Geacht Forum,
Mijn zoon in bezit van een Medion Akoya P5230D van ongeveer 12 maanden oud.
Op het bestaande moederbord ontbreekt een pci 3 expres aansluiting.
Om een betere grafische kaart te kunnen plaatsen moet er dus een nieuw moederbord
komen omdat de deze bijna allemaal een pci 3 expres aansluiting hebben.
Ik wil eigenlijk alleen een nieuw moederbord plaatsen en een nieuwe grafische kaart.
De vraag is eigenlijk of de instellingen en besturingssysteem van de PC welke nu op de harde schijf staan behouden kunnen blijven.
Of moet alles (ook Windows) opnieuw geïnstalleerd worden? En hoe werkt dat dan?
Het socket type van de prossesor (Intel I-7) is mij ook niet bekent, dat is volgens mij wel nodig om het juiste moederbord te kopen,
er verschillende socket nummer/types.
Ik ben een oudere jongere, erg leergierig en ben benieuwd of iemand mij van goede raad kan voorzien
Met vriendelijke groet,
DenBeste
Mijn zoon in bezit van een Medion Akoya P5230D van ongeveer 12 maanden oud.
Op het bestaande moederbord ontbreekt een pci 3 expres aansluiting.
Om een betere grafische kaart te kunnen plaatsen moet er dus een nieuw moederbord
komen omdat de deze bijna allemaal een pci 3 expres aansluiting hebben.
Ik wil eigenlijk alleen een nieuw moederbord plaatsen en een nieuwe grafische kaart.
De vraag is eigenlijk of de instellingen en besturingssysteem van de PC welke nu op de harde schijf staan behouden kunnen blijven.
Of moet alles (ook Windows) opnieuw geïnstalleerd worden? En hoe werkt dat dan?
Het socket type van de prossesor (Intel I-7) is mij ook niet bekent, dat is volgens mij wel nodig om het juiste moederbord te kopen,
er verschillende socket nummer/types.
Ik ben een oudere jongere, erg leergierig en ben benieuwd of iemand mij van goede raad kan voorzien
Met vriendelijke groet,
DenBeste