nieuw moederbord of proccesor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarab

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Mijn pc valt de laatste tijd wel heel vaak uit,
dat komt omdat mij computer veel te heet is maar ik weet niet precies waar het aan ligt?
ligt het aan mijn procesor of aan mij moederbord?
want ik heb een nieuw video kaart aangeschaft en ik ga geen nieuwe kopen^^

dus moet een nieuw moederbord of een nieuw procesor kopen?
of allebij?

msg wel wat noob vragen maar ik weet het niet:P

Ten eerste is het geen noob vraag.. jij weet iets niet en andere misschien wel.. no probs;)
Over die hitte.. maak je kast eens open.. (stroom eraf halen) en maak je fan van je voeding eens schoon. Kijk ook even naar de koeler van de processor of daar niet te veel stof op zit. Niet je stofzuiger op je moederbord of onderdeel zetten.. kan tie niet tegen:D
Succes

Al uitgestoft?

Je computer wordt te heet maar je weet niet waaraan het ligt?

De airflow in de kast proberen te verbeteren, de warmte die geproduceert wordt door de processor, grafische kaart etc. moet natuurlijk wel de kast uit kunnen, anders wordt er "gekoeld" met hete lucht, dat kun je dan beter opwarmen noemen.:)

momenteel heb ik de zijkant van de kast eraf en er staan 2 koelers op en als ik ga gamen valt de computer binnen een half uur uit en daarnaa steed vaker. zeer waarschijk ligt het aan de procesor of niet.

heeft mijn moederbord hier ook onder geleden dat de procesor te warm word?

Laatst bewerkt:
ja dat heb ik al momenteel is de CPU bij het opstarten 52 graden. en als ik ga gamen gaat ie al gouw naar de 70 graden

Inderdaad aan de hoge kant. Doe eens zoals hier boven beschreven, grote kans dat het een stof probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan