Nieuw Moederbord PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjodjont

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Beste Allen,

Gisteren heb ik een nieuw moederbord, prosessor & geheugen gekocht. Vandaag alles geinstalleerd en via de bios zie ik alle merknamen voorbij komen dus ga ik ervan uit dat ik dit juist in elkaar gezet heb.

Nu het probleem. Zodra ik wil opstarten loopt windows vast. Ik doe Windows 7 Ultimate in mijn cd lade en start op via de cd. Windows pakt enkele bestanden uit maar spingt dan op het Windows Boot Manager scherm met de mededeling dat ik de windows installatie cd in de computer moet doen en kiezen voor repair. Er vals niks te kiezen voor mij want hij gaat direct door naar dit scherm, geen dos mogelijkheid, geen keuze om te formateren of te kiezen voor reparatie van de windows instal.

Vorig weekend heb ik nog een complete reinstal gedaan, dus die werkwijze ligt mij nog vers in het geheugen.

Ik weet niet of systeem specs belangrijk zijn (vermoed dat het meer windows is) maar bijdeze;

MSI 770-G45 AM3 socket.
3200 mhz processor.
4gig geheugen.
ATI Radeon HD4850
Windows 7 Ultimate OEM

Alvast bedankt voor jullie hulp,

John

Zou er mee te maken kunnen hebben dat een OEM aan je hardware gebonden is.

Heb een keer gehoord dat een oem versie vast zit aan je onderdelen, zodat je hem niet op elke pc kan zetten na dat hij geïnstalleerd is.

Dan zou TS dus een OEM Windows 7 dvd moeten hebben, zou kunnen....

Nu is alleen de vraag inderdaad of die OEM bij zijn oude, of nieuwe hardware hoort.
Is het een OEM DVD van zijn oude hardware, dan gaat het inderdaad niet lukken.

Goed opgemerkt1:thumb:

Heb een keer gehoord dat een oem versie vast zit aan je onderdelen, zodat je hem niet op elke pc kan zetten na dat hij geïnstalleerd is.

je kan zonder problemen harde schijven en videokaarten (soms ram) vervangen met een OEM licentie :D

voor de rest klopt het precies!

@TS heb je geen normale home premium cd?

download er anders een en gebruik je OEM licentie (zonder het woord OEM erin, degene op de sticker )

Daar was ik dus al bang voor vandaar mijn vermelding OEM ;-)

Maakt het er allemaal niet leuker op. Vorig weekend heb ik die W7 op mijn systeem gezet na bijna 7 maanden dat ik hem in mijn bureau la had liggen (gekocht met een ASUS EEE). Doel was om het cpu gebruik bij games naar beneden te krijgen (had system lag bij BFBC2, draaiende op Vista). Dat bleek achteraf niet te helpen en ben ik gisteren naar de winkel gegaan om hardware uitbreidingen aan te schaffen.

Momenteel heb ik het systeem weer omgebouwd naar de oude configuratie. Geluk bij een ongeluk het nieuwe bord paste niet in mijn oude kast en moest dus een nieuwe aanschaffen, nu makkelijk een en ander om te zetten. Met het oude systeem pakte hij gelukkig de W7 cd wel en kon ik een systeemherstel doen en nu laat ik mijn C: formateren in de hoop dat ik zo W7 met nieuwe configuratie wel kan installeren.

Mocht dit ook niet lukken zal ik de weg richting Microsoft bewandelen. Ik ben toch erg nieuwsgierig of die OEM op deze wijze aan mijn hardware kan/mag koppelen. M.a.w. zou ik met elke uitbreiding nieuwe dure software moeten aanschaffen!! Als je een nieuwe DVD-Speler koopt hoef je toch ook niet alle dvd opnieuw aan te schaffen...... Maar dat is een dischussie voor latere orde eerst kijken of formateren helpt.

In ieder geval alvast bedankt voor de snelle reacties en het meedenken.

John

P.s. net even gegoogled OEM + nieuw moederbord en zag dat het meerdere trreft: http://social.answers.microsoft.com...l/thread/6aa03513-3472-4a12-ab0a-f8ab8ecee361

Laatst bewerkt:
dit terft inderdaad heel veel mensen. je hebt ook een MERK pc gekocht en daar heb je dat bij

het is niet leuk maar je kan er weinig aan doen.

zo heb ik hier 2 x vista liggen met origineele code die waarschijnlijk NOOIT meer gebruikt gaan worden (1 pc kapot andere heeft win7 upgrade)

zeer spijtig inderdaad

vind dat dus niet kunnen. Kijk eens wat een geld je daarmee verspilt! Ik ben nu XP Pro aan het intalleren maar zie nu net een foutmelding dat een bestand niet gekopieeerd kan worden. Is er waarschijnlijk toch iets hardware matigs aan de hand.

Ga weer even verder zoeken.

vind dat dus niet kunnen. Kijk eens wat een geld je daarmee verspilt! Ik ben nu XP Pro aan het intalleren maar zie nu net een foutmelding dat een bestand niet gekopieeerd kan worden. Is er waarschijnlijk toch iets hardware matigs aan de hand.

Ga weer even verder zoeken.

ben ik toch maar half met je eens.

als je een pc koopt van een merk weet je dat de uitbreidingsmogelijkheden beperkt zijn. maar dat is voor ieder zijn mening.

kan je de xp fout ook even posten? daar kunnen wij ook wel even naar kijken :P

Gisterenavond nog 4x XP Pro geprobeerd maar ook deze wil niet installeren (zelfs geprobeerd om alle foutmeldingen via ESC te negeren, ik kwam op 52% van de instal met +/- 45 overgeslagen bestanden, oeps!). Ik krijg telkens een Blue Screen error met de melding dat er nieuwe hardware/software geinstalleerd is en dat hier mogelijk iets mee is. Mijn c: directory is nu helemaal leeg en W7/Vista + XP willen niet installeren.

Zelf vermoed ik nu toch een hardware matig probleem. Ik heb de IDE kabel vervangen, andere CD-ROM gepakt en aangesloten hielp niet. Memory check gedaan na een Windows Boot Manager melding maar dit geeft geen problemen aan.

Hoe groot is de kans dat er iets met een moederbord aan de hand is?

Vanavond heb ik een CD-ROM drive met een SATA geregeld zodat ik dit nog kan testen. Diegene die hem langs komt brengen laat ik dan gelijk even mijn hardware aansluitingen controleren, twee zien meer dan één.

Via de BIOS zie ik alles. Ook de hoeveelheid geheugen en op welke banken ik deze geplaatst heb (2 & 4). Is dit dan akkoord of kan ik hier nog aan twijfelen? Past DDR2 in DDR3 geheugen banken, is nu niet het geval maar dat zijn de enige strips die ik heb liggen die ik kan gebruiken om te testen.

Wederom alvast bedankt,

Gisterenavond nog 4x XP Pro geprobeerd maar ook deze wil niet installeren (zelfs geprobeerd om alle foutmeldingen via ESC te negeren, ik kwam op 52% van de instal met +/- 45 overgeslagen bestanden, oeps!). Ik krijg telkens een Blue Screen error met de melding dat er nieuwe hardware/software geinstalleerd is en dat hier mogelijk iets mee is. Mijn c: directory is nu helemaal leeg en W7/Vista + XP willen niet installeren.

Zelf vermoed ik nu toch een hardware matig probleem. Ik heb de IDE kabel vervangen, andere CD-ROM gepakt en aangesloten hielp niet. Memory check gedaan na een Windows Boot Manager melding maar dit geeft geen problemen aan.

Hoe groot is de kans dat er iets met een moederbord aan de hand is?

Vanavond heb ik een CD-ROM drive met een SATA geregeld zodat ik dit nog kan testen. Diegene die hem langs komt brengen laat ik dan gelijk even mijn hardware aansluitingen controleren, twee zien meer dan één.

Via de BIOS zie ik alles. Ook de hoeveelheid geheugen en op welke banken ik deze geplaatst heb (2 & 4). Is dit dan akkoord of kan ik hier nog aan twijfelen? Past DDR2 in DDR3 geheugen banken, is nu niet het geval maar dat zijn de enige strips die ik heb liggen die ik kan gebruiken om te testen.

Wederom alvast bedankt,

kans is er natuurlijk altijd.

ddr2 of ddr3 dat ligt aan je moederbord, moet je in de maual kijken

Opgelost!

Geheugen moest in bank 1 geplaatst worden........:(

W7 is nu geinstalleerd maar nog niet geactiveerd.

dat HAD je kunnen weten :P

het is altijd slim om de front port connectors + power switch & led's en RAM Sockets uit de handeleiding te lezen :P

al ben je nog zo goed met computers dat hierboven zal veel helpen

Ja was best een domme zet van me :confused:

Maar eh, dat activeren was een heel ander verhaal. Is uiteindelijk wel gelukt. Via een telefonische activatie werdt mij een code doorgespeeld wat het product activeerde.

@ mmrmusic oem kan je altijd meenemen naar je andere pc als je hem maar op 1 pc tegelijk houd en niet op meerdere .

heb namelijk windows vista en windows 7 meerdere malen geactiveerd oem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan