Nieuw moederbord wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hey allemaal,

Ik heb juist een nieuw moederbord gekocht, met processor. Als ik alles aansluit gebeurt er niets, enkel de controle led van het moederbord brand zwakjes.
Er draait geen enkele fan, ook die van de voeding niet. Als ik de voeding volledig afkoppel en verbind groen en zwart door draait hij wel. Ik heb ook al twee andere voedingen geprobeerd en bij alle drie zijn de symptomen hetzelfde. Ik heb ook de videokaart eruitgehaald, de harde schijven afgekoppeld en de dvd branders losgekoppeld. Alles afgekoppeld behalve de cpu fan en de ATX voeding het vierkante stekkertje en 24 pins connector. En er komt geen biep of niets uit het systeem enkel het mobo ledje brand en naar mijn gevoel dan nog wat zwak.
2 vraagjes:
1) Heeft er iemand al eens iets gelijkaardigs gehad, en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
2) Wat moet er minstens aangesloten zijn op de voeding en het moederbord om enig teken van leven te verkrijgen.

Mijn systeem is:
Mobo: Asus F2A55-M LE
Cpu: AMD Athlon II X4 740k 3200
Voeding Coolermaster RS-43 PCAP 400W
Videocard: GeForce 8800 GTS
DD3 8 Gb Ram

Dank bij voorbaat.

Hoi,

Je weet zeker dat je de afstandhouders tussen moederbord en kast goed hebt zitten ?

Ja maar ik zal ze nogmaals controleren, om alle fouten en vergissingen uit te sluiten.
u denkt aan een stroomverlies?

Hoi,

Meer aan kortsluiting.

Ik zou het even buiten de kast proberen werkt even makkelijker moederbord op een boek leggen.
En heb je hier al eens gekeken hier staat je processor niet bij althans ondersteund door moederbord weet niet of het ermee te maken heeft maar ik dek meld het even

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik denk dat je gelijkt hebt. Ik ga eens een volledige andere kast proberen, met nog maar eens een andere voeding andere schijven en andere bedrading.
Ik was aan het denken aan fout in de opstartknop, als ik de reset en de led connecties afkoppel en ik verbind de pwbtn gewoon door. Maar de andere kast is sneller gedaan.
Wat moet je minstens aansluiten om je moederbord te testen?
Hier staat hij toch (denk ik)? "AMD AthlonX4 740 (AD740XOKA44HJ, rev.A1, 3.2GHz, L2:4M, 65W)"

En het bios nummer is gelijk of hoger dan 5008??
Kan je alleen niet zien zolang hij het niet doet, da's jammer.

Andere kast genomen, andere bedrading en andere voeding, het probleem blijft.
Het moederbord krijgt stroom (het ledje brand) maar voor de rest is er geen leven in te krijgen.
Morgen neem ik contact op met de leverancier, om te bespreken welke opties er zijn om tot een oplossing te komen.
Bedankt voor de moeite allemaal :thumb:

Het is me niet gelukt het moederbord aan de praat te krijgen.
Ik heb dan het hele zootje terug naar de winkel gestuurd en ik heb nu bericht gehad dat er niets aan is.
Ze gaan het terug sturen. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan