Nieuw noteboek aan bestaand access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
164
Ik heb een nieuw notebook gekocht met Windows 7 home premium. Deze probeer ik in plaats van mijn oude notebook te koppelen via draadloos aan een bestaand access point. Het netwerk wordt gezien, er wordt gevraagd om de sleutel, die heb ik ingetoetst, maar er wordt geen verbinding gemaakt. (melding kan geen verbinding maken) mijn provider is Caiway. Netwerk is al omgezet naar DCHP.

Wie kan me helpen?
Gerard
 
Hoi,

Wellicht is MAC-filtering op de router ingeschakeld.
 
Accespoint problemen

Wat moet ik vervolgens doen? In de router mac filtering uitzetten? Of moet ik wat in het access point doen?

Gerard
 
Hoi,

Wil je even aangeven hoe je 'netwerk' er uit ziet?

- heb je (a) alleen een modem van caiway, of is het (b) een combinatie modem/router
- bij (a): heb je daarnaast een aparte router én bovendien een accespoint ... ??
- bij (b): heb je daarnaast nog een apart accespoint?

Of heb je gewoon een straight modem van Caiway en daarnaast een draadloze router, die je per abuis 'accespoint' noemt?
Bij alles: merk en type
 
Laatst bewerkt:
Beschrijving netwerk

Hier volgt een beschrijving van het netwerk, zoals het al een paar jaar werkt.

Modem van Caiway : Copperjet 811
Direct daaraan gekoppeld een router : Belkin 150N

Over een afstand van ca 30 m met vaste netwerkkabel een access point WRT45G-7

Het enige dat is veranderd is de nieuwe laptop.

Groet,
Gerard
 
De notities die zijn gemaakt van het netwerk blikjen niet helemaal te kloppen. Het Access point blijkt een WAP54G te zijn. Inmiddels ziet de nieuwe laptop het netwerk en heeft dus een internet verbinding. Echter bij het aansluiten van de volgende laptop krijgen we een melding in de nieuwe laptop : IP adressen conflikt.
MAC filtering staat overigens uit in de router. Wat kan de oorzaak zijn van het conflikt?
Groet,
Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan