Nieuw moederbord op oude processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
hoi

ik heb een vraagje
ik wou een nieuw moederbord in mijn pc zetten
maar mijn oude processor behouden.
mijn oude processor heeft 400 mzh system bus en het nieuwe moederbord 800 mhz gaat dat samen?
mijn RAM geheugen is 133mzh en op het moederbord zitten 400mzh ram sloten kan ik mijn oude processor en ram gewoon op het nieuwe moederbord zetten?

het nieuwe moederbord heeft wel gewoon dezelfde socket als de oude

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

gr nico

Het geheugen kan sowieso niet, maar vertel is : Ik denk dat je gewoon naar het socket nummer moet kijken van het CPu, om te weten of het kan, of niet.

je moet ff in het boekje/hun internetsite kijken of ze 400mhz processors ook ondersteunen.

Geheugen is volgens mij helemaal geen probleem, al is het verstandig om sneller geheugen te kopen, dat ga je echt merken
ehm is 400mhz geen ddr2 geheugen? In dit geval heb je namelijk wel een probleem.

Geplaatst door marsmannetje
je moet ff in het boekje/hun internetsite kijken of ze 400mhz processors ook ondersteunen.

Geheugen is volgens mij helemaal geen probleem, al is het verstandig om sneller geheugen te kopen, dat ga je echt merken
ehm is 400mhz geen ddr2 geheugen? In dit geval heb je namelijk wel een probleem.

ehmm, 133 mhz geheugen is SD RAM geheugen, wat sowieso ook niet in een ddr1 slot past.

Ervan uitgaant dat pentium 3 de laatste serie met Sd ram is, moet je waarschijnlijk ook een nieuw CPu kopen.

cpu kan volgens my wel , als het mobo 800mhz aan kan wil niet zeggen dat ie daar op draait, als je een cpu met 400mhz fsb plaatst, gaat ie op die snelheid draaien

Geplaatst door firebird
cpu kan volgens my wel , als het mobo 800mhz aan kan wil niet zeggen dat ie daar op draait, als je een cpu met 400mhz fsb plaatst, gaat ie op die snelheid draaien

ik zeg niet dat het niet kan, maar ik denk dat hij een amd processor heeft misschien, want daar waren langer moederborden van die pc 133 mhz geheugen ondersteunden (Ik ben er niet zeker van hoor)

Maar misschien kan je ons nog wat meer info geven over de processor enz. enz het exacte type van het moederbord.

het is al niet meer nodig moederbord gaat naar andere pc

maar bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan