nieuw moederbord met windowsXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinke

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Hallo,

Ik zou in mijn computer een nieuw moederbord willen steken maar ik heb al ervaren en van anderen gehoord dat het dikwijls misgaat met windows XP.
Is er misschien iemand die weet of er een mogelijkheid is om de windows zo te preparen dat het wel zou moeten lukken?
ik heb al eens geprobeerd met een sysprep uit te voeren maar zonder succes. start niet op met het nieuwe moederbord. ofwel moet ik iets fout gedaan hebben.
ik hoop dat er iemand een goede tip kan geven. alvast bedankt.

Info

Even wat duidelijkheid, heb je al een nieuw moederbord of wil je er eentje aanschaffen?

Wat heb je nu en wat wil je aanschaffen en wat zijn de problemen met Windows XP?

momenteel is het een ECS K7VTA3/KT333 V5.0 en ik heb al een nieuw ECS L7VTA.
Het probleem is dat de computer met het nieuwe moederbord gewoon niet wil opstarten. Ik meen al ergens begrepen te hebben dat het met windowsXP niet zo simpel is om hardware te veranderen, en zeker niet als het om serieuze veranderingen gaat zoals een moederbord.

Ik denk uberhaupt niet dat het gaat werken. Ik heb ooit eens een ander moederbord in m'n pc laten zetten en toen werkte 2k ook niet goed meer.

Het is vaak beter om een herinstall te doen.

XP en nieuw moederbord.

Je hebt nu een moedbord met voorzien van andere hardware (chipset etc.).

Het is meestal meer geluk dan wijsheid als je na het wisselen van het mobo gewoon kunt opstarten met de oude windows configuratie.

Formatteren is dan vaak de enige (degelijke) oplossing)

Grtz.

Inderdaad, gewoon herinstallatie is m.i. ook het beste.
Je bestanden zou je evt. kunnen backuppen op een aparte partitie, en xp gewoon op c: opnieuw installeren.
suc6

Dat ziet er dus niet zo goed uit
is dagen werk om dat allemaal terug in de plooi te krijgen.
:-(

Ik zou niet weten waarom!?
Installatie is 'n eitje en misschien dat het samenstellen van een back-up het meeste tijd kost. Waarom denk je dat dat zo'n hels karwei gaat worden? Of stop ik m'n neus nu in zaken die me niet aangaan...

eeuhhh,
ik weet niet wat er bij jou geinstalleerd is maar hier staat wel ietske meer op dan windows alleen hoor.

Windows en nog veel meer.

Of Windows er nu alleen op staat of niet, je zal toch aan het formatteren komen ben ik bang.

De waarheid is hard voor je.... Ik weet het :(

Ps.: Windows nog veel harder..... ;)

Suc6 in ieder geval.

Maak, terwijl je oude moederbord er nog inzit, je apparatbeheer eens leeg, dus alles verwijderen.
Pc uitzetten, nieuw moederbord erin, pc aanzetten, en als het goed is gaat windows allemaal nieuwe hardware vinden.
LET wel, dit is voor eigen risico, mocht XP alsnog niet opstarten heb je gewoon pech, dus zorg voor back-up's van belangrijke zaken.

Deze methode werkt onder 98/ME uitstekend in elk geval, in XP heb ik het zelf nog niet geprobeerd.

Interessante tip

@ maestro12:

Je tip kon ik nog niet maar lijkt me interessant genoeg om uit te proberen.

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan