Nieuw moederbord : power led

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenvos

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
139
Dag Helpmijers!

Ik heb sinds zaterdag een nieuw moederbord , een MSI P43T-C51. M'n oude P6NGM gaf er na enkele jaren trouwe dienst de brui aan. Ondertussen alles perfect aangesloten , computer werkt volledig , alleen als ik mijn computer uitschakel blijft de Power Led branden. Iemand enig idee hoe dat komt? Ik dien deze aan te sluiten via 3 pinnen.

Momenteel schakel ik mijn computer na het afsluiten uit via de schakelaar aan de voeding.

Met vriendelijke groeten,


Joren
 
Ja,je hebt de powerled verkeerd aangesloten,dus op de verkeerde contacten.

Front Panel Connectors: JFP1, JFP2
These connectors are for electrical connection to the front panel switches and LEDs.
The JFP1 is compliant with Intel® Front Panel I/O Connectivity Design Guide.
1.Ground
3.Suspend LED
5.Power LED
7.No Pin 8.+
6.-
4.+
2.-
Buzzer
Speaker
1.+
3.-
10.No Pin
5.- Reset Switch
HDD LED
Power Switch
Power LED
7.+
9.Reserved 8.-
6.+
4.-
2.+
 
Laatst bewerkt:
euhh 3 pinnen? heb hetzelfde mobo alleen mijn led heeft maar 2 pinnen! een + en een - welke heb jij dan?
 
euhh 3 pinnen? heb hetzelfde mobo alleen mijn led heeft maar 2 pinnen! een + en een - welke heb jij dan?

Ik heb een Antec Sonata III behuizing , deze heeft bij POWER LED 3 pinnen nodig.

Ik heb deze aangesloten op 1 - 3 - 5 van JFP2 , ik zou niet weten hoe anders eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
Maar je hebt op dit mobo alleen maar een + en een - en geen 3 pin. Ik denk dat je gewoon even in de gebruiksaanwijzing van je kast moet kijken.
 
Maar je hebt op dit mobo alleen maar een + en een - en geen 3 pin. Ik denk dat je gewoon even in de gebruiksaanwijzing van je kast moet kijken.

Op men oude moederbord werkte dit wèl , en daar gebruikte ik JFP2 , in de handleiding stond daar " Power led " bij , net zoals ik ook een 2 pins aansluiting had voor " Power Led " op JFP1.

Nieuw moederbord heeft ook 3 pinnen bij JFP2 , " 1.Ground , 3. Suspend LED , 5.Power LED " , identiek gelijk aan mijn oud moederbord.

Het ligt niet aan het afsluiten van mijn Windows , want via Windows 7 klik ik op afsluiten ;)

Eens kijken of de LED uitgaat als ik de PC met de knop uitschakel ;)

EDIT : met knop afzetten schakelde de LED mee uit. In de Bios kon je de functie voor JFP2 led kiezen : standby led of Power LED , en deze moest ik dus op Power LED zetten. Waarom heb ik daar in godsnaam niet eerder naar gekeken? :D Probleem opgelost dus ;) Bedankt voor de hulp die jullie hebben geboden , misschien dat iemand er anders er in de toekomst mee geholpen raakt :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan