Nieuw Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauzemenu

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo

ik wil graag een nieuwe moederbord voor mijn pc, het liefst eentje die vrij recent is, maar nu is mijn vraag welke kosten zijn daar aan verbonden? en waar moet ik opletten als ik er 1 wil aanschaffen?

Groetjes

Laat ik het omdraaien:
wat wil jij dat het moederbord voor jou allemaal kan (aan boord heeft) en wélke processor ga je erop zetten?

hoi

zal toch ook van belang zijn om te weten hoe de rest van je systeem is.
welke processor en geheugen je nu hebt.etc.of ga je dat ook nieuw zetten??
ga je een recent bord kopen kan het zijn dat al het oude niet meer past

waarom wil je een nieuw bord als ik vragen mag?

ik heb in 2005 me pc in elkaar laten bouwen met alle nieuwe dingen er in om te gamen liep allemaal goed en perfect maar heb toen een tijdje geen games meer op me pc gespeeld en ben er een tijdje geleden weer aan begonnen maar kwam er toen achter dat de wat nieuwe games toch wat meer vereisen als dat me pc heeft. Ik heb nu een

AMD Athlon 64 processor 3000+ 2000MHz

dat is natuurlijk voor de games van tegenwoordige tijd wat laag, dus nu ben ik eigenlijk benieuwd wat ik allemaal een beetje nodig heb om de wat nieuwere games te kunnen spelen en wat me dat gaat kosten. Ik denk toch zelf alleen een moederbord gaat niet echt werken.

Nee, daar ben ik ook bang voor. Ik vermoed dat de hoeveelheid RAM, de videokaart en daarmee ook je voeding aan een upgrade toezijn. Kijk eens op de site van Alternate, die hebben soms heel leuke upgradekits voor een bescheiden prijs.

Zo'n kit bestaat veelal uit : moederbord, processor en geheugen.
Los zal je dan mogelijk je videokaart en voeding even moeten "beschouwen".

Ik heb er laatst een Geforce 6200 ingezet en een 1 ram GB geheugen met daarbij een nieuwe voeding van 500 Watt, maar dat was niet echt genoeg maar het is wel een begin in de goeie richting.

Wat houd die 2000MHz precies in dan? en zou je dat kunnen verhogen?

Alternate die winkel ken ik wel ja, dat is 1 van die winkels die mijn laatst de verkeerde Geheugenkaartje mee gaf :confused:

nee dat klopt, maar het was meer zo van nou dan kan ik teminste wat oudere spellen spelen, alleen ja helaas krijg ik toch meer de neiging wat nieuwe games te willen spelen maar daarvoor zou ik toch een nieuwe videokaart moeten aanschaffen.

Zo'n upgradekit + voeding + videokaart gaat toch al gauw enkele honderden euro's kosten. Het is lastig om te bepalen op welk moment in de tijd die investering niet meer gedaan moet worden, maar dat een nieuwe pc moet worden gekocht.

Je hebt mijn bericht kennelijk niet goed gelezen................?

Nú nog een "passende" videokaart en een "passende" voeding en het bedrag dat het setje kost wat jij linkt, verdubbelt niet alleen tot € 300, het gaat er ver overheen. Hoezo niet duur?

nee hoor :)

Bijlagen

• systeem upgrade.jpg
    systeem upgrade.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 66
Zullen we niet kleine-beestjes-gaan-verkachten discussieren?
Je komt nu al tot over de 300, daar waar je eerst een posting plaatst van € 149,--. Als ik nu aanvoer dat die videokaart geen "passende" is maar dat die dus nog een tientje of 5 meer gaat kosten dan zit je vér over de € 300,--.

Maar, goed om te lezen dat je het in ieder geval samen met mij eens bent dat je er met die 149,-- die je aanvankelijk postte, nog lang niet bent en minimaal het dubbele moet neertellen.

Zullen we niet kleine-beestjes-gaan-verkrachten discussieren? (zeg simpel: klopt, die €149,-- was wel érg optimistisch, zonder te steggelen of 305 nu wel of niet -ver- over de 300,-- is?)
Je komt nu al tot over de 300, daar waar je eerst een posting plaatst van € 149,--. Als ik nu aanvoer dat die videokaart geen "passende" is maar dat die dus nog een tientje of 5 meer gaat kosten dan zit je vér over de € 300,--.

Maar, goed om te lezen dat je het in ieder geval samen met mij eens bent dat je er met die 149,-- die je aanvankelijk postte, nog lang niet bent en minimaal het dubbele moet neertellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan