijn met wat ik nu heb.
Me audio programma draaien op zich prima met deze processor die ik nu heb.. met games daar in tegen draaien wel, maar niet op high en af en toe hapert het.
Dus vandaar dat ik wat beters wil.
Gebruik Adobe premier niet zo vaak dus kan ik beter die 100 euro op een 3770k besparen.
Ik denk dat ik ook nog wel die Noctua NH-D14 erbij doe is toch wel een hele mooie stille en goeie fan.

Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan