Nieuw pc, iemand advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehsan

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Ik wil een nieuw pc kopen en mijn budget is ongeveer rond 700 euro.

Er moet een quad core 2,4 inzitten
2 gb geheugen in totaal , (2x 1gb) (weet niet welke specificaties)

een goede moederbord, met de nieuwste technologie (Weet niet welke goed zijn, welke merk ens :S)
hoef geen wireless lan op, 1 ethernetaansluiting, ik zou niet weten waarom je er twee nodig hebt:S.

Hd van 500gb

aller beste en stillste cpu cooler die er is

goede voeding(voor uitbreiding, ik weet niet hoeveel watt :S. moet wel ultrastille voeding zijn)

Een videikaart is optioneel, ik weet niet of ik het red met mijn budget, ik kan ook mijn oude erin doen

Ik zal de pc gebruiken om te internet, voor school, videobewerking en spellen die een goede videokaart nodig hebben.

Ik vraag wel veel, maar als er mensen zijn die goed zijn in het vinden van de juiste onderdelen en die er verstand van hebben van pc enso en me hiermee kunnen helpen zou ik ze heel dankbaar voor zijn ;)

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Voor €700 heb je geen Quad-Core cpu met een bijpassend moederbord waar deze processor zich flink op kan uitleven.

Daarnaast; je bedoeld natuurlijk een hd met een capaciteit van 500Gb en niet ghz. ;)

Trouwens, als je huidige videokaart een AGP-uitvoering is en je koopt een moederbord met enkel een PCI-E slot, dan gaat dat natuurlijk niet passen en zul je wel een losse PCI-E videokaart moeten aanschaffen.

Je hebt ze wel hoor, ik heb een Asus P5n-e SLI die quad core ondersteunt... kost 110 euro ongeveer.

Maar de nieuwste technolochie... Juist, is het duurst :D

Maarja en dan ook nog de Q6600 van 260 euro... dan houd je weinig geld over voor geheugen en een flinke videokaart. (om dan nog niet te spreken over een voeding met 600 watt en geheugen, harddisk en alles wat je erbij kan bedenken.)

Maarre... 2x 2ghz geheugen en 2x 1 ghz ram ??

Geheugen en ram is het zelfde, en geheugen met de snelheid van 2ghz moet nog uitgevonden worden.
je bedoelt dus 2x2 GB of 2x1 GB geheugen/ram.

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken bij degelijke merken en ik vind 1 pc met een quad core en jaja, je kan het al raden € 4.061,64
Bovendien is hij dan slechts 2,333 ipv 2,4
Maar voor die prijs krijg je er dan natuurlijk wel 4 GB ram bij, bovendien uitbreidbaar tot 16 GB RAM!
Helaas is ook de HDD slechts de helft van wat jij wilt.

Wat is het belangrijkst voor jou? De lage prijs of de quad core?

En dan heb je er nog wel geen grafische kaart bij.

Zal ik het even afsluiten voor het geval dat het nog niet duidelijk was:

Vergeet het dus maar

Ik zal de pc gebruiken om te internet, voor school, videobewerking en spellen die een goede videokaart nodig hebben.
Wat wil je dan überhaubt met een QuadCore?
Gewoon even braaf wachten tot je meer geld hebt cq de prijzen omlaag gaan, of voor een Dual Core kiezen (waarbij de Dual Core zelden 100% tot zijn recht komt met de applicaties deze dagen. Laat staan Quad).

Je kan het inderdaad wel vergeten.

Maar waarom DDR3? is beetje overbodig toch? DDR2 voldoet nog prima (vind ik), en is een stuk goedkoper (80 euro in plaats van 400 euro).

Dan kom je nog steeds wel boven je budget uit, maar toch.

Je kan het inderdaad wel vergeten.

Maar waarom DDR3? is beetje overbodig toch? DDR2 voldoet nog prima (vind ik), en is een stuk goedkoper (80 euro in plaats van 400 euro).

Dan kom je nog steeds wel boven je budget uit, maar toch.

Hij vroeg zelf op snel RAM:
2x 1 ghz ram

DDR3-SDRAM is op dit moment vrij schaars en biedt geen meerwaarde ten opzichte van DDR2-SDRAM

Laatst bewerkt:
Ik bedoel 2 keer 1 gb geheugen
500 gb harde schijf

Ik denk dat ik dan die quad core laat liggen en dan een dual nemen.

En over het geheugen, moet ik ddr2 of ddr3 hebben?7
En ik snap niet wat dit altijd betekent :S --> Corsair 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL4 (VS1GB667D2)
Wat is PC waarde? en die 667MhZ, moet ik daarbij opletten als ik een geheugen moet aanschaffen?

Verder nog laatste vraagjes, een goede en stillste cpu cooler, welke merk moet ik hebben?

En ten slotte, zijn er goede moederborden die dual cores ondersteunen?

Bedankt tot nu toe allemaal :thumb:

Laatst bewerkt:
Dus 2 GigaByte RAM

500 GB harde schijf

Geen quadcore, scheelt je een hoop in de prijs :D

DDR3 is natuurlijk sneller en beter, maar DDR2 voldoet aan alles nog steeds prima. Aangezgien DDR3 nog heel erg duur is (om de moederborden die dat ondersteunen nog maar te vergeten), kan je beter voor DDR2 gaan.

Corsair is het merk, de 1 GB is de hoeveelheid geheugen, DDR2 is het type geheugen, 667 Mhz is de snelheid van het geheugen. volgens mij hoef je niet echt op CL4 te letten, en dat laatste is gewoon een code.

Je hebt al een Arctic Cooling Freezer 7 Pro voor 20 euro. Is een goede koeler die als 1 van de beste uit sommige tests komt.

Zo'n beetje elk moederbord die is uitgekomen tegelijkertijd met C2D of later kunnen C2D aan. (nouja, behalve de low budget varianten dan)

Ik heb even rondgekeken,
de Aspire M5100 Amd Athlon 64 X2 5000+
is dat wat?
is de goedkoopste dat ik heb gevonden, €935 ofzo, ik heb wel niet naar de grafische vermogens gekeken, mss is dat iets minder.:s

k heb nu dit in mijn lijst:
Moederbord = € 153,15 = twijfel wel, weet niet of het een goede is :S.
Processor = 248,95
Harde Schijf 98,45
Geheugen = € 96,95

Totaal: € 597.5

Nu nog een goede stille voeding en een cpu koeler
Ik heb verder een centurion 5 kast 2 maanden oud, nieuwe dvd brander en dvd speler en een diskettestation.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan