Nieuw Multimedia / 3D / Videobewerking systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Everlast

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo allemaal,

en wederom een individu dat advies komt vragen bij een nieuw systeem! Hopelijk komen we er samen uit.

Vooraf
Ik heb meerdere malen geprobeerd om een eigen systeem bij elkaar te zetten, op zowel Alternate als andere websites. Jammerlijk is het dat er elke maand weer nieuwe technologie beschikbaar wordt gesteld, en ik helemaal de weg kwijt raak. Daarom heb ik nu liever een PC uit de (web)-shop, dan dat ik hem zelf maak. Tenzij jullie mij wat beters aanraden!

Ik draai XP. Randapparatuur: Externe HD, 2x 26"inch schermen, 5.1 soundset.

Wat wil ik ermee
Ik ben vooral bezig met grafische toepassingen. Adobe CS4 programma's zoals Illustrator, Photoshop, Flash en After Effects, maar ook Cinema 4D etc. En daarnaast nog de gebruikelijke games als WoW, Crysis etc. En zoals zovelen moet die stiller zijn dan 18 straaljagers.

Wat ik zelf heb gevonden
Omdat ik de ballen verstand heb van pc-onderdelen kom ik jullie advies vragen over de volgende 2 systemen.

Alternate Neptunes P910 - http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Gaming_met_besturingssysteem/Alternate/Neptunus_P910/-1075372/?baseId=419699
Proc: Intel® Core™ 2 Quad Q9400 (2,66 GHz)
Geheugen: 4096 MB DDR2
Videokaart: NVIDIA GeForce 9800 GT 512mb
HD: 1.000 GB bruikbaar, SATA / 7200rpm / 32mb / 8,9ms

YS Experience - http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=65
Proc: Intel Q9400 Quad Core
Geheugen: 8Gb DDR2 800Mhz
Videokaart: Geforce 260GTX 896mb
HD: 2TB

Kortom, het moet een stil en krachtig multimedia systeem zijn, dat zwaar rekenwerk op kan vangen.

Misschien kunnen jullie me helpen beslissen, of misschien hebben jullie zoiets: "Wat een crappy systemen, neem hier eens een kijkje!!", dan zal ik forever grateful zijn.
Mvg

P.S. Ik hoor dat i7 verreweg het beste is voor zulke toepassingen, alleen geen van beide systemen heeft dit. Scheelt dat veel?

Laatst bewerkt:
Aangezien jij volgens mij geen spellen speel en veel aan videobewerking etc doet is het handig om een quad core processor te hebben. Zodat je lekker veel kan multitasken wat ik op me pentium 4 processor niet kan :p

( 2e link )Kijk dat systeem zal denk ik wel genoeg voor jou zijn aangezien jij volgens mij geen gamer ben. 2 terabyte is natuurlijk geweldig voor een bewerker. Als je het systeem laat assembleren kan je mischien wel een paar eurotjes goedkoper uit zijn. Maar ik vind het best wel een goede pc voor een kant en klare.

Als jou de prijs niet uit maak kan je natuurlijk gewoon die kant een klare kopen.

Laatst bewerkt:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...219782]=1&product[102036]=1&product[221446]=1

Deze processor is de snelste (nog enigzins betaalbare) processor voor video en fotobewerken. Qua prijs is de pc goedkoper dan de Completer pc. In de completer zit wel een betere videokaart, maar de noodzaak hiervan zie ik niet zo.

Ik zie nu trouwens net je ps staan: Je de i7 is wel een stuk sneller. Ik zou hier zeker voor kiezen.
Ik heb verder gekozen voor een stille kast, dit kan je niet zeggen van de 2 kant en klare pc's.

Verder heeft completer het over Vista 32 bit. Leuk en aardig, maar 32 bit kan maximaal 3 GB aansturen. Dus waarom ze dan 8 GB in het systeem zetten? Ook de info van het moederbord klopt niet...

Ander voordeel van mijn configuratie is dat je het nog verder kan aanpassen. Er kan een stillere processorkoeler bij gekozen worden. Toch een betere videokaart (als iemand mij met duidelijke testen kan bewijzen dat de kracht van de GPU inderdaad gaat helpen bij de programma's die hij gebruikt...). Een 2e harde schijf. Alles kan... (tot op zekere hoogte)

@Corretje123: Ik speel soms wel wat games zoals WoW en Crysis, maar ik denk dat dat sowieso geen probleem moet zijn met die nieuwe pc.

@marsmannetje: Jouw configuratie ziet er zeker niet verkeerd uit. Volgens jou kan ik er beter zelf 1 in elkaar zetten, dan kant en klaar kopen en daar zie ik zeker wel een punt. Wel een vraag dan: Ik heb thuis nog een (budget) grafische kaart, de Nvidea 9800GT (http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9800gt_us.html, is het dan ook gewoon mogelijk om bij Azerty de videokaart eruit te halen, aangezien zij het in elkaar zetten. En qua OS, dit is zeker niet mogelijk om weg te halen?

Zeker kan dat. :cool:
je kan beter de 9800 gt erin zetten dan de 9600gt.

9800gt is zeker beter en je bespaard zon 71 euro. Weet alleen niet of je voeding dit aan kan maar denk dat dat wel moet lukken.

Dat is dan geweldig nieuws. Dan laat ik die videokaart achterwege met het kopen.

Dan nog een vraag, ik heb in principe al een kast staan, maar het is wel zo dat niet alle kasten eenzelfde "inrichting" hebben. Hoe kom ik erachter of ik mijn eigen kast kan gebruiken? Dat bespaard ook al zo'n 66 euro. Op dat gebied ben ik aardig gierig! :p

2e vraag: Ik heb uiteraard al een dvd-speler / brander in mijn pc, die kan ik ook achterwege laten dan? Die dvd-speler dat marsmannetje aangaf, is maar 20 euro, dat is het niet, meer om wat kennis op te halen.

Last but not least: Is de configuratie van marsmannetje multi-task-friendly en stil? En zo ja/nee, waar staat dat aangegeven?

Oh, en er zit geen koeler bij, klopt dat? Zo ja, wat is een aanrader?

(ik ben toch weer snel overgehaald om de pc zelf in elkaar te zetten :p)

EDIT: Okay, wat die kast en stil-heids-vraag betreft, ik zie net dat de Cooler Master Sileo 500 ervoor zorgt dat de stilte optimaal wordt, dus die vraag is zo'n beetje al beantwoord.

Laatst bewerkt:
Nouja als die processor niet geschikt is voor multitasking dan is er geneens geschikt hoor ;) Zoek maar eens op youtube bij 100% cpu gebruik kan je nog steeds makkelijk youtube filmpjes kijken,word,flash etc gebruiken. ( zelfs al met een triple core )
Van die kast weet ik het niet. het merk en type opzoeken op internet?
( zelf in elkaar zetten en oude kast is al 120 euro besparen + videokaart 190 euro )
Welke aansluiting is je dvd brander?

Die processor heeft al een koeler in de doos zitten. Een extra koelertje in je kast kost zon 5-15 euro. Zal zeker wel slim zijn aangezien sommige mensen niet echt tevreden zijn met de standaard cpu koeler die erbij zit. Die kan je ook vervangen voor een eurotje of 20.

Ik moet zeggen dat ik het gamen niet gelezen had.... Soms probeer ik wel eens te snel lezen: dat gaat wel eens mis.........

Ik zou er dan toch een betere videokaart in zetten. En dan wordt een i7 wel erg duur.
Een Phenom II is misschien net iets minder sterk in videobewerken (in vergelijking met de i7 dus..): In gamen en fotobewerken en multitasken is de processor wel goed. Je kan dan toch een stuk goedkoper uit komen.
Die besparing in een stille videokaart zetten:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...221446]=1&product[219352]=1&product[196104]=1

Vergeleken met de Completer-pc zit er dan een betere videokaart, stillere processorkoeler en stillere videokaart in.

Laatst bewerkt:
@Corretje123: Wat de aansluiting van de dvd is, weet ik niet. Ik zal maar gewoon een dvd dingetje erbij doen dan, die paar euro's maken ook niet uit. En een koelertje erbij zetten is latere zorg, voor het geval ik opeens geen geld meer heb :p

@marsmannetje: Volgens jou moet ik dan de i7 achterwege laten en een betere videokaart erin zetten. Is die Nividia 9800gt niet goed genoeg, denk je? (Ik moet zeggen dat de kwaliteit van films op mijn PC er inderdaad niet erg goed uitzien).

Ik denk eerlijk gezegd wel dat ik liever iets meer uitgeef, zodat ik er ook een i7 in kan zetten (dat kan neem ik aan wel?). Ik denk dat ik dan eerder even de videokaart niet erbij bestel, dat ik dat als latere zorg zie, of is die 9800gt wel erg out of date in vergelijking met jouw geconfigureerde systeem?

Met de 9800gt kan je denk ik nog wel een jaartje mee door. Het is nog niet echt noodzakelijk om hem te vervangen. Je kan hem best wel over een half jaartje vervangen hoor. Je kan er nog prima de zwaarste games mee spelen

Okidoki, dan doe ik daar neits aan.

Dit wordt hem dan:
KLIK

Alternate = 774 euro
Azerty = 755 euro

Ik heb geen Videokaart toegevoegd, die heb ik al.
Ook geen DVD branders e.d. Dat zie ik dan wel weer.
En ik heb tevens geen OS toegevoegd.

Vraag 01: Ik neem aan dat ze het wel in elkaar kunnen zetten zonder OS??
Vraag 02: Is dit systeem krachtig genoeg voor zware berekeningen?
Vraag 03: Ik heb gekozen voor OCZ geheugen ddr3 linkje. Bij Alternate zou ik echter kiezen voor de Kingston ddr3 linkje. Wat zouden jullie me aanraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan