Nieuw PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee, maar het verschild per game... bij de meeste games is de nvidia beter. zeker bij de nieuwste games

nu ik beter kijk zie ik dat het ook aan de resolutie ligt
Ok

Op full HD wel ietsje sneller, maar dat zijn slechts 2 benchmarks. In de link die ik postte werd een conclusie getrokken nadat ze een meerdere benchmarks met elkaar hebben vergeleken.
Ok

Mijn schermresolutie is niet zo groot, maar 1440x900...weet niet of dat wat uitmaakt bij de keuze voor de videokaart.

nou nee, daar wordt de prestatie van de videokaart alleen maar beter op.. uit die test bleek gewoon dat de ati wat minder goed was in full hd resoluties.

Ok, dus jullie raaden mij aan om de nVidia GTX 460 1GB(?) te nemen? (Deze om precies te zijn) ?

In ieder geval heel erg bedankt, heb weer veel geleerd !!

Ja, ik zou voor de 1GB versie gaan. Die soms zelfs sneller dan de 5850.
De versie die jij hebt geselecteerd heeft trouwens 2 fans en is al overclocked.

Laatst bewerkt:
ik raad je aan om de 460gtx 768mb te nemen

-hij is goedkoper dan de 460gtx 1G
-jij hebt een scherm dat niet groter is dan 24 inch
- hij is zuiniger dan de hd5830
-hij is over het algemeen beter dan de hd5830
en hij ondersteund directx11 waardoor je nieuwe games beter kan spelen

ik raad je aan om de 460gtx 768mb te nemen

-hij is goedkoper dan de 460gtx 1G
-jij hebt een scherm dat niet groter is dan 24 inch Volgens mij nog wel kleiner 40x25 cm ong.
- hij is zuiniger dan de hd5830
-hij is over het algemeen beter dan de hd5830
en hij ondersteund directx11 waardoor je nieuwe games beter kan spelen
Krijg ik geen spijt later... daar ben ik op dit moment bang voor...

Ja, ik zou voor de 1GB versie gaan. Die soms zelfs sneller dan de 5850.
De versie die jij hebt geselecteerd heeft trouwens 2 fans en is al overclocked.
Ok, en die 2 fans is toch (extra) goed? :o En overclocked, kan dat geen problemen opleveren? :o En aan die 1 GB zat ik ook te denken... maar als ik dat bericht van Berend zo lees...

edit; ik ga in bad, bekijk de reactie later vanavond (of morgen vroeg)

Iedereen, heel erg bedankt!

de overklock moet stabiel zijn dus niet mee aan de hand

de 2 fans maken meer lawaai stel 1 fan is 30 dB dan zijn 2 van die fans 33dB. dus het maakt 3db meer lawaai als er 2 bronne zijn van hetzelfde geluid.

-niet met de overklock aan de hand
-iets meer lawaai door de 2 fans maar wel betere koeling.

over die gigabytes: je hebt alleen wat aan die 1G als je een groot scherm hebt. ik heb bijvoorbeeld een 27 inch scherm(68cm)
als je geen groot scherm hebt of geen full hd resolutie... heb je een stuk MINDER aan die extra 256mb die 20 euro kost.

daarom raad ik JOU aan om niet de 1G te kopen maar de 768 mb.:thumb:

kijk dit filmpje maar es! http://www.youtube.com/watch?v=kPQFtDYY2K8

Krijg ik geen spijt later... daar ben ik op dit moment bang voor...

Ok, en die 2 fans is toch (extra) goed? :o En overclocked, kan dat geen problemen opleveren? :o En aan die 1 GB zat ik ook te denken... maar als ik dat bericht van Berend zo lees...

De koeler (met 2 fans) lijkt mij goed. Overclocken is een extra, maar dat kan je eigenlijk ook prima zelf.
De 1 GB versie heeft dus wat meer geheugen en is 256 bit ipv 192. Hier kan je de verschillen in specificaties nalezen:
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-460-us.html
Imho is het belangrijkste dat de 1GB versie het beter doet in benchmarks en als je eventueel latervan plan bent een full HD scherm te kopen ben je ook beter af met de 1GB versie. Met de 768 MB versie heb je echter ook een kaart die ruimschoots aan je eisen voldoet en als de verschillen jou de 20-30 euro extra niet waard zijn kun je beter voor de 768 MB versie gaan. Met beiden heb je volgens mij geen miskoop...

De koeler (met 2 fans) lijkt mij goed. Overclocken is een extra, maar dat kan je eigenlijk ook prima zelf.
De 1 GB versie heeft dus wat meer geheugen en is 256 bit ipv 192. Hier kan je de verschillen in specificaties nalezen:
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-460-us.html
Imho is het belangrijkste dat de 1GB versie het beter doet in benchmarks en als je eventueel latervan plan bent een full HD scherm te kopen ben je ook beter af met de 1GB versie. Met de 768 MB versie heb je echter ook een kaart die ruimschoots aan je eisen voldoet en als de verschillen jou de 20-30 euro extra niet waard zijn kun je beter voor de 768 MB versie gaan. Met beiden heb je volgens mij geen miskoop...

van die extra bits heb je geen profijt .... kijk dit filmpje maar http://www.youtube.com/watch?v=kPQFtDYY2K8
alleen als het geheugen gedeeld door vijf hoger is dan het aantal bits heb je er profijt van om meer bits te hebben.

aleen als je een groot scherm of full hd hebt zou ik het doen...

de 2 fans maken meer lawaai stel 1 fan is 30 dB dan zijn 2 van die fans 33dB. dus het maakt 3db meer lawaai als er 2 bronne zijn van hetzelfde geluid.

Dat is als de fans exact even hard draaien, maar is het juist niet aannemelijk dat de 2 fans minder hard hoeven te werken om de boel op dezelfde temperatuur te houden als 1 fan...
Als ik het me goed herinner was de 5850 twin frozr II meestal ook wat stiller dan de varianten met 1 fan, maar dit moet ik later nog eventueel nalezen.

zo kan je dat ook bekijken ja... er zijn 2 theorien... maar uit reviews blijkt dat de 460gtx helemaal niet warm wordt... dus dat komt goed uit!

Laatst bewerkt:
van die extra bits heb je geen profijt .... kijk dit filmpje maar http://www.youtube.com/watch?v=kPQFtDYY2K8
alleen als het geheugen gedeeld door vijf hoger is dan het aantal bits heb je er profijt van om meer bits te hebben.

aleen als je een groot scherm of full hd hebt zou ik het doen...
Er zijn meer verschillen dan het geheugen tussen de 768 MB en 1GB versie. De 1 GB versie presteert al bij een reso van 1680 een stuk beter. Hoe hoger de reso, hoe groter het verschil.
Zo is de 768MB gemiddeld 6% sneller dan de 5830 terwijl de 1GB versie 17% sneller is. Dat verschil is dermate groot dat ik voor de 1GB versie zou gaan, maar als je 20-30 euro wilt bezuinigen en niet van plan bent op full HD te gamen dan is de 768 MB natuurlijk ook een goede keus.
http://www.hardwarecanucks.com/foru...orce-gtx-460-1gb-gtx-460-768mb-review-19.html
(Zie tabel voor percentages)

Laatst bewerkt:
Er zijn meer verschillen dan het geheugen tussen de 768 MB en 1GB versie en de 1 GB versie presteert a bij een reso van 1680 een stuk beter. Hoe hoger de reso, hoe groter het verschil.
Zo is de 768MB gemiddeld 6% sneller dan de 5830 terwijl de 1GB versie 17% sneller is. Dat verschil is dermate groot dat ik voor de 1GB versie zou gaan, maar als je 20-30 euro wilt bezuinigen dan is de 768 MB natuurlijk ook een goede keus.
http://www.hardwarecanucks.com/foru...orce-gtx-460-1gb-gtx-460-768mb-review-19.html

ik met mijn scherm ook.

maar ik weet niet of onze koper ook zo in die investering ziet met zijn kleine vierkant'achtige scherm

dus?...... wat vind je ervan?

Laatst bewerkt:
ik met mijn scherm ook.

maar ik weet niet of onze koper ook zo in die investering ziet met zijn kleine vierkant'achtige scherm

dus?...... wat vind je ervan?

Als hij van plan is ooit een scherm met hogere reso op dit systeem aan te sluiten kan hij beter voor de 1GB versie gaan, want dan is het prestatieverschil imho het prijsverschil wel waard. Als hij echter zijn huidige scherm houdt en niet 20-30 euro meer wilt betalen voor de minimale prestatie winst van de 1GB versie t.o.v. 768 MB versie op de resoluitie van zijn huidige scherm kan hij dat geld beter besparen en voor de 768 MB versie gaan.

Geluid zal geen probleem zijn (overlast bedoel ik dan...), verder blijft het een moeilijke keuze... maar ik heb op het moment geen behoeft aan een nieuwe scherm...dus de 1GB zou dan zinloos zijn? Of zit er dan alsnog verschil in de 1GB en de 768MB (met mijn scherm)? Want als dat verschil noppes is, kan ik de 768 nemen en een beetje besparen, toch?

Laatst bewerkt:
geen merkbaar verscchil... alleen bij een groter scherm heb je baat aan de 1G
sowieso is het verschil tussen de 2 keuzes niet groot, en zeker niet met een klein scherm met kleine resolutie.

de overklock moet stabiel zijn dus niet mee aan de hand

-niet met de overklock aan de hand
-iets meer lawaai door de 2 fans maar wel betere koeling.

over die gigabytes: je hebt alleen wat aan die 1G als je een groot scherm hebt. ik heb bijvoorbeeld een 27 inch scherm(68cm)
als je geen groot scherm hebt of geen full hd resolutie... heb je een stuk MINDER aan die extra 256mb die 20 euro kost.

daarom raad ik JOU aan om niet de 1G te kopen maar de 768 mb.:thumb:

kijk dit filmpje maar es! http://www.youtube.com/watch?v=kPQFtDYY2K8
de extra fans levert maar een dB van 15.5 max, dus ik denk niet dat het echt een probleem word voor TS :P

het geluid is altij deen stuk luider dan op de verpaking of in de specs staat. en dat is waarschijnlijk op idle.
maargoed. we waren er al achter gekomen dat het geluid geen rol speelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan