nieuw moederbord+processor+geheugen voor +/- EU150

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie00

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Laatst heeft mijn packardbell pc de geest gegeven door een overleden moederbord.
Ik ben nu opzoek naar een nieuw moederbord+processor+geheugen.

De pc zal gebruikt worden voor het gewone internet gebruik, email, foto's van digitale camera opslaan en klein beetje bewerken en muziek luisteren/downloaden.

het budget is niet ruim maar voor die 3 componenten is het mogelijk.

Ik zat te denken aan deze processor: AMD Athlon II X4 651
klik
nu past deze op een FM1 Socket. Werkt dit dan gewoon goed samen met zo'n moederbord? Hij moet gebruik gaan maken van de onboard videokaart. Maar deze processor heeft in tegenstelling tot de andere fusion processoren geen videochip in gebakken.

Kan dit?

En heeft iemand een sugestie voor een moederbord van rond de €50?

Groet,
Dirk

Als je alleen wilt emailen, bewerken, foto's opslaan etc. de office dingen. Dan zal ik als ik jouw was, een moederbord aanschaffen, een processor en een klein grafischekaartje. Het is natuurlijk altijd persoonlijk maar ik vind de keuze voor onoard chips niet fijn. Ik heb dit voor je samengesteld, je kan natuurlijk altijd de grafischekaart weg laten mocht je dat willen. In de processor zit namelijk een: Intel HD Graphics 2000

http://tweakers.net/gallery/401968?wish_id=305431#tab:wenslijst Het systeem dat je daar ziet: moederbord, processor en grafischekaart komt ongeveer uit op 120 euro. Als je een sterkere processor wilt zou je voor bijvoorbeeld de: http://tweakers.net/pricewatch/275102/intel-pentium-g840-boxed.html#tab:info gaan. Een moederbord FM1 socket kan je ook nemen, dan krijg je zoiets: http://tweakers.net/pricewatch/286108/asrock-a75m-hvs.html

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Bedankt voor uw snelle reactie. Ik vind de die intel processor niet krachtig genoeg. Over een paar jaar moet hij ook nog een beetje vlot zijn.
De onboard videochips zijn tegenwoordig meer dan goed genoeg voor dagelijkse toepassingen, dus een apparte kaart vindt d ik niet nodig. Ik vraag me alleen af of een fm1 moederbord en een x4 651 samen werken zonder bijkomst van een videokaart. Kan iemand hier iets over vertellen?

Ik vraag me alleen af of een fm1 moederbord en een x4 651 samen werken zonder bijkomst van een videokaart. Kan iemand hier iets over vertellen?

Het is mogelijk maar dan zou het moederbord een geïntegreerde videochip moeten hebben. Dan gaat dat gewoon samen.

Laatst bewerkt:
de athlon II x4 651 heeft geen onboard videokaart
er zijn een paar Fusion processors die nou net geen onboard kaart hebben en dat is er een van...

je zult dan zoiets moeten kopen
klikerdeklik

wat betreft processor kracht is de Pentium Sandy bridge van Intel krachtiger dan de meeste Athlon Cpu's
zeker voor de standaard huis tuin en keuken gebruiker die maakt namelijk niet gebruik van 4 Core's

een Sandy Bridge Pentium G600 is niets meer dan een i3 2100 zonder turbo boost en dat soort dingen
en per core zijn die processors toch een heel stuk krachtiger dan Athlon en Phenom cpu's

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan