nieuw moederbord + processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Ik heb waarschijnlijk een moederbord met een kapot agp-slot, dus nu wil ik die gaan vervangen.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan, dus daarom wat vragen (het gaat dan vooral om de processor, daarom hier)

1. Kan je ergens op internet moederborden bestellen, waar de processor al op geplaatst is, zodat ik me hier niet meer druk om hoef te maken?

zo nee:

2. Een processor plaatsen moet volgens velen van jullie best te doen zijn, maar hoe precies?
Het schijnt dat je koelpasta moet gebruiken.
Hoe moet je dat precies doen?

Dan de 3e vraag.
Ik wil het vrij goedkoop houden, want ik wil over een paar maanden een nieuwe pc kopen/bouwen.
Nu zat ik te denken aan het volgende:

Moederbord: ASRock P4VT8 (E41,90)
Processor: Intel P4 2800 (sock 478) (E 172)
Geheugen: DDR 333 (of 400, dat moet ik nog ff bepalen) (E 80,90)
Koeler: Arctic Super Silent 4Pro M (E 10,90)

Kom ik uit 305 euro (incl verzendkosten dus 300)

Gaat dit werken?

Rest van mijn systeem:
2x dvd (speler en brander)
2x harde schijf (ata)
diskette station
radeon 9600xt

koop voor je geheugen direkt 400 of meer mhz.
Voor de toekomst snap je;)

en een processor kan er maar op 1 manier op, ga naar een lokale pcboer koop daar je moederbord en processor en vraag of zij het willen plaatsen.
de meeste pcboeren hebben hier geen problemen mee.

overigens is het plaatsen van een processor niet echt moeilijk, het kan maar op 1 manier.... (met pinnetjes etc)
Dus vraag 1 = nee
vraag 2 is hiermee beantwoord
vraag 3, waarom nog paar maanden wachten als je nu een neiuw mobo nodig heb?

omdat ik over wil gaan naar amd 64, met de nieuwe socket en pci-e.
Het 1e nog te duur, het 2e is er al helemaal nog niet.

Overigens gaat deze pc over een paar maanden naar familie, dus helemaal weggegooid geld is het niet.
(2800 tov 1800 pentium4 is toch wel een redelijke verbetering)

Intern geheugen: Ja ik zou wel 400 willen nemen, maar ik weet niet wat mijn huidige heeft. Ik wil namelijk over een paar maanden het geheugen van deze oude pc bij deze plaatsen (als extra geheugen). 333 bij 400 geheugen plaatsen is volgens mij niet zo goed.

Maar hoe zit het dan met die koelpasta? (en koeler plaatsen)
Dat de pinnetjes zo passen dat heb ik gelezen. Dat zal best te doen zijn idd.

Laatst bewerkt:
PENTIUM 4A 2.8GHZ SKT478

Intel
BX80546PE2800E

Central processing unit (CPU)-processoren

PENTIUM 4A 2.8GHZ SKT478 FSB533 1MB CACHE BOXED IN (P4)

Betekent "Boxed in" dat er een koeler bij zit?

nu ga je je vraag alweer uitbreiden:)
als je mobo met processor boxed koopt zal de pcboer ook het koelblok en de ventilator plaatsen, met gerbuik van koelpasta (boxed is dus processor + koeler)

333mhz werkt wel samen met 400 mhz, maar de 400 mhz werkt dan op de snelheid van de 333mhz.

Laatst bewerkt:
Goed.
Nieuw moederbord (zoals boven), P4 3000, 512mb geheugen en een extra koeler voor de kast.
311 euro in totaal.

Ik ben benieuwd wanneer ik het af kan halen.

Ik ben trouwens onder t zoeken een site tegengekomen die wel een moederbord+processor geinstalleerd leverde. Alleen stond die site niet goed bekend, ga t dus zelf doen.

Heb ik toch al een tijd willen proberen.

Hopelijk hoef ik hierna een tijdje niet meer te zeuren omdat iets niet meer werkt...

Geplaatst door marsmannetje
Hopelijk hoef ik hierna een tijdje niet meer te zeuren omdat iets niet meer werkt...

Zeuren geeft niets, iedereen heeft wel eens hulp nodig.
Vergeet niet afstandhoudertjes te gebruiken voor je meoderbord. Plaats je processor en koeler op je moederbord voordat je je mobo plaatst in je kast. (dat scheelt getob)

Maar vooral, neem de tijd ervoor, niet haasten.

eerst de processor plaatsen is een erg goede tip!
Dat had ik nog nergens gelezen, maar ik ga t zeker opvolgen.

Ja ik heb gelezen dat als de afstandhouders niet goed zitten, dat t moederbord dan kortsluiting gaat maken. Wil ik zeker voorkomen.
Nu gebruik ik een kast die ik nog heb staan, er zitten al afstandhouders in, kan ik die beter eerst eraf halen, of gewoon laten zitten en eerst kijken of ze toevallig op de goede plaats zitten?

heel goed kijken of ze toevallig al op de juiste plek zitten is zeker aan te raden.

Succes ermee, en doe alsjeblieft voorzichtig met je nieuwe spullen:cool:

Overigens nog een tip:
zorg dat je kast leeg is als je je mobo plaatst.. dan gaat alles er net even lekkerder in:p

Laatst bewerkt:
Zal ik doen! In elk geval bedankt voor je advies.
:thumb:

(nu nog wachten op de spullen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan