Nieuw moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mc_shrimpie

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Ik ga waarschijnlijk een nieuw moederbord kopen,waar moet ik dan op letten als ik het koop?is het moeilijk te installeeren?

grtzzzzzzzz

Je moet letten op de chipset, en vanzelfsprekend of het moederbord geschikt is voor Pentium danwel AMD. Verder, maar dat ligt eraan of je het gaat gebruiken, kun je kijken naar:
- aanwezigheid USB2.0
- Firewire
- RAID-controller
- Serial-ATA controller
- LAN onboard

Laatst bewerkt:
Als je een P4 bord neemt kies dan voor een SIS 655 bord.
Voor AMD een nForce 2 bordje.

sis weet jij wel hoe slecht dat uit de tests komen

via chipset voor de pentium
en een nforce voor de amd mar via is ook goed voor amd

voor AMD natuurlijk de nForce2
en voor een Pentium zou ik (hoewel errug duur) toch kiezen voor de 'Granite Bay' (E7205) chipset van Intel (zie hier voor wat info en benchmarks)

Ik heb toevallig gisteren een systeempje samengesteld voor mijn schoonpa.
Aangezien ik zelf een fervent AMD aanhanger ben heb ik gekozen voor de XP 2000+ en om de vraag te beantwoorden, als moederbord eenMSI K7NG-L Ben echt onder de indruk van dit mobootje, er zit dolby 5.1 audio, geforce4mx en een 100mbit lan op, voor 129 euro (Mycom) een heel erg goede prijs/kwaliteit verhoudig! Deze is gebaseerd op de Nforce2 chipset en beschikt over USB2 en zelfs bluetooth (in externe bracket)

Geplaatst door jhonnybos

Welke test(s) ??? :p
Laat maar eens zien.

'K weet niet waar jij kijkt, maar ik kan maar 2 tests vinden (Jedi Knight en 2 van de 5 SPEC Viewperf 7.0 tests) waarin een Sis655 met DDR266 het wint van een E7205 met 266DDR.

RikVandewall, die oplossing is alleen interessant als je weinig grafisch werk gaat doen. Als je een fatsoenlijke game wil spelen is een Gf4 mx gewoon niet genoeg...

ah nou zie ik het. E7205 ondersteunt geen Dual-DDR333 of 400. Dan is die SIS inderdaad sneller... (en goedkoper)

Geplaatst door jhonnybos

Dan ben ik toch erg benieuwd welke test jij gelezen hebt en over welke VIA chipset je het hebt...

Ga maar naar www.google.de en zoek maar naar www.google.be en zoek op chipsets

maar de via kt333 of kt400 zijn ook hardstikke goed voor een amd ..
en ik heb laatst een pc bladje gekocht en werden een paar mobo,s voor de amd getest en kwam de gigabyte ga-7vaxp het beste uit de deur .. en helemaal als je ook ng gaat overclocken
:D

Toevallig PCM ??
Daar hadden ze ± 8 VIA KT 400 mobo's getest en kwam de gigabtye ga-7vaxp als snelste/beste uit de test, van alle KT 400 mobo's. Maar de nForce 2 chipset is wel sneler of je het leuk vind of niet.:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan