Nieuw netwerk, Muis lagged

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balgehakt

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Hallo,

Vandaag is bij mij een nieuw netwerk geinstalleerd van KPN.

Mijn PC heeft een draadloos kastje dat vervolgens met een kabel naar de pc gaat waardoor ik internet heb. Werkt allemaal prima tot nu toe alleen er is 1 probleem dat sinds nu speelt.
Als ik iets aan het downloaden ben dan werkt mijn draadloze muis (Logitech) ineens niet meer (hapert en reageert amper tot niet).

Als ik de download dan pauzeer werkt de muis weer gewoon.

Ik merkte net ook dat tijdens het laden van een site de muis ook heel even hapert maar minder dan wanneer er een constante download bezig is.

Hoe kan dit en belangrijker hoe los ik dit op?

Dit was voorheen niet, voorheen had ik UPC met een eigen router en (draadloze)netwerkkaart in de PC.

Hopelijk weet iemand wat ik moet doen :thumb:

Mvg,
J

Wat als je in de router/experiabox het kanaal voor draadloos netwerk veranderd? Is het dan opgelost?

Het is vandaag aangelegd door iemand van KPN aangezien ik er zelf geen verstand van heb zou ik niet weten hoe ik het kanaal kan veranderen.
Ik zit ook nog met 2 andere gebruikers (pc's) en diverse tablets/telefoons etc. Ik wil best wat proberen maar het moet er niet voor zorgen dat iedereen alles opnieuw moet instellen of zo.

Ik kan niks wijzigen, ik heb geen wachtwoord om in te loggen in de router, heb net in de papieren gekeken maar kan deze ook nergens vinden.

Ik kan me hier heel wat bij voorstellen, en combinaties zijn mogelijk!
a. Als de snelheid van Internet-verbinding met die nieuwe KPN verbinding omhoog is gegaan, dan wordt er (dus) sneller gedownload. En zéker bij Torrent-downloads legt dat een flinke belasting op je pc (en de harde schijf), dus daar kan de vertraging vandaan komen. Je zou (plat gezegd) kunnen stellen dat je pc niet snel genoeg is. [En als de harde schijf al behoorlijk vol is dan maakt dat het schrijven naar de harddisk ook trager/belastender.]
b. Andere optie is de driver van je bedrade netwerkkaart. Je zou die kunnen updaten en (als dat niet meteen verbetering geeft) evt. via dubbelklikken op die bedrade netwerkkaart in Apparaatbeheer in het tabblad Geavanceerd van de netwerkkaart nog wat spelen met opties, zoals buffergroottes, jumbo pakketten, uitschakelen flow control etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
probeer eens: bij gebruikersnaam en wachtwoord niets invullen, bij gebruikersnaam 'admin' en bij wachtwoord niets invullen, bij gebruikersnaam 'admin' en bij wachtwoord 'admin', bij gebruikersnaam 'kpn' in bij wachtwoord niets invulllen en als laatste bij gebruikersnaam 'kpn' en bij wachtwoord 'kpn'.

Kpn bied ook een stappenplan aan om je hierbij te helpen. http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/11027

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan