Nieuw moederbord...wel activiteit maar geen beeld..dus geen bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartje100

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Na een op het eerste oog geslaagde biosflash (alles deed het nog) wilde de computer na het afluiten niet meer opstarten. Althans ik kreeg geen beeld. De harde schijf en DVDspeler hoorde ik wel, maar ik kon dus niet meer in het bios.
Na veel nazoeken tot de conclusie gekomen dat de flash waarschijnlijk het mobo gemold heeft dus een zelfde nieuw mobo gekocht en geinstallleerd.
Echter het probleem is nog niet opgelost. De computer lijkt het te doen, maar ik krijg geen beeld (het is een MSI k96pgm2-V). Alle suggesties van dit forum met geheugenreepje, usb-kabeltje enzo al geprobeerd, maar kom er niet uit. De DVDspeler doet het wel, de harde schijf hoor ik niet meer. Ik heb twee lcd-schermen geprobeerd...beide geen sjoege.

Hoi !

Bios al gereset d.m.v. het verplaatsen van de jumper op je mobo, of het verwijderen van de bios-batterij.

Greetz,

Harry.

Als de tip van Harry Snor ook niet helpt, dan lijkt het er toch op dat de bios flash mislukt is..............

Hoi !

@marsmannetje: met alle respect: je hebt gelijk met die link, maar of dat lukt bij 'n niet-professionele gebruiker... ??

Greetz,

Harry.

waarom heb je de bios geupdated?
Hoe heb je de bios geupdated?
Kan je de update volgen op het scherm?

Er is een manier om een biosupdate ongedaan te maken:
http://www.msi.com/index.php?func=html&name=service_note#recovery

Dat was met mijn vorige moederbord.

Er zit nu een nagelnieuwe in. Die hoef ik toch niet te flashen. Die heeft toch een kant en klaar bios.
Heb exact hetzelfde moederbord als dat er oorspronkelijk inzat...maar het helaas ook niet doet.

Ik denk dus dat de aanschaf wellicht niet nodig was.
Al heeft harry wel een beetje gelijk: het zal wellicht te moeilijk zijn.

Blijft staan waarom je de bios wilde updaten? (geeft niet als het een slechte reden is hoor :))

heb je al zonder randapparatuur (dus zonder harde schijf, dvdbrander en dergelijke) op proberen te starten? Zitten alle kabels goed vast?

Ik denk dus dat de aanschaf wellicht niet nodig was.
Al heeft harry wel een beetje gelijk: het zal wellicht te moeilijk zijn.

Blijft staan waarom je de bios wilde updaten? (geeft niet als het een slechte reden is hoor :))

heb je al zonder randapparatuur (dus zonder harde schijf, dvdbrander en dergelijke) op proberen te starten? Zitten alle kabels goed vast?

Hoopte in de nieuwe bio iets aan de fanspeed te kunnen doen. Comp maakte te veel lawaai.

Heb nu een nieuwe mobo en een nieuwe voeding. Alles al gebprobeerd met en zonder randapaaratuur. CMOS gereset, batterij tijdje eruit. Zou wellicht alleen nog aan het geheugen kunnen liggen. Beide bankjes doen ook niks afzonderlijk of in een andere sleuf.
Ben ondertussen ook alle buitenlanddse fora aan het bekijken....but no luck yet...

Hoi !

Tja: het is de tijd van de bios-modificatie's.....

Heb hier al 3 mislukte voorbij zien komen.

Nieuw mobo is dan niet nodig, slechts 'n nieuwe bios-chip.

Krijg je voor 25 euri's thuis bezorgd.

Maar goed, daar is @TS niet mee geholpen.

Na aanschaffing van een nieuw mobo zou de PC gewoon moeten opstarten, in elk geval tot en met het bios !

Dus: gewoon beginnen met mobo + processor op 'n houten ondergrond, vopeding aansluiten en evt. bios-speaker.
Opstarten via kort doorverbinden van de 2 daartoe bestemde pennetjes op je mobo.
Hoor je bios-beeps ?
Zo ja: geheugen toevoegen en opnieuw opstarten,
Hoor je beeps, doorgaan met de graka; geen beeps: geheugen defect.

Etc. etc. tot je de oorzaak gevonden hebt.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja: het is de tijd van de bios-modificatie's.....

Heb hier al 3 mislukte voorbij zien komen.

Nieuw mobo is dan niet nodig, slechts 'n nieuwe bios-chip.

Krijg je voor 25 euri's thuis bezorgd.

Maar goed, daar is @TS niet mee geholpen.

Na aanschaffing van een nieuw mobo zou de PC gewoon moeten opstarten, in elk geval tot en met het bios !

Dus: gewoon beginnen met mobo + processor op 'n houten ondergrond, vopeding aansluiten en evt. bios-speaker.
Opstarten via kort doorverbinden van de 2 daartoe bestemde pennetjes op je mobo.
Hoor je bios-beeps ?
Zo ja: geheugen toevoegen en opnieuw opstarten,
Hoor je beeps, doorgaan met de graka; geen beeps: geheugen defect.

Etc. etc. tot je de oorzaak gevonden hebt.

Greetz,

Harry.

OK, ik ga het rijtje langs. Nog een vraag. Waar vind ik de biosspeaker?

edit: bij de eerste stap hoor ik al geen beeps!

edit: de interne speaker aangsloten> geen beeps
Volgens een ander forum zou ik zonder CPU een lange beep moeten krijgen....> ik dus niet....

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dan bordje onder RMA retour......

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dan bordje onder RMA retour......

Greetz,

Harry.

Gaat morgen terug.
Toch blijft het raar dat mijn oude en het nieuwe mobo blijkbaar hetzelfde probleem hebben. Geven allebei geen beeps, zelfs niet zonder ram en cpu....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan