nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Jens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk best een goed systeem heb(amd athlon 2200+) alleen heb ik een moederboerd van asrock dat slechts 128kb cache heeft. Nu wil ik een nieuw moederbord maar dit kan niet zomaar natuurlijk?????

de bottleneck zit in het cachegeheugen dus een ander moederbord zou dat probleem verhelpen maar de vraag is of dat zomaar kan en waar dat van af hangt

umhzz, vroeger zat het cache geheugen op het moederbord, tegenwoordig zit dat in de processors.

aaaaah okee dan is daar dus niet zo veel aan te doen? cache geheugen is niet onbelangrijk toch?

Heb je echt maar 128kb cache, of is dat 128kb L1 (level1) cache en 256kb L2 cache.
Er zijn zoveel verschillende core's van de Athlons met die snelheid, allen met een verschillende cache en FSB.

En cache kan je niet veranderen tenzij je een andere processor neemt.

ja idd volgens mij 128 en 256 maar das nog erg belabberd toch???? ik vind t ook vreemd want heb t systeem zo gekocht met wel 7200 toeren schijf en goede videokaart.....beetje tegenstrijdig....

Als ik begrijp eb je K7 upgrade bord,du kan je alleen beter worden met een zo groot mogelijke Processor,en of dat wel zo wijs is

nee dat is in verhouding natuurlijk best duur maar als t probleem bij t moederbord had gelegen was t een ander verhaal geweest.....helaas iig bedankt!

Robert Jens zei:
ja idd volgens mij 128 en 256 maar das nog erg belabberd toch???? ik vind t ook vreemd want heb t systeem zo gekocht met wel 7200 toeren schijf en goede videokaart.....beetje tegenstrijdig....

Dat is de normale cache voor die processor, en die draait op 1800Mhz, snap niet wat het één met het ander te maken heeft, het is helemaal niet belabberd.

Ze zijn er zelfs met 2e level cache van 128kb.

Ik vraag me af hoe je aan die informatie komt, het is een prima processor voor huis, tuin en keukenwerk en je kunt er prima mee gamen, daar is de videokaart meer verantwoorderlijk voor hoe het beeld eruit ziet en hoeveel fps je kunt draaien.

En dan begin ook nog over cache op het moederbord, het is aan te raden je wat meer te verdiepen in de materie voordat je vreemde conclusies trekt.

http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k7.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan